صادرات نا مرئی…

  • 6 سال پیش
  • ۹ ديدگاه

از گذشته‌های دور مردم به منظور خرید، گشت و گذار، بازدید از اماکن تاریخی و دیگر جاذبه ها ، با ابتدایی‌ترین وسایل به سفر می‌رفتند. بندر انزلی نیز همواره یک مقصد مناسب برای گردشگران در سراسر ایران و جهان بوده است، در ادامه مطلب به فواید صنعت گردشگری پرداخته ایم.                                                                                                            ادامه مطلب…

وقتی گردشگری به شهرمان وارد می شود بدون شک باید هزینه هایی را نیز بپردازد، هزینه هایی از جمله غذا، محل اقامت، هزینه تفریحات (قایق سواری و مرداب گل لاله و…)، دیدن موزه و اماکن دیدنی، هزینه حمل ونقل و همچنین پولی که بابت خرید سوغاتی و صنایع دستی شهرمان می پردازند. تمام این هزینه ها باعث رونق اقتصادی شهرستان می شودو از این رو در تمام دنیا صنعت گردشگری را صادرات نامرئی می نامند.

با این اوصاف مسئولین بندر انزلی می توانند با توجه به جاذبه های طبیعی شهرمان زمینه را برای ایجاد اشتغال فراهم سازند و این امر برای انزلیچیها که از مشکل بیکاری رنج می برند بسیار مفید است.

طبق آماری که در سالیان اخیر از سوی سازمانهای گردشگری منتشر شده است، هر ۱۰ گردشگر که وارد شهری می شوند یک فرصت شغلی ایجاد می کنند، از این رو گردشگری یک صنعت رقابتی نیز شده است و شهرها برای کسب در آمد بیشتر به ایجاد روشهای جدید و ارائه نو آوری در این صنعت رو آورده اند .

  • اما دو سوال از شما کاربر محترم:

۱- آیا مسئولین شهرمان در رقابت با دیگر شهرها در زمینه جذب توریست موفق عمل کرده اند؟

۲- آیا صنعت گردشگری در بندر انزلی با توجه به جاذبه های طبیعی فراوان، آن طور که باید و شاید به اقتصاد این شهر کمک می کند؟

با تشکر از توجه شما به این مطلب لطفا” ضمن پاسخ به این دو سوال نظر خود را در مورد صنعت گردشگری نیز بیان کنید.

تهیه مطلب: R.N

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

HESAM-4030

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

جواب سؤال ١ } مسئولین شهر ما به هیچ وجح به شهر انزلی نمیرسن فقط به جیب خودشون اهمیت میدن
جواب سؤال ٢ } شهر ما جای گردشگری زیادی داره وقتی به اون مناطق درست نرسی بلاخره کم کم از چشم مردم و مسافرا میوفته،جای دیدنی زیاد داریم باید رسید
تو انزلی یه پل دارن درست میکنن دو سه ساله دارن میسازن موندیم تو کار اینا،تو شهرای دیگه یه جا رو میخوان بسازن یه ساله تموم میشه
من که خودم خسته شدم حالا مردم انزلی رو نمیدونم

پاسخ

علی مهدی زاده

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

باسلام
به نظر بنده پاسخ هر دو سئوال شما منفی است و اگر گردشگران هنوزم به صورت خودجوش وارد شهر می شوند به دلیل جاذبه های طبیعی و ذهنیتی است که از قبل دارند وگرنه در راه ایجاد جاذبیت های بیشتر, نگهداری امکانات موجود و دید اقتصادی به مسئله گردشگری آن طور باید و شاید توجه نشده است و بیشتر یک نگاه سطحی وجود داشته تا یک نگاه آینده محور و برنامه ریزی شده.

پاسخ

سجاد محبوب

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

جواب سوال اول: اصلا” به نظر شما مسئولین شهر ما در چه زمینه ای رقابت می کنن تا بخوان در این زمینه رقابت کنن.
جواب سوال دوم: در بندر انزلی هر تلاشی می شه که مسافرا ددر رفاه باشن و این رفاه فقط یک طرفه هست برای مثال کمپی که پشت نون ماشینی سابق راه انداختن فقط به نفع مسافراست و هیچ انزلیچی از اون نفع نمی بره.
برای ما از گردشگرا فقط ترافیک و زباله در سطح شهر باقی می مونه.

