pr anzaliclub

پایگاه خبری- تحلیلی انزلی کلاب با نگاهی اجمالی بر عملکرد روابط عمومی سازمان ها و نهادهای دولتی شهرستان انزلی اقدام به انتشار رتبه بندی آنها با توجه به عملکرد روابط عمومی آنها کرده است که در ادامه به استحضار میرساند. در این رده بندی، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی در صدر جدول و به عنوانی یکی از به  روز ترین ها برگزیده شده است که البته لازم به ذکر است مسئولین روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش انزلی و گمرکات گیلان و اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان نیز عملکردی بسیار شایسته و قابل تقدیر داشته اند و رتبه های بعدی را با اختلافی اندک به خود اختصاص داده اند و متاسفانه  نماینده شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی جناب آقای “حسن خسته بند” از لحاظ عملکرد روابط عمومی با اقتدار در رتبه آخر این دره بندی قرار میگرد.

ما معتقدیم، اطلاع رسانی حق مردم انزلی است، امید است مسئولین محترم شهرستان انزلی در هر چه به روز تر کردن و فعالیت بهتر بخصوص در زمینه روابط عمومی گامی مثبت در راستای اطلاع رسانی خدمات و فعالیت های خود بردارند که خود خدمتی متقابل به مردم و البته به خودشان خواهد بود.

رتبه اول: سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی 

www.anzalifz.ir

آخرین به روز رسانی: دوم/ مهر ماه/ نود و دو

رتبه دوم: سازمان آموزش و پرورش بندر انزلی

www.cms.medu.ir/3716

آخرین به روز رسانی: یکم/ مهرماه/ نود و دو

رتبه سوم: ستاد نظارت گمرکات استان گیلان 

www.anzalicustoms.ir

آخرین به روز رسانی: یکم/ مهرماه/ نود و دو

اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان 

www.anzaliport.pmo.ir

شورای اسلامی شهر بندرانزلی

www.shora-anzali.ir

آخرین به روز رسانی: شانزدهم / شهریور ماه / نود و دو

شهرداری بندر انزلی 

www.anzali.ir

آخرین به روز رسانی: دهم/ شهریور ماه / نود و دو

فرمانداری شهرستان انزلی

www.anzali.gilan.ir

آخرین به روز رسانی: پنجم / خرداد ماه / نود و دو

رتبه آخر: پایگاه اطلاع رسانی نماینده شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی

www.khasteband.ir

آخرین به روز رسانی: سی ام/ اسفند ماه/ نود و یک

نکته: 

لازم به ذکر است در این رده بندی، سامانه هواشناسی استان گیلان که قبلا دفتر مرکزی آن در بندر انزلی بود و امروز شعبه مرکزی اش به مرکز استان انتقال یافته و تنها پیش بینی دریایی آن در بندر انزلی باقی مانده است قرار نگرفته است.

متاسفانه اداره شیلات و محیط زیست انزلی ( بخصوص با توجه به جایگاه زیست محیطی انزلی) به علت دارا نبودن سامانه و پایگاه اطلاع رسانی در این رده بندی جایی ندارند.

هیات های ورزشی شهرستان انزلی نظیر فوتبال، شنا، بوکس و … با وجود اطلاع رسانی به خصوص همکاری با سایت انزلی کلاب متاسفانه فاقد سامانه خبری مستقل هستند و نمیتوانند در این رده بندی لحاظ شوند.

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان انزلی که از کمبود بودجه به شدت رنج میبرد، از طریق یک وبلاگ شخصی با عنوان فرهنگ انزلی اقدام به انتشار خبر میکند و در این رده بنده جای نگرفته است.

اداره ورزش و جوانان شهرستان انزلی عملکردی بسیار خنثی در شناساندن و خبررسانی فعالیت های قهرمانان شهر قهرمان پرور انزلی از خود به نمایش گذاشته است و عملکرد وی نیازمند رسیدگی مسئولین است و متاسفانه در حد و اندازه های ورزشی ترین شهر ایران به خصوص در زمینه روابط عمومی حاضر نشده است و عملکردی درخور از خود بر جای نگذاشته است.

فعالین ستاد نماز جمعه انزلی آنچنان که شایسته است در زمینه روابط عمومی و اطلاع رسانی ورود نداشته اند.

سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان انزلی که از وجود یک روحانی گیلانی ورزشکار بهره میبرد متاسفانه با وجود آشنایی ایشان با فضای مجازی و در اختیار داشتن وبلاگ شخصی باز هم فاقد یک سامانه خبری اطلاع رسانی شایسته است.

البته لازم به یادآوری است که اِلمان های زیادی در بررسی یک روابط عمومی موفق میتواند مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد اما این رتبه بندی تنها بر اساس سطح اطلاع رسانی این سازمان ها از طریق رسانه به خصوص فضای مجازی و اینترنت صورت پذیرفته است. به هر حال در مجموع نمیتوان به مسئولین شهرستان انزلی نمره قابل قبولی در باب اطلاع رسانی اختصاص داد و برای شهری که صاحب ادارات کل بزرگی در سطح استان میباشد و صاحب دومین شهر پر جمعیت استان گیلان است این عملکرد چندان شایسته و درخور مردم قهرمان پرور انزلی نیست و نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

