• 5 سال پیش
  • بدون ديدگاه

عضو هیات عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه همایش بررسی سوانح دریایی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: دریانوردی در داخل کشور باید مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.
ˈسید علی استیریˈ امروز چهارشنبه در حاشیه همایش بررسی سوانح دریایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته برای ۱۰۲ فروند شناور در آب های محدوده ایران، سانحه رخ داد که یک هزار و ۱۰۸ نفر توسط مرکز جستجو و نجات سازمان بنادر و دریانوردی نجات یافتند.

وی ادامه داد: در شش ماه اول امسال نیز برای ۴۳ فروند شناور سانحه اتفاق افتاد که ۵۵۹ نفر نجات داده شدند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعیین مقصر حوادث دریایی، وظیفه ذاتی این سازمان نیست بلکه بررسی علل حوادث دریایی به منظور جلوگیری از تکرار سانحه مشابه از جمله وظایف سازمان بنادر است.

وی تصریح کرد: برای بررسی سوانح دریایی باید از کارشناسان خبره دادگستری در این زمینه استفاده شود.

استیری در خصوص علل اصلی بروز سوانح دریایی بیان کرد: بروز سانحه دریایی در هر جای دنیا امری طبیعی و غیرقابل اجتناب است چراکه کشتی در دریا حرکت می کند و با طبیعت سر و کار دارد.

وی افزود: ساختار کشتی، تجهیزات فنی، رعایت مقررات ایمنی در ساخت کشتی، تخصص و واجد شرایط بودن از عوامل بروز یا عدم بروز حوادث دریایی است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه در اکثر سوانح، عوامل طبیعی، سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی دخیل است، گفت: در خلیج فارس و دریای عمان و خزر، دریانوردی محلی و منطقه ای با استفاده از شناورهای سنتی انجام می شود.

وی آب گرفتگی و رعایت نکردن نکات ایمنی و بروز آتش سوزی در شناورها را علت عمده سوانح دریایی مربوط به شناورهای ایرانی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش بررسی سوانح دریایی روز گذشته (سه شنبه) در سالن اجتماعات بنادر و دریانوردی استان گیلان آغاز و امروز با حضور مدیران، معاونان و کارشناسان مسوول رسیدگی به سوانح دریایی بنادر کشور در بندرانزلی پایان یافت.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *