81350828-6016571

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پایان تعمیر کشتی وفا ۲ در کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر گفت: با حمایت های امیر فرماندهی نیروی دریایی و رویکرد مثبت ارگانهای دریایی سال ۹۴ اوج شکوفایی این کارخانه در گیلان خواهد بود.

امیر دریادار محسن بهزادفر روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این مجموعه در زمان حاضر دارای یک هزار و ۵۰۰ متر فضای مسقف و مجهز به انواع دستگاه های تراش و تعمیرات کشتی است.

وی با اشاره به این که ایجاد این کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی علاوه بر افزایش ایمنی کشتی های ایرانی در دریای خزر، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور و اشتغالزایی در گیلان است، افزود: این کارخانه هم اکنون آمادگی پذیرش پنج فروند کشتی را دارد و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کار نیز موجود است.

امیر دریادار بهزادفر با تاکید بر اهمیت صنایع دریایی و لزوم حمایت بانک ها، بخش خصوصی و جامعه دریانوردی برای توسعه این صنعت اظهار کرد: کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی توان ساخت کشتی های باری، تفریحی و حتی فایبر گلاس را در ابعاد مختلف دارد.

وی با اشاره به انجام عملیات خروج از دریا و تعمیر (داکینگ) کشتی وفا ۲ افزود: این کشتی بزرگترین کشتی می باشد که در سواحل ایران و با روش بالشتک هوا ، بیرون از آب کشیده شده است.

به گفته امیر دریادار بهزادفر؛ این کشتی ۹۰ متری با عرض ۱۳ متر و آبخور چهار و دو دهم متر با ۴۲ سال سن، تحت پرچم ایران قابلیت حمل سه هزار تن بار را دارد و از سال ها پیش تحت پرچم ایران در حال فعالیت در زمینه حمل و نقل کالاهای عمومی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۰ نفر در این کارخانه افزود: تاکید امیر فرماندهی استفاده از جوانان خوب و ارزنده و متخصص گیلان است.

وی یادآور شد: پس از اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت کارخانه ، کشتی وفای ۲ که نیاز به تعمیرات داشت با استفاده از بالشتک های هوا به خشکی کشیده شد .

امیر دریادار بهزادفر با اشاره به این که کار تعمیر کشتی حدود هفت ماه به طول انجامید، افزود: قریب ۱۰۰ تن ورق های کشتی عوض شد و بسیاری از خواسته های مالک در خصوص برخی جابه جایی ها ، سبک سازی ها و اقدامات روی پروانه و تعمیرات لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود کارخانه کشتی سازی شهید تمجیدی با مشارکت نیروی دریایی تصریح کرد: محدودیت های فضای شهید تمجیدی ما را بر آن داشت که در فضای دیگری سرمایه گذاری کنیم .

به گفته وی ایجاد چنین محوطه ای برای تعمیر و ساخت کشتی اکنون بالغ بر۲۰۰ میلیارد ریال هزینه می برد.

وی با اشاره به این که اغلب نیروهای شاغل از عقبه تکنیکی نیروی دریایی جمهوری اسلامی هستند از عملکرد گروه، ابراز رضایت کرد.

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که برای اوردن سوله از جنوب مجوزهای لازم اخذ شده در ادامه ابراز امیدواری کرد با حمایت امیر فرماندهی نیروی دریایی این مجموعه کشتی سازی از فضاهای مسقف بیشتری برخوردار شود .

امیر دریادار بهزاد فر با بیان این که انتظار داریم در آینده نزدیک میزبان مسئولان باشیم، یادآور شد: حمایت دریانوردان و جامعه دریانوردی را برای ادامه کار نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

۲۴ مهر ۱۳۹۳

نیروی دریائی برا من خیلی عزیز وجیگره به تاروپودشم واقفم ولی اقایان کو ملاحظاط زیست محیطی چیکار کردید باظایعات تراشه ها رنگها سند پلاست کردید چه شد دریا الوده تر شد این اشتغال پایداره یا ناپایدار

پاسخ

MAJID پاسخ در تاريخ مهر ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۲۲:۵۴:

یادمه تو چند پست قبل گفتی بچه هایی که کامنت میزارن کم سوادن
خودت هر وقت یاد گرفتی ضایعات بنویسی و ننویسی ظایعات بیا ادعا کن آقای شالار.
ملاحظات و نه ملاحظات اقای ادعا
در مورد سندبلاست چیزی نمیدونی ادعا نکن و بیا من برات کلاس توجیهی سندبلاست بزارم
اون “ظایعات تراشه ها رنگ” نیست و اسمش ماسه سندبلاسته

جوانان متحد انزلی چی

جوانان متحد انزلی چی پاسخ در تاريخ مهر ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۰۷:۱۴:

مجید :yes: