fz

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی :

              با آزاد سازی حریم پروژه تقاطع غیرهمسطح، شرایط لازم برای تداوم اجرای آن فراهم شد

به گزارش انزلی کلاب و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی، سعید رحیمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان با اعلام خبر آزاد سازی حریم تقاطع غیرهمسطح منطقه و فراهم شدن شرایط لازم برای تداوم اجرای پروژه اظهار داشت: باتوافق صورت گرفته بامالکین حریم تقاطع غیرهمسطح، که در سنوات گذشته در روند اجرای پروژه مشکلات زیادی را ایجاد نموده بود، این پروژه با رفع موانع در حال اجراست.

وی با تأکید براینکه روند جلب نظر صاحبان اراضی مزبور حدود دو سال به طول انجامید، موضوعی که باعث توقف در اجرای پروژه گردیده بود، اضافه نمود: علی رغم تصریح قانونی و امکان بهره گیری از ظرفیت های حقوقی اجرای طرح های عمرانی در رابطه با رفع تصرف و آزاد سازی حریم پروژه عمرانی فوق، تمام تلاش خود را مصروف تأمین نظر و رضایت شهروندان محدوده منطقه نمودیم.

رحیمی اضافه کرد: با پیگیری های مدیریت املاک و اراضی و مدیریت حقوقی سازمان، مراحل انتقال رسمی زمین های مورد نیاز انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از اراضی محدوده و حریم اجرای پروژه با هزینه ای درحدود ۴۰ میلیارد ریال آزاد سازی شده، اضافه کرد: این تقاطع به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح گیلان از نوع شبدری، طول مسیر اصلی روگذر آن ۱۳۸۵ متر با ۴ رمپ(ramp) و ۴ لوپ (loop) که طول آنها از ۳۰۰ تا ۹۶۰ متر، در کیلومتر ۱٫۵ محور چهار خطه حسن رود به زیباکنار در حال اجراء می باشد.

وی افزود: این پروژه دارای ۳۰۵ شمع، ۶۸ پایه، ۹۵ ستون و ۵۲ دهنه در محورهای اصلی و فرعی است.

رحیمی زمان آغاز احداث تقاطع را نیمه سال ۸۸ اعلام و اظهار کرد: هزینه برآورد شده اولیه برای اجرای پروژه
۲۷۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۵۵ میلیارد ریال آن با میزان پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد انجام شده است.

وی تصریح نمود: تاکنون ریالی از درآمدها و بودجه عمومی دولت در مسیر اجرای این تقاطع هزینه نشده است .

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درخصوص اهداف و کارکردهای ایجادبزرگترین تقاطع غیرهمسطح استان اظهار داشت: باعنایت به حجم روبه رشد تردد گردشگران در مسیرهای منطقه ، پروژه مزبور به منظور افزایش سطح ایمنی، سهولت و تسریع در مسیرهای دسترسی، ساماندهی ترافیک حمل و نقل باری- مسافری، مدیریت کلیه مسیرهای ارتباطی مورد نیاز مسیرچهارخطه حسن رود به زیباکنار، هدایت ترافیک مسیر ریلی – جاده ای قزوین رشت به بندرگاه بزرگ درحال احداث کاسپین و تأمین تمامی نیازهای ترافیکی سالهای آینده باتوجه به روند روبه رشد موجود از مهمترین دلایل اجرای تقاطع غیرهمسطح از سوی این سازمان است.
رحیمی با اعلام اینکه این تقاطع غیر همسطح ، پروژه ای مجزا از پروژه چهار خطه حسن رود _چپربرد  است که پیش از شروع به کار بندر بزرگ کاسپین آماده بهره برداری می شود، اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح ،حلقه تکمیل کننده محور  چهارخطه در محل اتصال با بندر کاسپین  می باشد و  پروژه چهار خطه  با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در هفته جاری مورد بهره برداری کامل  قرار گرفته است.

 

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

مرتضی

۱۸ مهر ۱۳۹۲

همه ی این هزینه را میشد برای رشد و پیشرفت بندرانزلی انجام داد نه بندر کاسپین . پس فردا هم میشه منطقه آزاد کاسپین . عجب مسئولین بی لیاقتی داریم .

پاسخ

majid-sh

۱۸ مهر ۱۳۹۲

دیگه ازدست ما در رفته
اینم یه پروژه صهیونیستی -…. که میخاد منطقه ازاد رو مسقیم با این تقاطع به خمام و رشت وصل کنه تا هم قبضه کردنش توسط رشتی ها اسون تر بشه و هم مسافری که میاد مستقیم سر از منطقه ازاد در بیاره و گذرش به انزلی نیفته
تنها راه مقابله با این کار توسط ما مردم عادی خرید زمین تو اون منطقه جهت حفظ هویت انزلیچی اونجاست

پاسخ