13930517000158_PhotoA

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: زیرسازی راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۴۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

شعبان‌علی خاوری با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن گیلان اظهار کرد: زیرسازی راه‌آهن از مسیر قزوین تا رشت حدود ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه روسازی راه‌آهن در حال انجام است، افزود:  در بخش روسازی «ریل‌گذاری» نیز ۴۰ کیلومتر از طرف قزوین کار شده و قرار است در سال جدید از سمت امامزاده هاشم نیز ریل‌گذاری انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه برآورد اعتبار لازم برای اتمام پروژه راه‌آهن ۷۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: امسال ۲۴۰ میلیارد تومان این پروژه اعتبار داشت که ۱۰۰ درصد آن اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه سال آینده برای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اگر سقف این اعتبار به حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برسد پیش‌بینی می‌شود پروژه راه‌آهن در سال مالی ۹۴ به پایان برسد.

خاوری درباره قطعه دیگر پروژه راه‌آهن در مسیر رشت‌ ـ‌ انزلی خاطرنشان کرد: راه‌آهن رشت‌ ـ‌ انزلی ۴۲ کیلومتر بوده که فاز نخست آن از طرف رشت و فاز سوم نیز از سمت انزلی به مناقصه گذاشته شده است.

وی با تصریح بر اینکه برای قطعه مذکور پیمانکار انتخاب شده است، یادآور شد: قرارداد پیمانکار برای مسیر انزلی انتخاب و منعقد شده و در شرف تجهیز کارگاه برای استارت کار برای سال ۹۴ است.

این مسئول در ادامه به وضعیت ایمن‌سازی راه‌های گیلان اشاره کرد و متذکر شد: راه‌های اصلی و فرعی گیلان چند سالی است که هیچ گونه اعتبار استانی به آن اختصاص داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبار دلیل تاخیر در ایمن‌سازی راه‌های استان می‌شود، خاطرنشان کرد: در سطح ملی نیز در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم حتی یک متر در راه‌های فرعی بحث ایمن‌سازی و آسفالت را به دلیل نبود اعتبارات لازم انجام دهیم.
منبع: فارس

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

شبکه استانی چکه (ناودان سابق)

۲۶ اسفند ۱۳۹۳

مناقصه رو بدن به معمار پل سازی انزلی،نماینده فعلی انزلی.!!!!
قول میده فوری تحویلش بده،مثل پل انزلی که همش هفت (۷) ساله طول کشیده و سه (۳) سال دیگه قطعا آماده میشه.!!!قول میده آماده بشه قـــــــــــــول آی مردم باور کنیدا :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ضمنا این نماینده کاری و فعال داره پل کابلی هم برامون میزنه. :laugh: :laugh: :laugh:

پاسخ

۲۶ اسفند ۱۳۹۳

خدائی زمانی که مسیرهای تهران شمال ورا نگاه می کنیم چه رسد به قزوین کرج به شمال چه تهران به چالوس ویا کندوان هراز به شمال .واقعا ادمیزاد شاخ در می اوره …
مسیر های که یک قرن از انها می گذرد .مسیرهای که صدها تونل ریز ودرشت در ان مشاهده می گردد.تونل ها وخیابانهای که با دست انسانها ساخته شده . مسیرهای که .فقط یک پاده رو خشک وخالی نبود.
ولی امروزه با داشتن این همه امکانات واین همه تجارب واین همه نیروی انسانی واین همه مسیرهای هموار واماده
ما سالهاست .منتظر راه ان شمال به تهران می باشیم.
همین راه اهن که قائمشهر به تهران در یک قرن پیش به ان دست یافته.
حال نمی دانیم راه اهن تهران شمال زودتر احداث می گردد یا کمربندی انزلی .
ولی این را می دانم تا قبل از احداث این دو .تالاب انزلی جزئ کویر سوم ایران خواهد شد. یعنی کویر لوت .کویر نمک وکویر خزر .

پاسخ

MAJID پاسخ در تاريخ اسفند ۲۹ام, ۱۳۹۳ ۰۱:۵۱:

مدیریت ، شایسته سالاری و وجدان کاری فرق پروژه های الان با قدیماست
ما که نبودیم قدیما.ولی مطمئناً شرافت و وجدان اون موقع با ارزش تر از الان بود

3eyedAli

۲۶ اسفند ۱۳۹۳

۴۲ کیلومتر و ۳ پیمانکار

پاسخ