پاسخ

p0oya

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

جواب۱- همه شهرها به دنبال خرید یک تیم بی ریشه در لیگ برتر هستن اونوقت مسئولین ما به تیمی که هر کسی آرزوی داشتنش رو دارن بی توجهی می کنن، پس نتیجه می گیریم کلا” رقابت در فرهنگ لغتشون جایی نداره.
۲- در زمینه کسب در آمد از گردشگر ما مردم هم درست عمل نمی کنیم و هنوز این تجارت برای ما تعریف نشده امیدوارم در آینده با برگزاری همایش یا پخش تراکت مسئولین مردم رو با این تجارت جدید آشنا کنن.

پاسخ

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

سلام جواب هردو سوال منفی هست .
اگه امکانش هست از منطقه ازاد وجریان ماشین هایی که دارن وارد میکنن توضیح دهید وشرایط ثبت نام بگید.

پاسخ

majid-d

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

در جواب سوال اول
شما اصلا راه دور نرید همین استان بغل(مازندران) چه بود و چه شد؟؟؟
چراتا این حد پیشرفت کرد؟
جواب معلومه چون مسولین دلسوز , کار بلد , با سیاست و…. داره دقیقا
برعکس مسولین پر ادعای ما.
جواب سوال دوم هم شما فکر کن ۱%

پاسخ

ریحانه

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

سلام
چند روز بود که به اینترنت دسترسی نداشتم
واقعا به موضوع مهمی اشاره کردین
به نظر من هم مسئولین اصلا به گردشگری هیچ اهمیتی نمیدن، مثلا می تونستیم یک تله کابین راه بندازیم که از کنار مرداب و جنگل بره. می دونین چقدر گردشگر از همه جای دنیا به انزلی میان؟ و چقدر اشتغال ایجاد میشه؟
در مورد سوال دوم هم اگه دقت کنید مسافرا انزلی رو دور میزنن، به ساحل قو که میرسن میرن تو کمربندی بعد اول پل در میان دوباره از ژاندارمری میرن تو کمربندی کارآموزی بیرون میان. توی این مسیرها نه صنایع دستی هست، نه بازار ماهی فروشان.

پاسخ

majid-d

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺮای اراﺋﻪ آﻣﺎرﻫﺎی ﻧﺠﻮﻣﻲ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻧﻮروز، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺮای ﻣﺪﯾﺮان اﺳﺘﺎنﻫﺎی ﭘﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮ اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ اراﺋﻪ آﻣﺎرﻫﺎی ﻧﺠﻮﻣﻲ از ورود ﮔﺮدﺷﮕﺮان، ﺑﯿﻼن ﮐﺎری ﺧﻮد را ﻣﺜﺒﺖ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪ. ﮐﻤﺎآﻧﮑﻪ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻧﻈﺮی ﻏﯿﺮ از آﻣﺎرﻫﺎی اﻋﻼم ﺷﺪﻩ اراﺋﻪ ﻣﻲدﻫﺪ. ﮔﺰارش ﺣﺎﺿﺮ روﻧﺪ ورود ﮔﺮدﺷﮕﺮ ﺑﻪ ﮔﯿﻼن و آﻣﺎرﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ آن را در .ﻧﻮروز ۹۰ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻲﮐﻨﺪ ﻧﻮروز ﮐﻪ ﻓﺮا ﻣﻲ رﺳﺪ ﻓﺮاﻫﻢ ﮐﺮدن اﻗﺎﻣﺘﮕﺎﻩ ﺑﺮای آﻧﺎﻧﻲ ﮐﻪ در اﯾﻦ اﯾﺎم ﻋﺰم ﺳﻔﺮ ﻣﻲﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ دﻏﺪﻏﻪ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻲﺷﻮد. آﻧﺎﻧﻲ ﮐﻪ در ﺳﻔﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺤﻮرﻧﺪ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﻣﻲدﻫﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﻣﺒﺪا ﺗﺎ ﻣﻘﺼﺪ را ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻗﺮار دادﻩ و ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز را از ﭘﯿﺶ ﻓﺮاﻫﻢ ﮐﻨﻨﺪ. در ﮐﺸﻮرﻣﺎن اﮔﺮﭼﻪ ﻋﻤﻠﯿﺎت رزرواﺳﯿﻮن ﺑﻪ ﻣﻮﺿﻮع ﮐﺎﻣﻼ ﺟﺎ اﻓﺘﺎدﻩای در ﺑﺮﺧﻲ از ﻣﺮاﮐﺰ اﻗﺎﻣﺘﻲ ﻣﻮﻗﺖ ﺑﺪل ﻧﺸﺪﻩ اﺳﺖ، اﻣﺎ .در ﻫﻤﯿﻦ ﺣﺪ ﻧﯿﺰ ﻣﺴﺎﻓﺮان ﻧﻮروزی ﮐﻤﺘﺮ ﺧﻮد را در ﺷﺮاﯾﻂ ﺗﻬﯿﻪ ﻣﺤﻞ اﻗﺎﻣﺖ از ﭘﯿﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﻗﺮار ﻣﻲدﻫﻨﺪ در ﺳﺎلﻫﺎی اﺧﯿﺮ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، ﺻﻨﺎﯾﻊ دﺳﺘﻲ و ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺗﻼش داﺷﺘﻪ اﯾﺠﺎد ﺳﺘﺎد داﺋﻤﻲ ﺗﺴﻬﯿﻼت ﺳﻔﺮﻫﺎی ﮐﺸﻮر، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﻔﺮ را در زﻣﺎن اوج ﻣﺴﺎﻓﺮتﻫﺎ ﻃﻲ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ دﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎی اﺟﺮاﯾﻲ ﺑﻪ وﺟﻮد آوردﻩ ﮐﻪ از آن ﺟﻤﻠﻪ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﺑﺎ ﺷﻬﺮداریﻫﺎ ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﮐﻤﭙﯿﻨﮓ، ﻣﺪارس آﻣﻮزش و ﭘﺮورش و ﺣﺘﯽ ﺳﺎﻟﻦﻫﺎی ورزﺷﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪ .