81102502-5593573

کارخانه کشتی سازی ˈشهدای هفتم آذرˈ که نخستین بار در شمال کشور در محدوده حسن رود بندر انزلی تاسیس شده است، فعالیت خود را از روز شنبه بطور رسمی آغاز کرد.

 

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران(نداجا) در آیین آغاز به کار این کارخانه گفت: با توجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز برای تعمیرات زیرآبی و نوسازی انواع کشتی در ساحل دریای خزر، در سال مدیریت جهادی اقدام به راه اندازی این کارخانه کردیم.

ˈمحسن بهزادفرˈ اظهار کرد: برای ساخت این کارخانه بیش از یکصد میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و از توان استادکاران و پیمانکاران مجرب نیز در این زمینه استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با حمایت امیر فرماندهی نیروی دریایی، همکاری سازمان بنادر و دریانوردی بوی‍‍‍‍ژه همفکری دکتر حق شناس، موسسه رده بندی ایرانیان و کمک بی دریغ ریاست سازمان صنایع دریایی و وزارت دفاع به منظور رفع کمبودهای موجود در این بخش انجام شده است.

وی افزود : با راه اندازی این مجموعه صرفنظر از رفع کمبودهای یادشده بیش از یکصد نفر بطور مستقیم و حداقل ۴۰۰ نفر بطور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

بهزادفر خاطرنشان کرد: این کشتی سازی آمادگی دارد در زمینه نوسازی انواع کشتی و بازسازی و تعمیرات زیرآبی به دریانوردان و مالکان کشتی ها خدمات رسانی کند.

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود تنها یک مجموعه تعمیرات کشتی در کل ۹۰۰ کیلومتر ساحل خزر در ایران گفت: این کارخانه به تنهایی پاسخگوی نیازها نبود.

وی خاطرنشان کرد : ایجاد کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی علاوه بر افزایش ایمنی کشتی های ایرانی در دریای خزر، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور و اشتغالزایی در گیلان خواهد شد.

به گفته بهزادفر؛ این کارخانه در حال حاضر آمادگی پذیرش چهار فروند کشتی را دارد و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کار نیز در آن موجود است.

وی با تاکید بر اهمیت صنایع دریایی گفت: بانکها و بخش خصوصی باید جامعه دریانوردی را حمایت کنند تا این صنعت مهم جا بیفتد.

وی اظهار کرد: کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی توان ساخت کشتی های باری، تفریحی و حتی فایبر گلاس را در ابعاد مختلف دارد.

وی با اشاره به انجام عملیات خروج از دریا و تعمیر(داکینگ) کشتی موسوم به ˈوفا ۲ ˈ افزود: این کشتی بزرگترین کشتی است که در سواحل ایران با روشˈبالشتک بیرون از آبˈ و در شرایط نامساعد و موجهای خروشان خزر داکینگ شد.

به گفته بهزادفر؛ این کشتی ۹۰ متری با عرض ۱۳ متر و آبخور چهار و دو دهم متر با ۴۲ سال سن، تحت پرچم ایران قابلیت حمل سه هزار تن بار را دارد و از سالها پیش تحت پرچم کشورمان در حال فعالیت در زمینه حمل و نقل کالاهای عمومی بوده است.

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی(نداجا) ابراز امیدواری کرد، این کارخانه با مساعدت همه دستگاه های ذیربط، مراحل تکمیل و توسعه خود را همزمان با ارائه خدمات به متقاضیان سپری کند.

منبع: ایرنا- انزلی

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

محمد جامی فر

۱۰ فروردین ۱۳۹۳

باعرض سلام و خسته نباشید اینجانب محمد جامی فر مخترع ۲۷ اختراع ثبت شده در اداره مالکیت صنعتی که یکی از مهم ترین اختراع بنده کشتی تولید برق از ابشور می باشد این کشتی هیچ مشابه ای در دنیا ندارد و اولین بار توسط بنده در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است کار این کشتی تولید برق از ابشور می باشد و ۹۰ درصد از تجارت ها از طریق اب صورت میگرد که امروزه هزینه های زیادی برای سوخت کشتی ها داده می شود و در ایران طبق گفته کارشناسان سوخت فسیلی ایران تا ۵۰ سال اینده تمام میشود و این جای نگرانی میباشد از همه مهمتر الودگی زیست محیطی هم دارد ولی این کشتی بدون هیچ هزینه ای و بدون هیچ الودگی تولید برق از ابشور دریا میکند و بدون سوخت فسیلی شروع به حرکت میکند
امیداوارم با حمایت های شما و معرفی کردن برای تولید انبوه و تجاری سازی بتوانبم پرچم کشور خود را بالا ببریم
محمد جامی فر
شماره تماس۰۹۱۹۹۸۷۴۷۳۸

پاسخ