13920719000245_PhotoA

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ گزارش تلفیق بودجه سال ۹۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بررسی‌های صورت گرفته بیانگر این است که اطلاعات و مستندات و نیز اقدامات صورت گرفته پیرامون مطالبات موضوع ماده ۴۸ قانون محاسبات عمومی از سوی سازمان امور مالیاتی گزارش نشده است.

وی افزود: نکته دیگر موضوع در این گزارش این است که سازمان خصوصی‌سازی مطابق تبصره یک بند ۷۱ فهرست خریداران حقیقی و حقوقی که دارای بدهی قطعی مالیاتی بوده‌اند و احکام قضایی آنها صادر شده است را به سازمان امور مالیاتی اعلام کرده اما سازمان امور مالیاتی در خصوص وصول مالیات‌ها اقدامی به عمل نیاورده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: همچنین در خصوص راهکارهای مبارزه با فرار مالیاتی راهکارهای وصول مطالبات و بهره‌مندی از نیروهای خبره مالیاتی و آموزش آنان سازمان امور مالیاتی تمهیداتی را در قالب طرح‌های ملی به عمل آورده اما از آنجا که دستیابی به اطلاعات واقعی مؤدیان مالیاتی نیازمند سازوکارهای لازم و فراهم آوردن زیرساخت‌ها و بسترهای تبادل اطلاعات و استقرار کامل مالیات الکترونیکی در سطح ملی است و این کار باید از طریق اجرای طرح جامع مالیاتی و تحقق مواد قانونی آن صورت می‌گرفته اقدامی انجام نشده و در نتیجه همچنان فرار مالیاتی در حد وسیع وجود دارد.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: نکته دیگر این که واحدهای وصول و اجرای سازمان امور مالیاتی از اهرم‌های قانونی موجود در آئین‌نامه اجرایی ماده ۲۱۸قانون مالیات‌ها به صورت کامل استفاده نکرده است.

وی افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت عدم رعایت موازین زیست‌محیطی در احداث اسکله بندری کاسپین توابع بندر انزلی بود که مطابق گزارش مستند رئیس وقت دیوان محاسبات کشور برای رئیس مجلس شورای اسلامی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی که شأن قائم‌مقامی سازمان محیط زیست در محدوده منطقه آزاد انزلی را نیز برای خود قائل است به تکلیف قانونی لزوم انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی پروژه‌ها توجهی نداشته و قبل از اخذ مجوز زیست‌محیطی اقدام به احداث و تجهیز کارگاه و آغاز اجرای عملیات ساختمانی کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از مکاتبات متعدد کمیسیون اصل ۹۰ با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منطقه آزاد تجاری‌صنعتی انزلی نهایتاً در آخرین جوابیه واصل شده از سوی سازمان محیط زیست در خرداد ۹۲ این سازمان عنوان کرده است که تمام ادعاهای سازمان منطقه آزاد تجاری مردود بوده و تبعات مخرب زیست‌محیطی پروژه مذکور را اعلام و مؤکداً مواضع کارشناسی قبلی خود را تکرار و به پرونده قضایی فی‌مابین در خصوص این موضوع در دادگستری استان گیلان اشاره داشته است.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در مصوبه استانی هیئت وزیران نیز برای اجرای پروژه مذکور رعایت قوانین و مقررات تصریح شده سازمان مناطق آزاد تجاری و صنعتی انزلی و مخصوصاً شورای هماهنگی مناطق مذکور در رعایت موازین زیست‌محیطی بی‌توجه بوده‌ و نظرات کارشناسی سازمان ذیربط و مراجع نظارت همچون دیوان محاسبات کشور را نادیده گرفته‌اند.

وی افزود: گزارش پرونده منطقه آزاد تجاری صنعتی در صحن مجلس قرائت خواهد شد و بعد به عنوان گزارش تکمیلی به قوه قضاییه ارسال می‌شود. البته کمیسیون اصل ۹۰ پیشنهاد کرده تا رفع ابهامات و مخصوصاً احراز توجیه اقتصادی از ادامه احداث و صرف هزینه جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز فرجی دانا وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ حاضر شد و به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و نمایندگان نیز ابهامات و سؤالات خود را در این خصوص مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

Anzali Free Zone

۱ آبان ۱۳۹۲

بیت المالی که باید صرف زیر ساختها میشد حتی صرف خرید سهام خط اهن توسط منطقه ازاد میشد و دور ریخته شد واقعا خجالت اوره …

پاسخ

majid-sh

۱ آبان ۱۳۹۲

جدا از مشکلات محیط زیستی ساخت یه اسکله تو ۱۰ کیلومتری بندرگاه انزلی خنده داره .
امیدوارم ساختش متوقف بشه
اگه یادتون باشه ۳ سال پیش تو ورودی اداره بندر نوشته منطقه آزاد انزلی ولی با مخالفت مرکز استانی ها این سردر رو برداشتن
با اینکه این محدوده جزو منطقه ازاد انزلیه

پاسخ

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ آبان ۱ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۴۵:

منتظر خبرهای داغ از منطقه آزاد انزلی باشید به زودی منطقه آزاد رو میذاریم رو ویبره :D

majid-sh پاسخ در تاريخ آبان ۱ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۴۷:

منتظریم

abay پاسخ در تاريخ آبان ۲ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۰۹:

ببینیم و تعریف کنیم

مریم لاهوری

۱ آبان ۱۳۹۲

ساختن اسکله در اونجا خیلی بی مورد بوده با سیاست های انجام شده هنوز نمی تونند درست از اسکله های درون سازمان بنادر استفاده کننده چه برسه به اینکه بخواهند در ۱۰ کیلومتری انزلی خدمات بدند

پاسخ

۱ آبان ۱۳۹۲

باعث خجالته

پاسخ

sinaclub

sinaclub

۱ آبان ۱۳۹۲

واقعاً باعث تاسف.بیت المال همین جوری حیف و میل می کنند.منتطریم

پاسخ

مژگان

mojshekan

۱ آبان ۱۳۹۲

مسئله عدم رعایت موازین زیست محیطی هست، نه احداث اسکله ی جدید، امیدوارم به زودی کل اسکله ی جدید برچیده بشه

پاسخ