ﻣﺎﻧﻊ ﭘﺮاﮐﻨﺪﮔﻲ و اﺳﺘﻘﺮار ﻣﺴﺎﻓﺮان در ﭘﺎرکﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﻬﺎ و ﺳﺎﯾﺮ ﻧﻘﺎط ﺷﻮد اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﻧﯿﺰ از ﺟﻤﻠﻪ ﻧﻘﺎﻃﻲ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺴﺎﻓﺮان ﺗﺮﺟﯿﺢ ﻣﻲدﻫﻨﺪ ﺑﻪ آﻧﺠﺎ ﺳﻔﺮ ﻧﻤﻮدﻩ و در ﻧﻮروز از ﻃﺒﯿﻌﺖ زﯾﺒﺎی آن ﻟﺬت ﺑﺒﺮﻧﺪ. ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﮔﯿﻼن ﭘﺲ از ﭘﺎﯾﺎن ﺳﻔﺮﻫﺎی ﻧﻮروزی ۱۳۹۰ در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﯾﺴﻨﺎ ۶ ﻣﯿﺰان ﺳﻔﺮﻫﺎی ﻧﻮروزی ﺑﻪ اﯾﻦ اﺳﺘﺎن را ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ ﻓﺮاﻫﻢ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ . وی ﺑﻲ آﻧﮑﻪ ﺗﺤﻠﯿﻠﻲ از ﻧﺤﻮﻩ اﺳﮑﺎن ﻣﺴﺎﻓﺮان ﻧﻮروزی اراﺋﻪ دﻫﺪ اﻋﻼم ﻣﻲدارد ﮐﻪ ” ﮔﯿﻼن در ردﯾﻒ (۱۳۹۰ ﺳﻪ اﺳﺘﺎن ﺑﺮﺗﺮ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻣﺴﺎﻓﺮان ﻧﻮروزی ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ!! -اﯾﺴﻨﺎ( “۱۸ ﻓﺮوردﯾﻦ اﮔﺮ ﮔﺰارش ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﮔﯿﻼن از آﻧﭽﻪ رﺷﺪ اﻗﺎﻣﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮان در ﻧﻮروز و ﺗﺎﺑﺴﺘﺎن ۱۳۹۰ را ﺑﭙﺬﯾﺮﯾﻢ، ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮازن ورود و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﭼﻨﺎن ﺧﻮد را ﻧﺸﺎن دﻫﺪ ﮐﻪ رﺿﺎﯾﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺧﺪﻣﺎت ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺑﺎ روﻧﻖ اﻗﺘﺼﺎدی و رﺷﺪ درآﻣﺪ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ آﻣﺎر ورود و اﻗﺎﻣﺖ ﻫﻤﺨﻮاﻧﻲ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، اﯾﻦ درﺣﺎﻟﻲ اﺳﺖ ﮐﻪ رﯾﯿﺲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺘﻠﺪاران ﮔﯿﻼن ﺑﻪ ،ﻧﯿﺎﺑﺖ از ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﮔﺮدﺷﮕﺮی رواﯾﺖ دﯾﮕﺮی ﻏﯿﺮ از دﺑﯿﺮ ﺳﺘﺎد ﺗﺴﻬﯿﻼت ﺳﻔﺮﻫﺎی اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﻲﮐﺸﺪ .ﻣﻬﺮور اﺻﻠﻲ در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ اﻇﻬﺎر ﻣﻲدارد: “اﯾﻦ آﻣﺎرﻫﺎی واﻗﻌﻲ اﺳﮑﺎن در اﺳﺘﺎنﻫﺎ ﻧﯿﺴﺖ ۸۰۰ درواﻗﻊ آﻣﺎرﻫﺎﯾﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ از ﭘﻠﯿﺲ ﻣﻲﮔﯿﺮﻧﺪ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻣﺴﺎﻓﺮ در آن در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﻤﻲﺷﻮد. درﺣﺎﻟﻲ ﮐﻪ اﮔﺮ ﻫﺰار ﻧﻔﺮ اﯾﻦ ﺑﻪ اﺻﻄﻼح ﮔﺮدﺷﮕﺮان در اﺳﺘﺎن ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر ﺷﻮﻧﺪ و ﮔﺮدﺷﮕﺮ واﻗﻌﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻣﺮاﮐﺰ اﻗﺎﻣﺘﻲ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺑﻪ درآﻣﺪ ﻻزم دﺳﺖ ﯾﺎﺑﻨﺪ و اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﺧﺪﻣﺎت درﺳﺘﻲ را اراﺋﻪ دﻫﻨﺪ … اﯾﻦ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﻓﺮوﭘﺎﺷﻲ اﻗﺘﺼﺎدی اﺳﺖ. ﺑﯿﺸﺘﺮ اﯾﻦ ﻫﺘﻞداران، رﺳﺘﻮرانﻫﺎی ﺧﻮد را ﺗﻌﻄﯿﻞ ﮐﺮدﻩاﻧﺪ ﭼﺮاﮐﻪ ﻣﻬﻤﺎن ﻧﺪارﻧﺪ. ﻧﺒﻮد اﻣﻨﯿﺖ ﺷﻐﻠﻲ در ﺑﺨﺶ ﻣﺮاﮐﺰ اﻗﺎﻣﺘﻲ و ﻧﺒﻮد (۱۳۹۰ ﺗﺮازوی ﻋﺪاﻟﺖ در ﺑﺨﺶ اﻗﺎﻣﺘﻲ، اﻣﮑﺎن رﻗﺎﺑﺖ در ﻫﺘﻞﻫﺎ را از آﻧﻬﺎ ﻣﻲﮔﯿﺮد. ” )ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ۲۰ دی ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ روﯾﮑﺮد ﻣﺤﺴﻦ ﻗﻤﻲ، رﯾﯿﺲ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﻫﺎی ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﮔﯿﻼن ﺧﻮاﻫﺎن ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪن ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎی ﺟﺬب ﻣﺴﺎﻓﺮ در اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﻣﻲﺷﻮد و ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﻲﮐﻨﺪ “در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰیﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎ را ﻣﺸﺨﺺ ﻛﻨﯿﻢ” )ﻓﺎرس ۹ ﻣﻬﺮﻣﺎﻩ ۱۳۸۹( “ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ در ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻮارد ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاران ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ در ﻛﺎرﮔﺮوﻩ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺗﻮﺳﻂ اﻓﺮادی اﻧﺠﺎم ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﻋﻠﻢ و اﻃﻼﻋﺎت ﻛﺎﻓﻲ در اﯾﻦ ﺣﻮزﻩ ﻧﺪارﻧﺪ. دﻧﯿﺎی اﻣﺮوز ﺳﺮﺷﺎر از ﻋﻠﻢ اﺳﺖ و ﻫﺮ ﻛﺎری ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﻣﺘﺨﺼﺺ وﯾﮋﻩی ﺧﻮد (۱۳۹۰ اﺳﺖ.”)اﯾﺴﻨﺎ ۵ ﻣﻬﺮﻣﺎﻩ در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن ﻓﺮدﯾﻦ ﭘﻮرﻫﺎدی ، ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﮔﯿﻼن در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﻲ)اﯾﺮﻧﺎ( ﺑﺪون آﻧﮑﻪ ﺗﺤﻠﯿﻞ دﻗﯿﻘﻲ از وﺿﻌﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮد اﻗﺎﻣﺘﮕﺎﻩ ﻫﺎی اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن در ﻧﻮروز ۱۳۹۱ اراﺋﻪ دﻫﺪ اﻋﻼم ﻣﻲدارد “ﻇﺮﻓﯿﺖ اﻗﺎﻣﺖ روزاﻧﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮان ﻧﻮروزی در اﯾﻦ اﺳﺘﺎن ﺑﺎ ۳۶ درﺻﺪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ۴۵۰ ﻫﺰار ﻧﻔﺮ اﻓﺰاﯾﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ (۱۳۹۰ اﺳﺖ”)اﯾﺮﻧﺎ ۳ اﺳﻔﻨﺪ

