81521528-6301321

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: احساس امنیت و حسن خلق از اصلی ترین عواملی هستند که موجب جذب و ماندگاری مسافران می شوند.

 

حمیدرضا آذرپور در سومین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه این شهرستان از دیر باز قطب گردشگری گیلان و از نقاط گردشگرپذیر ایران محسوب می شود، گفت: بندر انزلی در کنار رشت، لاهیجان و آستارا یکی از چهار شهر گیلان است که آمار اقامت و ماندگاری مسافر در آن قابل ملاحظه است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ماندگاری مسافر ،انتظار داریم با تلاش همه دستگاه های ذیربط جایگاه این شهرزیبای ساحلی حفظ شده و ارتقا پیدا کند.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: شعار امسال ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر نوروز۹۴ خدمات متفاوت ، رضایتمندی مسافران تعیین شده است؛ بنابراین باید بکوشیم برای تمام مسافران با سلایق متفاوت اقامتی ، شرایط جذاب را فراهم کنیم.

 

به گفته وی عده ای صرفا هتل را برای اقامت بر می گزینند و عده ای بدنبال فضای باز و مستقل برای گذران تعطیلات خود هستند.

 

وی افزود: در عین حال رفاه بهداشتی مسافران نیز برای ما مهم است لذا فراهم بودن و دسترسی به سرویس های بهداشتی ، آب و امنیت از مواردی است که باید در تمام برنامه ها و گشت های دوره ای بررسی و لحاظ شود.

 

آذرپور همچنین نظارت بر بهداشت سرویس های بهداشتی جایگاه های سوخت بعنوان یکی از اماکن پر تردد ، مورد تاکید قرار داد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: هرچه نظارت بهتری بر نحوه خدمات رسانی داشته باشیم ، رضایتمندی بیشتری برای مسافران فراهم کرده ایم و یقینا مسافری که از محلی خاطره خوش دارد ، بازهم به آنجا سفر می کند.

 

آذرپور همچنین یادآور شد: دستگاه های مختلف عضو ستاد باید به گونه ای پویا و همه جانبه برنامه ریزی کنند که برای کنترل و مقابله با حوادث غیر مترقبه نیز آمادگی داشته باشند.

 

*فعال و پیگیر بودن گروه های بازرسی

 

فرماندار انزلی و رییس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان بندر انزلی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما فراهم کردن فضایی سرشار از آرامش برای شهروندان و مسافران در نخستین روزهای بهار است ،گفت: لازم است روسای ادارات در شهرستان حضور داشته باشند.

 

قاسم روحانی فر یادآور شد: در صورت ضرورت روسای ادارات باید جانشین تعیین کرده وموضوع را به فرمانداری اطلاع دهند.

 

وی همچنین بر تعیین نوبت های کشیک در ادارات تاکید کرد و افزود: بازرسی از اصنافی که در این ایام مردم تماس بیشتری با آنها دارند اعم از فروشندگان ارزاق عمومی ، نانوایی ها و اغذیه فروشی ها باید به دقت انجام گیرد.

 

وی افزود: لازم است نرخنامه هاو پروانه کسب مقابل دید نصب و فاکتور فروش صادر شود.

 

فرماندار انزلی گفت: علاوه بر کنترل بازار در این ایام انتظار داریم تا نسبت به زیبا سازی شهر و جلوه بهارانه آن تلاش شود ضمن آنکه با توجه به احترام ایام فاطمیه(س) باید شان این ایام لحاظ گردد.

 

روحانی فر بر روشنایی و رنگ آمیزی معابر و لکه گیری آسفالت ها و نظافت و بهسازی سرویس های بهداشتی عمومی تاکید کرد و گفت: فعالیت های عمرانی اعم از حفاری ها و غیره از نیمه اسفند به بعد که کم کم حضور مسافران را داریم ، باید متوقف شود و محدود به مواقع بسیار ضروری شده و بلافاصله نیز اصلاح شود.

 

فرماندار انزلی از دستگاه های خدماتی خواست برای نیروهای زیر مجموعه خود برنامه های باز آموزی در زمینه نحوه برخورد بهتر و تکریم مراجعان ، تدارک ببینند.

 

وی همچنین بر تدوین و اجرای طرح ترافیکی مطلوب که رضایت شهروندان و مسافران را فراهم ساخته و مانع از راه بندانهای طولانی شود تاکید کرد.

 

شهرستان بندر انزلی با برخورداری از کرانه ساحل و تالاب از گردشگر پذیر ترین شهرهای کشور محسوب می شود.

 

این شهرستان ۲۰ هتل ، ۱۱ هتل آپارتمان ، ۲۷ مجتمع اقامتی گردشگری ، ۱۳ رستوران بین راهی و ۲۰۰ مسافر کاشانه پروانه دار برخوردار است بر طبق آمار ۵۵ درصد ظرفیت پذیرایی استان در این شهر کوچک ساحلی استقرار دارد.

 

با توجه به آمار ثبت شده در مبادی ورودی استان گیلان بیش از ۶ میلیون گردشگر در نوروز ۹۳ به استان گیلان آمدند و مطابق برآوردهای موجود ۹۰ درصد این گردشگران از شهرستان انزلی و جاذب های طبیعی و تاریخی آن بازدید کردند.
منبع: انزلی- ایرنا

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *