81467273-6208764

پل جدید انزلی با گذشت یک سال از تکمیل سازه و با وجود اهمیت آن در کاهش بار ترافیکی این شهر گردشگری به دلیل نبود راه دسترسی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

پل قدیمی که با بیش از ۱۲۷ متر طول، ۱۰ متر پهنا و ۶٫۵ متر ارتفاع از سطح آب، از بتون آرمه و تیرآهن با سه دهانه ثابت و یک دهانه متحرک طی سالهای ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۶ ساخته شده دیگر پاسخگوی حجم بالای خودروها نیست.

از این رو ساخت پل جدید انزلی به طول ۱۵۰ متر با سه باند به موازات پل قدیم انزلی از نیمه دوم سال ۸۶ آغاز شد و قرار بود طی دو سال با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال به پایان برسد ولی به دلیل عدم تامین اعتبار کافی و مشکلات ناشی از آزادسازی راه و محوطه اطراف پل، عملیات ساخت در دو دوره شش ماهه متوقف شد اما سرانجام سازه اصلی پل سال ۹۲ کامل شد.

وزارت راه و شهرسازی پس از تکمیل سازه اصلی پل، شهرداری را مسئول احداث راههای دسترسی معرفی کرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۹۲ نوید آزادسازی مسیر دسترسی به این پل تا پایان خرداد ماه را داده بود اما با نزدیک شدن به پایان سال ۹۳ پل هنوز به بهره برداری نرسیده است.

نماینده بندرانزلی در این خصوص گفت: برای سازه اصلی پل حدود ۶۰ میلیارد ریال و برای بازگشایی تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حسن خسته بند اظهار کرد: پیمانکار در سمت شمال دیواره سازی را تمام کرده و در حال شن ریزی برای ساخت رمپ است.

وی متذکر شد: تمام مشکل اکنون مربوط به زمین سمت جنوب پل است که به کمیته امداد تعلق دارد.

وی افزود: ۱۵ میلیارد ریال برای زمین کمیته امداد قیمت گذاری شده ولی این نهاد با شخصی که سرقفلی دار بخشی از زمین است مشکل دارد و این مساله موجب وقفه شده است.

نماینده انزلی در خصوص این که چرا برای حل مشکل تامین زمین برای چنین پروژه مهمی از ماده ۹ قانون و واریز پول به حساب دادگستری استفاده نشده پاسخ داد: اتفاقا ما تصمیم به این کار گرفتیم ولی کمیته امداد زمانی که متوجه مساله شد اعلام آمادگی برای فروش کرد.

وی با بیان این که پیمانکار اعلام کرده پس از دو ماه از واگذاری زمین کار آماده سازی مسیر پایان می یابد ابراز امیدواری کرد با روشن شدن تکلیف از سوی کمیته امداد و امضای تفاهمنامه بین شهرداری و کمیته امداد شاهد آماده سازی پل برای بهره برداری باشیم.

 

*جا نمایی نامناسب موجب افزایش هزینه

خسته بند، در مورد چرایی صرف هزینه بالای آزادسازی مسیر گفت: پل را جایی زدند که نباید می زدند و اگر پل از سمت اسکله صید صنعتی شیلات زده می شد هزینه ها کاهش می یافت و با سرعت احداث می شد.

نماینده بندرانزلی در خاتمه گفت: تلاش ما این است که تا عید نوروز پل را آماده کنیم.

این در حالی است که همکاری یک نهاد مردمی مثل کمیته امداد برای انجام یک پروژه عمرانی مهم شهری عام المنفعه خواست مردم است.

 

*مردم چشم به راه پل، پل چشم به راه دسترسی

اکنون این پل به جای عبور و مرور خودروها محل فرود مرغان دریایی شده که نظاره گر ترافیک سنگین بر روی پل مجاورند.

