81511220-6283679

عملیات برداشت آسفالت قدیم و بازیافت آسفالت به روش استفاده از هوای گرم فشرده در محور انزلی به رشت آغاز شد.

مسئول فنی پروژه تحت پیمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۱۰ کیلومتر از محور رشت به انزلی در قالب این طرح مورد بهسازی آسفالت قرار می گیرد.

ایمان سندیانی با اشاره به اینکه بخش اول طرح از کمربندی خمام به مسافت پنج کیلومتر آغاز شده تصریح کرد: در این روش آسفالت قدیمی برداشت شده و به همراه حدود ۲۰ درصد آسفالت جدید مخلوط و در سطح جاده استفاده می شود.

وی از جمله مزایای این روش را دوستدار محیط زیست بودن، جلوگیری از انباشت آسفالت ضایعاتی، کاهش ۹۵ درصدی آلودگی، کاهش قیمت تمام شده به میزان حداقل ۴۰ درصد کمتر از سیستم سنتی، کاهش تردد خودروهای حمل آسفالت و کاهش ترافیک و به تبع آن سوانح رانندگی، سازگاری با وضعیت هندسی راهها و حفظ مقادیر قابل توجهی از منابع تجدید ناپذیر مانند انرژی، قیر و مصالح سنگی عنوان کرد.

وی با اشاره به تجربه انجام این روش در سایر نقاط کشور تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که سرعت اجرای کار در این روش بسیار بیشتر از شیوه قدیمی است.

سندیانی متذکر شد: این فناوری جدیدترین نسل بازیافت آسفالت در جهان است.

وی در توضیح این شیوه گفت: چهار دستگاه پشت سر هم کار می کند، دو دستگاه پری هیتر یا پیش گرمایشی سطح آسفالت را گرم می کنند، میلر یا دستگاه تراش آسفالت را می تراشد، سپس با دستگاه میکسر اقدام به مخلوط آسفالت برداشته شده با مقادیر آسفالت جدید می نماییم و در خاتمه آسفالت استحصال شده را توسط دستگاه فینیشر روی سطح محور پخش می کنیم.

وی با اشاره به این که فناوری جدید استفاده شده از سال ۸۴ به ایران آمده خاطرنشان کرد: کارها به صورت آزمایشگاهی است و قبل، حین انجام و پس از اجرا نمونه برداری از آسفالت صورت می گیرد.

محور انزلی به رشت با طول ۴۰ کیلومتر از محورهای مهم ترافیکی استان گیلان بشمار می رود.
منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

3eyedAli

۲۹ بهمن ۱۳۹۳

این کار درسته

پاسخ