image_news_2937

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی از مذاکره مقامات منطقه آزاد انزلی با این سازمان در مورد بندر کاسپین خبر داد. 

به گزارش انزلی کلاب به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران، سید عطاء اله صدر با بیان اینکه هم اکنون در حال مذاکره با سازمان منطقه آزاد انزلی هستیم گفت:درصورت ابلاغ توافقنامه ، سازمان بنادر تکمیل ظرفیتهای این بندر را هم در برنامه های خود قرار می دهد و ساخت آن را به سرعت انجام خواهیم داد.

مدیریت بنادر تجاری برعهده سازمان بنادر است.

صدر گفت: ساخت بندر کاسپین جزو مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت به استان گیلان در سال ۸۷ است.

این بندر که در منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است طبق طرح اولیه با ۲۲ پست اسکله ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون تن کالا را در یک نوبت کاری خواهد داشت.

هزینه نهایی ساخت این طرح حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

در حال حاضر تنها دو موج شکن این بندر بصورت نیمه کاره ساخته شده است طبق اظهارات مقمات محلی عملیات ساخت این بندر هم اکنون متوقف شده است.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

مرتضی

۶ مرداد ۱۳۹۲

این مصوبه باید بازنگری بشه . مگر اسکله انزلی از تمام ظرفیت های خودش استفاده میکنه که نیاز به بندر جدید باشه . این حرکت شوم چیزی نیست جز به حاشیه بردن موقعیت استراتژیک بندر انزلی .

پاسخ

فرهاد

۶ مرداد ۱۳۹۲

باید آگاه باشید مدتی است مرکزاستان نشینان از نام انزلی روی منطقه آزاد در عذاب هستن بخصوص ماشینهای خارجی با پلاک انزلی و در سایتها زمزمه های تغییر نام آنرا به منطقه آزاد کاسپبن سر داده اند و در نظر دارند پس از افزایش محدوده آن به کل استان گیلان این تغییر نام را عملی کنن به بهانه ای که حالا برای کل استان گیلان است!!!!! بنابراین بنظر من نباید نام بندر احداثی در منطقه آزاد انزلی کاسپین باشد چون این را شروع فتنه برای تغییر نام منطقه میدانم خیلی بهتر است نام این بندر بنام یکی از شهدای انزلی باشد

پاسخ

Shahin

Shahin پاسخ در تاريخ مرداد ۱۴ام, ۱۳۹۲ ۱۵:۳۵:

بله فرهاد جان این بندر باید به نام شهید بزرگوار انزلی شهید موسی نامجوی تغییر نام دهد. پیشنهادی بسیار شایسته است.

امیر

۶ مرداد ۱۳۹۲

با این توانائی که بندر انزلی در تخلیه و بارگیری کالا داره چه دلیلی بر ایجاد چند پست اسکله در منطقه تو ۱۰ کیلومتری این بندر ضمنا از نظر زیست محیطی ساخت بندر در اون منطقه لطمات جبران ناپذیری به اکوسیستم بستر دریا میزنه که سال گذشته سازمان محیط زیست این اخطار داد بهتر مسئولین این شهر بجای پرداختن به مصاحبه های الکی و وعدهای انتجاب نشده تلاش در متوقف ساختن این پروژ که آب در آسیاب دیگران ریختن و ساخت بندر و ایجاد اسکله در خط ساحلی از نظر علم دریانوردی صحیح و درست نیست نگاهی به بزرگترین مهمترین بنادر دنیا بندازید همگی در محلی مانند کانال یا رودخانه ایجاد شده اند به مانند بندر انزلی چون همه در مواقع طوفان کشتیها در کنار اسکله وضعیت امن و ایمنی دارند و هم اینکه جنس بستر دریا گل بوده و لایروبی در آن منطقه با هزینه کمتر و بازدهی بالای است مانند بنادر هامبورگ .انتورپ .رتردام .برمن. لیورپول.یا آستاراخان روسیه………..

پاسخ