،ﭘﺬﯾﺮش اﻗﺎﻣﺘﮕﺎﻩ ﻫﺎ اﻋﻢ از ﻫﺘﻞ،ﻫﺘﻞ آﭘﺎرﺗﻤﺎن، ﻣﺠﺘﻤﻊ ﮔﺮدﺷﮕﺮی، ﻣﻬﻤﺎﻧﭙﺬﯾﺮ و ﻣﺴﺎﻓﺮﮐﺎﺷﺎﻧﻪ و… در اﺑﻬﺎم ﻗﺮار ﻣﻲدﻫﺪ ﺿﻤﻦ آﻧﮑﻪ اﺑﻬﺎم وﺿﻊ ﻣﻮﺟﻮد ﻇﺮﻓﯿﺖ اﺳﮑﺎن ﻣﻮﻗﺖ در ۱۶ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﻪ وﯾﮋﻩ ﻣﺪارس ، ﮐﻤﭙﯿﻨﮓ ﻫﺎ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎی ﻣﻮﻗﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﻘﺎﺿﺎ را در اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن دارد ﮐﻪ در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آن ﺷﺮاﯾﻂ ﻧﺎﺑﻬﻨﺠﺎر ﭼﺎدرﺧﻮاﺑﻲ را ﻣﻬﯿﺎ .ﻣﻲﺳﺎزد، ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﻲ و ﺗﻨﺎﻗﺾ آﻣﺎری را ﺑﺎ ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﺪن ﺑﻪ ﺳﻔﺮﻫﺎی ﻧﻮروزی ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻫﻮﯾﺪا ﻣﻲﮐﻨﺪ وی در ﺣﺎﻟﻲ از اﻫﻤﯿﺖ ﻣﻨﺎزل اﺳﺘﯿﺠﺎری و ﺧﺼﻮﺻﻲ ﺑﺮای اﺳﮑﺎن ﻣﺴﺎﻓﺮان ﯾﺎد ﻣﻲ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺟﻮاد ﻋﺒﺎﺳﻲ ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺘﻠﺪاران اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﭘﯿﺶ از اﯾﻦ در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ اﻇﻬﺎر داﺷﺘﻪ ﺑﻮد “ﯾﻜﻲ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮاﻧﻊ ﻣﻮﺟﻮد در ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺑﻪ وﯾﮋﻩ ﻫﺘﻠﺪاری وﺟﻮد ﺧﺎﻧﻪﻫﺎی اﺳﺘﯿﺠﺎری اﺳﺖ ﻛﻪ اﻛﺜﺮا ﻫﻢ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻏﯿﺮﻣﺠﺎز ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻛﺮدﻩ و ﺑﺎﻋﺚ رﻛﻮد ﺑﺎزار ﻫﺘﻞ داران ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. در ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ اﮔﺮ ﮔﺮدﺷﮕﺮان از ﻣﯿﺰان ﻫﺰﯾﻨﻪ و ﺧﺪﻣﺎت رﻓﺎﻫﻲ اراﺋﻪ ﺷﺪﻩ در ﻫﺘﻞﻫﺎ اﻃﻼﻋﺎت داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺑﺪاﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺘﻞﻫﺎ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪﻫﺎ ﻣﻘﺮون ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪﺗﺮ اﺳﺖ (۱۳۸۹ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻃﺒﯿﻌﻲ اﻗﺎﻣﺖ در ﻫﺘﻞ را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻲﮐﻨﻨﺪ” )ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ۱۲ آﺑﺎن آﻧﭽﻪ ﻣﺸﺨﺺ اﺳﺖ، ادارﻩ ﮐﻞ ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن درﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﻣﻨﻄﻖ اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ و ﻓﻌﺎﻻن اﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮد را ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻧﺴﺎﺧﺘﻪ ﺑﻠﮑﻪ اﻃﻼﻋﺎت دﻗﯿﻘﻲ از ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮد اﻗﺎﻣﺖ در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎنﻫﺎ و ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺨﺘﻠﻒ اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﻧﯿﺰ اراﺋﻪ ﻧﺪادﻩ اﺳﺖ ﺗﺎ ﻓﺎرغ از اﻋﻼم اﻋﺪاد و ارﻗﺎم، اﻧﮕﯿﺰﻩ ﺳﻔﺮ ﺑﻪ اﯾﻦ اﺳﺘﺎن ﻓﺮاﻫﻢ ﺷﻮد. اﻫﻤﯿﺖ اﯾﻦ ،ﻣﻮﺿﻮع ﺑﯿﺶ از ﻫﺮﭼﯿﺰ دﯾﮕﺮ در ﮔﺰارشﻫﺎی ﺳﺘﺎد ﺗﺴﻬﯿﻼت ﺳﻔﺮﻫﺎی اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن در ﻧﻮروز ۱۳۹۱ ﺧﻮد را ﻧﺸﺎن ﻣﻲدﻫﺪ ﮔﺰارﺷﻲ ﮐﻪ ﺑﺪون ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺿﯿﺎت، ﺑﺮاﺳﺎس ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎی اﺳﮑﺎن از آﻣﺎر ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮد و زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری در ﺻﻨﻌﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮی را ﺑﻪ ﻋﻠﻢ و ﻋﻘﻞ ﻣﺠﻬﺰ ﺳﺎزد./ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ
منبع : شمال ما

پاسخ

Anzali Free Zone

قوی سپید

۱۱ فروردین ۱۳۹۱

نه متاسفانه انزلی اگه گردشگری داره بیشتر به خاطر جاذبه های طبیعی و موقعیت استراتژیکشه و اونطور که باید از این جاذبه ها بهره برده نشده

پاسخ