13910424000318_PhotoA[1]

 

حسن خسته‌بند عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه سال ۹۴ را به دلیل کاهش قیمت نفت به‌سختی پشت سر گذاشتیم اظهار کرد: سال گذشته مدیران تلاش ویژه‌ای کردند و این امر جای قدردانی دارد.

وی به وضعیت احداث راه‌آهن گیلان اشاره کرد و افزود: زمانی اعلام کردند راه‌آهن گیلان در سال ۹۰ افتتاح می‌شود، بعد سال ۹۲ اعلام شد و اکنون می‌گویند امسال این راه‌آهن به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌نظر نمی‌رسد راه‌آهن گیلان امسال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: طول مسیر راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی ۲۰۵ کیلومتر است و احداث راه‌آهن قزوین ـ رشت به‌تنهایی توجیه اقتصادی ندارد.

خسته‌بند، توجیه اقتصادی راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی را حمل سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و جابه‌جایی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر خواند و بیان کرد: راه‌آهن قزوین ـ رشت باید به بندر انزلی ادامه پیدا کند تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی در ادامه پرداخت مطالبات صیادان را از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال ۹۴ ذکر کرد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان مطالبات پره‌های صیادی هنوز پرداخت نشده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه احیای تالاب انزلی به‌کندی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: مواظب باشیم تالاب انزلی به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار نشود.

خسته‌بند پرداخت اعتبارات برای احیای تالاب انزلی را بسیار کم عنوان کرد و یادآور شد: سالانه ۵۰۰ هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود.

وی پرداخت اعتبارات پروژه کنارگذر انزلی را از جمله مطالبات خواند و اظهار کرد: قرار بود ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مذکور اختصاص داده شود و این رقم به پنج میلیارد تومان کاهش پیدا کرد اما تاکنون ریالی برای احداث پروژه کنارگذر انزلی پرداخت نشده است.

منبع: فارس

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

سروش

۱۴ فروردین ۱۳۹۵

برای اطلاع نماینده محترم شهرستان انزلی احیای تالاب انزلی نیاز به عزم جدی و پشتیبانی لجستیک سخت افزاری دارد .اگر با تخصیص اعتبار لازم و بهره گیری از قابلیتهای معافیتهای گمرکی و مالیاتی منطقه آزاد انزلی نسبت به واردات دستگاههای به روز از کشورها و تولید کنندگان صاحب نام اقدام گردد میتوان امیدی به آینده داشت
برای اطلاع و آشنا شدن با صنعت لایروبی در جهان سایت زیر اطلاعات جالبی از انواع مختلف با کارکردهای متفاوت موجود است که برای احیای تالاب انزلی چندین ردیف از این دستگاهها میتواند به طور ترکیبی در کنار هم مثمر ثمر باشد….
http://www.imsdredge.com

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ فروردین ۱۵ام, ۱۳۹۵ ۲۳:۳۵:

سروش عزیز بسیار عالی حق مطلب را ادا کردید.آسیب شناسیتان هم دقیق و درسته. “” نیاز به عزم جدی”” و پشتیبانی لجستیک سخت افزاری احساس می گردد که البته آن هم با وجود عزم جدی بدون تردید تامین می شود و به عبارتی مشکل اصلی عدم وجود عزم جدی برای به انجام رساندن این پروژه است.راهنمایی مسئولان به سایت تامین کننده ماشین آلات و تجهیزات لایروبی هم عالی بود.اما مشکل دیگر اینجاست که بنده و جنابعالی از یک زاویه و مسئولان هم از زاویه دیگری به این معضل نگاه می کنند.نگرانیها و دغدغه های مردم با دل مشغولیهای مسئولان هنوز یکسان نیست و اگر یکسان بود حتما آن عزم جدی هم بوجود می آمد و حتما یک نفر می آمد و می پرسید که این مبالغ هنگفت که در طی سالیان متمادی مدیران وقت از بابت احیای تالاب انزلی دریافت کرده اند صرف چه کارهایی شده است.حدود چهل سال است که مشغول لایروبی و احیای تالاب انزلی هستند.جالب اینکه اخیرا کارشناسان ژاپنی آمده اند و مشغول بررسی و مطالعه شرائط مرداب هستند و قرار است طرحهایی بدهند که در چندین فاز انجام شود!!! کسی نیست بپرسد که پس تا حالا آقایان به چه کاری مشغول بوده اند!!!

sari

۱۴ فروردین ۱۳۹۵

تالاب تنها سرمایه انزلی

پاسخ

گلسفیدی

۱۴ فروردین ۱۳۹۵

” وی در ادامه پرداخت مطالبات صیادان را از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال ۹۴ ذکر کرد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان مطالبات پره‌های صیادی هنوز پرداخت نشده است. ”
این سی میلیارد تومان مطالبه چطوری حساب شده ؟ برای خرید چند کارت صیادی از تعاونی صیادان پره در استان گیلان ؟ اگر چهار تا ۵ هزار صیاد عضو ۵۰ تعاونی پره در استان گیلان باشند ، سهام و کارت صیادی هر یک ، هفت و نیم میلیون تومان خریداری می شود ؟
بهتر است فکری برای بدهی های این صیادان برای بیمه بازنشستگی بشود تا با برخورداری از بیمه بازنشستگی مانند همه اقشار کارگری از حداقل مزایای بازنشستگی برخوردارباشند . ناگفته نماند که طرح ساماندهی و تعدیل صید و صیادی به منظور حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر صورت گرفته و کاهش میزان صید ، با تعطیلی بسیاری از تعاونی های صیادی پره همراه بود و در سال ۱۳۸۹ در هیات وزیران مصوب شد و اعتبار آن از طریق درآمد ناشی از فروش نفت با قیمت رویایی ۱۱۰ دلار در هر بشکه پیش بینی شده بود .

پاسخ