مردم شهر ساحلی انزلی امیدوارند ضمن این که هرچه سریعتر شاهد تکمیل و بهره برداری از این پل مهم باشند در آینده مسئولان با دقت نظر بیشتری برای پروژه های عمرانی تصمیم گیری کنند.

بندرانزلی در کرانه جنوبی دریای خزر با حدود ۴۰ کیلومتر فاصله از مرکز استان گیلان از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور بشمار می رود.

گیتی بابایی/ انزلی – ایرنا

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

فرهاد

فرهاد

۲۷ دی ۱۳۹۳

نماینده بندرانزلی در خاتمه گفت: تلاش ما این است که تا عید نوروز پل را آماده کنیم
از نظر من این پل با توجه به مشکلات موجود ودیدن توان کاری پیمانکار بروی قسمت شمالی تا پایان تابستان ۹۴ شاید اماده شود.

پاسخ

جوانان متحد انزلی چی پاسخ در تاريخ دی ۲۸ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۰۶:

یادمه آقای خسته بند، نماینده مجلس کنونی، یکی از قول هاش تو زمان انتخابات، افتتاح این پل در فروردین ۹۱ بود، تو بولتن هایی که پخش میکردن نوشته، اگه کسی آرشیو داره میتون بره و چک کنه.
بهار ۹۱ کجا و تابستان ۹۴ کجا؟؟؟!!!
از ماست که بر ماست

sari

۲۷ دی ۱۳۹۳

تا پایان رسیدن پل .
زیر پل تبدیل به اتوبان خواهد شد.
زیرابا نگاه کردن به این تصویر . زیر پل بیشتر به فضای سبز ویا پارک شباهت دارد تا به رودخانه

پاسخ

vahid

۲۷ دی ۱۳۹۳

age kalantariye sare zhandar meri takhrib mishod meydon jash mikhord koli az terafik kam mishod

پاسخ

حسین پاسخ در تاريخ دی ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۲۱:۲۰:

:yes:

محراب پاسخ در تاريخ دی ۲۸ام, ۱۳۹۳ ۰۰:۰۱:

:yes: :yes:

علیرضا اسدی

۲۷ دی ۱۳۹۳

قصد مقایسه ندارم اما توی رشت حدود ۷ پل بسیار بزرگ افتتاح شده ما هنوز تو یکیش موندیم ! یعنی اینقدر سخته!

پاسخ

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ دی ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۲۳:۳۳:

:yes:

محراب

محراب

۲۷ دی ۱۳۹۳

۷ تا؟

پاسخ

majid

majid

۲۷ دی ۱۳۹۳

من کلاً دیگه هیچ حرفی ندارم :no: :no: :no: :no: :no:

پاسخ

guilak

گیلک

۲۷ دی ۱۳۹۳

پیرو فرمایش sari عزیز در خصوص آزولا.از مسئولان محترم تقاضا دارم لطفا یک فکری برای این آزولای لعنتی بکنند.تالاب و رودخانه ها را که نابود کرد الان هم تا موج شکن پیشروی کرده آیا تصمیم ندارید جلوی پیشروی بیشتر آنرا بگیرید؟ تا به رشد انبوه نرسیده حداقل کاری کنید که از پل غازیان به اینطرف از این گیاه پاکسازی شود.وگرنه با وجود و گسترش این گیاه محدوده بندرگاه بصورت معبری متروک جلوه خواهد نمود که با عرض پوزش گویی هیچ مقام مسئولی برای نگهداری و مراقبت وجود ندارد که برای وجهه مدیران محترم و شهر توریستی ما اصلا خوب نیست. میگوییم برای تالاب خیلی دیر شده و نیاز به تجهیزات و امکانات وجود دارد و به ما نمی دهند یا پولش را نداریم تهیه کنیم.اما اگر تعهد و مسئولیت پذیری وجود داشته باشد با دستان خالی هم میشود مانع مبتلا شدن مناطق جدید به این بلای زیست محیطی گردید.

پاسخ