37701_orig

سید علی نعیمی با تاکید بر اینکه بنادر گیلان به لحاظ زیر ساخت بندری و زیر ساخت تجاری، نیازمند توسعه اند اظهار کرد: زیر ساختهای بندری نظیر امکانات خاص بندری ، پهلو دهی و تخلیه و بارگیری و امثالهم است اما زیر ساخت تجاری شامل مجموعه خدماتی است که به تسریع کار تاجر می انجامد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، در تبیین جایگاه بندر انزلی در بین کشورهای حاشیه خزر گفت: این واقعیت انکار نشدنی است که کشورهای منطقه بندر شمال کشور را به نام بندر انزلی می شناسند و در عمل هم بندر انزلی علاوه بر اینکه بندر ارشد و مهمترین بندر شمال ایران است ، به لحاظ قدمت و اهمیت در تبادلات تجاری جایگاهی در خور اعتنا دارد.

وی تصریح کرد: اعتبار بندر انزلی بمنزله یک ظرفیت با ارزش است که این امکان را به ما میدهد برغم سایر بنادری که در شمال پا گرفته اند ، تلاش کنیم با فراهم ساختن ملزومات تجاری ، حجم تخلیه و بارگیری را در این بندر افزایش دهیم.

نعیمی در پایان بیان کرد: وقتی صحبت از معرفی بیشتر بندر بعنوان نماد انزلی است ، یعنی بندر باید کارآیی مثبت داشته باشد و همواره حرفی تازه برای ارایه داشته باشد لذا خود به خود پویایی و نشاط بیشتر در تمام بخش ها و زیر بخش های بندر تزریق می شود.

بندرگاه انزلی با ۱۰ پست اسکله و ظرفیت واقعی هفت میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال بزرگترین و فعالترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر بشمار می رود.

این بندر با بهره مندی از امکانات نوین تخلیه و بارگیری رتبه سوم بنادر کشور بعد از امام خمینی و بندر شهید رجایی از لحاظ تناژ تخلیه و بارگیری را داراست.

نیمه نخست امسال یک میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۱۳ تن کالا در بندرگاه انزلی تخلیه و بارگیری شد./ منبع: ایرنا- بندرانزلی

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *