cccc-shahrdar-e-bandar-e-anzali

شهردار انزلی از جمع‌آوری وانت‌بارهای مستقر در خروجی این شهر خبر داد و گفت: در صورت تخلف صاحبان وانت‌بارها سهمیه سوخت آنها قطع می‌شود.

به گزارش انزلی کلاب به نقل از فارس، سید تقی موسویان امروز در جلسه شهرداری این شهر با اشاره به جمع‌آوری وانت بارهای مستقر در خروجی شهر انزلی اظهار کرد: این وانت بارها مستقر در کلویر دو مقابل چهار طبقه‌های شرکت نفت اقدام به تبدیل وانت‌های خود به صورت دکه‌هایی کرده‌اند که برای جمع‌آوری آنها حکم قضایی گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در صورت تخلف صاحبان وانت‌بارها سهمیه سوخت آنها قطع می‌شود.

شهردار انزلی، از مسئولان و اعضای شورای تامین شهرستان برای جمع‌آوری و ساماندهی تعداد زیادی از وانت‌بارهای سطح شهر که اغلب از شهرهای دیگر به انزلی می‌آمدند، قدردانی کرد.

*احداث ۳ میدان در انزلی

وی به احداث سه میدان جدید در انزلی اشاره کرد و متذکر شد: میدان‌های مذکور با نام‌های ولایت در خیابان امام رضا (ع)، شهید گل‌آور در خیابان جهاد و شهید نامجو در تقاطع خیابان اطبا و معلم احداث می‌شود.

موسویان، پیشگیری از بروز تصادفات با کنترل سرعت خودروها و اصلاح هندسی در برخی مسیرها را از دلایل این امر دانست.

وی درباره احداث پروژه بزرگ خیابان شهید اختر کاویان غازیان، خاطرنشان کرد: این خیابان به طول یک کیلومتر و به عرض ۵۵ متر دارای دو لاین ۱۱ متری است.

این مسئول، ایجاد فضای سبز و مجهز شدن به امکانات رفاهی مانند اجرای پیست دوچرخه‌سواری و نصب وسایل بازی کودکان و دستگاه‌های ورزشی را از برنامه‌های مورد نظر در رفوژ ۲۶ متری وسط خیابان مذکور ذکر کرد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری بخشی از طرح مذکور را اجرایی کنیم، اذعان کرد: لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی و جدول‌گذاری و زیرسازی در خیابان مذکور انجام می‌شود.

موسویان با تصریح بر اینکه منطقه مذکور در گذشته از شرایط بسیار نامطلوبی به دلیل بوی بد و متعفن حاصل از وجود کانال روباز هدایت آب‌های سطحی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه موجبات رفاه و رضایتمندی ساکنان را به دنبال دارد.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

guilak

گیلک

۳۰ خرداد ۱۳۹۲

وقتیکه اشخاص از وانتهای خود به عنوان دکه استفاده میکنند یعنی این وانتها اغلب اوقات متوقف هستند و مصرف بنزین این خودروها بسیار پایین است .بنابر این قطع سهمیه بنزین انها به هیچ عنوان باز دارنده نخواهد بود فقط زحمتی برای ماموران محترم راهنمایی و رانندگی انزلی درست میشود.مشکل شهر ما این است که تصمیمهای آنی و غیر کارشناسانه گرفته می شود و بعد هم به حال خود رها می گردد.مثلا مگر به اقایانی که در ایستگاه رشت قدیم دکه های میوه فروشی داشتند مغازه هایی جنب گلستان شهدا حد فاصل اخرخط تا ولی آبادجهت میوه فروشی واگذار نشد؟ پس چرا امروز در ایستگاه رشت هنوز این دکه ها دایر هستند؟ حتی شاید بیشتر از قبل.چرا آن مغازه های واگذار شده به این دوستان به شغلهای دیگر اختصاص یافته است؟ اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم و مانع امرار معاش عده ای از عزیزیان ما نباشیم بهتر است با مکان یابی های اصولی بازارهای میوه آبرومندانه و زیبا در جاهای مختلف انزلی و غازیان ایجاد کنیم تا نه تنها وانت دارهای محترم بلکه جوانان بیشتری هم مشغول کسب و کار شوند.یکی از این بازارها می تواند ابتدای باغ واحدی مقابل اتش نشانی که هم اکنون عده ای از این دوستان در انجا مستقر هستند احداث گردد.

پاسخ

بابک پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۳۳:

گیلک عزیز حرف شما را کاملا قبول دارم فقط محض اطلاعتون عرض کنم اون وانت دارانی که کنار ایستگاه رشت میموندن کلا جمع شدن و الان هیچ وانت باری اونجا نیست. البته محل استقرارشون قرار شد همون ابتدای باغ واحدی مقابل اتش نشانی باشه اما چند هفته نگذشت که یک سری از اونا به دلیل نامناسب بودن محل و کساد بودن بازار فروش خودشون از اونجا بساطشون رو جمع کردن و در امتداد خیابان ساحل قو مستقر شدن.

گیلک پاسخ در تاريخ خرداد ۳۰ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۰۵:

برادرم بابک عزیز. بنده نگفتم با وانت در ایستگاه قدیم رشت برای فروش میوه تجمع میکردند.عرض کردم دکه های میوه فروشی داشتند. متاسفانه هنوز هم در همان محل هستند.منظور من از ایستگاه قدیم رشت حدفاصل انتهای شنبه بازار تا اموزش و پرورش است که اخیرا ساختمانش تخریب شده است.

حجت دنیامالی

۳۰ خرداد ۱۳۹۲

سلام برشما
حضوربعضی ها باوانت درشهربرای فروش محصولی مثل میوه دلایل بسیارزیادی دارد ونیاز به جلسات مستمراست که بعضی ازانها دلایل راعرض می کنم:
۱- بیکاری نسل جوان ومتاهل.
۲- آسان وراحت بودن شروع به این کار( البته پس از شروع مشکلات جسمی وروحی آن آغاز می شود )
۳- گرانی میوه دربازاربارفروشان انزلی ومغازه ای میه فروشی
۴- تعدادکم مغازه های میوه فروشی
۵-نبودامکانات مناسب برای نگهداری میوه درشهرمثل سردخانه و..
۶-ضعیف بودن وسنتی عمل کردن مسئولان صنف میوه وتره باردرانزلی
۷-عدم کنترل قیمت میوه درانزلی توسط صنف وبازرگانی
۸-دوربودن مراکزتولیدمیوه با انزلی
۹- داشتن مزیت دسترسی راحت وارزانی محصول خصوصا” برای دارندگان خودرو
پیشنهادها :
۱- عدم دخالت نیروی انتظامی (زیرادردسرآن بیشترازفوایدآن است ) لابی گردن بعضی ها ، تلفن کردن بعضی دیگر ، پول توجیب پارکینگ داران نورچشمی ریختن و… بهتراست نیروی محترم انتظامی باهوشیاری خودراازاین مهلکه نجات دهد .
۲- نرخ گذاری روزانه میوه فروشی ها همچنون طلافروشان که که روزانه از مسئولین صنف خود قیمت می پرسند وقیمت گذاری می کنند .
۳-سهل وآسان گرفتن مقررات ایجاد گلحانه های تولید میوه وتره بار وتشویق مردم جهت سرمایه گذاری دراین بخش ، باتوجه به وجودآب فراوان درجای جای شهرستان انرلی
۴- تشویق وانت داران به ایجادتعاونی های تولید وتوزیع میوه وتعامل مثبت با بانکها جهت اعطای وام ( امری سهل الوصول که اداره تعاون همیشه مشوق بوده است ).
۵-تغییردرنوع برخورد با این عزیزان ( تا متاهل نباشی وبیکارمتوجه عمق مشکلات این قشر نمی شوی )
۶- ایجاد مراکزفروش میوه توسط همین عزیزان درمناطق فقیر نشین شهر(اونی که پول داره براش فرق زیادی نمی کنه که قیمت چنده والبته قشرمتوسط جامعه با دو دوتا چهارتا میوه میخره وقشر فقیرجامعه امکان خوردن هفته ای یک بارراهم نداره ؟
مسایل بسیارمهمتری است که شهرداربه راحتی ازکنارآن می گذرد مثال ساده آن وضعیت میدان شهر – اتلاف هزینه زیادبرای پل انزلی – عدم کنترل درساخت وساز( هرکس بیشترلابی داره می تونه طبقات بیشتری ببره بالاتر و… مثنوی این شهر صدها کاغذ دارد که هربرگ آن با یک نابرابری ونابخردی پرشده است .
دوستان موفق باشید. تابعد….

پاسخ

مژگان

mojshekan پاسخ در تاريخ خرداد ۳۱ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۵:

ممنون بابت نظر خوبتون آقای دنیامالی

امیر

۳۰ خرداد ۱۳۹۲

امیدوارم شهرمون سر و سامون بگیره.

پاسخ