انزلی چی

۴ مهر ۱۳۹۲

سلام
واقعا این رتبه بندی که در سایت تیتر نموده اید با چه مبنا وهدفیست وملاک حرفه ای شماچه اصوای است؟؟
آیا دانش واندوختهویا نوع نگاه خودتان بعنوان چهرچوب چنین انتخابی است؟
مثلا اگر در سازمان یا اداره ای خبر نگار انزلی کلاب نتوانست کسب خبر نماید یا به اصطلاح واکنش مثبت در یافت ننمودآنوقت با همین جور ملاک ها به این نتیجه می رسید؟
خواهشا علمی وحرفه ای بفرمایید با کدامین معیار رسانه ای ویا حرفه ای رتبه بتدی فرمودید؟؟
با تشکر

پاسخ

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۹:۳۴:

معیار تاریخ به روز شدن سایت این نهادهاست انزلی چی عزیز، حتی خیلی از هیات های ورزشی که شخصا اقدام به ارسال خبر میکنند در این رده بندی قرار نگرفتند. ضمن اینکه در پاراگراف آخر اشاره شده است: لازم به یادآوری است که اِلمان های زیادی در بررسی موفقیت یک روابط عمومی موفق میتواند مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد اما این رتبه بندی تنها بر اساس سطح اطلاع رسانی این سازمان ها از طریق رسانه به خصوص فضای مجازی و اینترنت صورت پذیرفته است.

Anzali Free Zone

۴ مهر ۱۳۹۲

مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ افکار عمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افکارعمومی‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌ که‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بیرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ می‌شود.بی‌تردید، این‌ وظیفه‌ در قالب‌ مجموعه‌ای‌ از فعالیتهای‌ ارتباطی‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ می‌توان‌ آنها را تحت‌عناوین‌ ارتباطات‌، امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها، انتشارات‌، سنجش‌ افکار و پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌دسته‌بندی‌ کرد. که‌ در زیر به‌ تشریح‌ این‌ وظایف‌ می‌پردازیم‌.

۱ـ ۲ ـ ۱ ـ ارتباطات‌

– سیاستگذاری‌، برنامه‌ریزی‌ و کاربرد شیوه‌ها و برنامه‌های‌ مناسب‌ برای‌ انعکاس‌ اهداف‌، سیاستها،فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مواضع‌ سازمان‌ به‌ مخاطبان‌، رسانه‌ها و جامعه‌.

– گردآوری‌، جمع‌بندی‌ و تحلیل‌ نظرها و دیدگاههای‌ مردم‌، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمینه‌ فعالیتهای‌سازمان‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.

– تلاش‌ برای‌ تقویت‌ هرچه‌ بیشتر روحیه‌ تفاهم‌ بین‌ کارکنان‌ و مدیران‌ و همیت‌ سازمانی‌ و زمینه‌سازی‌برای‌ برقراری‌ ارتباطات‌ بین‌ آنان‌.

– اعلان‌ مواضع‌ سازمان‌.

– عضویت‌ و شرکت‌ در جلسه‌های‌ مهم‌ سازمان‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاستها، خطمشی‌ها، برنامه‌ها وروند فعالیتها و نیز آگاهی‌ از نتایج‌ سایر نشستها و گردهمایی‌ها و جلسه‌ها.

– تدوین‌ \”تقویم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازمانی‌\”در قالب‌ ملاقاتها و بازدیدهای‌ مسئولان‌ سازمان‌ باشخصیتهای‌ حقیقی‌ و حقوقی‌، کارکنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولی‌ وتلطیف‌ روابط و تنظیم‌ افکار عمومی‌.

– تدارک‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراکز و مسئولان‌سازمان‌.

– برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد سازمان‌ به‌ انگیزه‌ تنویر افکار عمومی‌.

– تدوین‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی‌ ونیازهای‌ افکار عمومی‌.

– تهیه‌ و تنظیم‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبانهای‌ مختلف‌.

– ایجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات‌، رادیو، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای‌اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌.

۱ ـ ۲ ـ ۲ ـ امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها

– مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌.

– پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ سازمان‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.

– تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی‌ – تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.

– مدیریت‌ نمایشگاهها (سالانه‌، دایمی‌ و …) در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌.

– طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ قشرها).

– تهیه‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ سازمان‌.

– راه‌اندازی‌ و اداره‌ موزه‌ و اتاق‌ انتظارات‌ سازمان‌.

– تولید و سفارش‌ ساخت‌ آگهی‌های‌ تلویزیونی‌ و فیلم‌های‌ مورد نیاز برای‌ تبلیغ‌ عملکرد و مستندسازی‌سازمان‌.

۱ ـ ۲ ـ ۳ ـ انتشارات‌

– تدوین‌ کتب‌، جزوه‌ها و تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ به‌ منظور معرفی‌ سازمان‌.

– گردآوری‌ و نشر اطلاعات‌ و اخبار و گزارشهای‌ مربوط به‌ سیاستها، فعالیتها، طرحها و برنامه‌ها; باشیوه‌ها و قالبهای‌ مؤثر و مناسب‌.

– تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی‌.

– انتشار نشریه‌ داخلی‌ و برون‌ سازمانی‌ سازمان‌.

۱ ـ ۲ ـ ۴ ـ سنجش‌ افکار

– تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی‌ ادواری‌ (ماهانه‌/فصلی‌/سالانه‌) از افکار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ برای‌ارائه‌ به‌ مدیریت‌.

– نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ سازمان‌ در نظر اقشار مردم‌ بویژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاهها از یکسوو مدیران‌ و کارکنان‌ از سوی‌ دیگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.

– سنجش‌ افکار عمومی‌ درون‌ سازمانی‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه‌کارهای‌ مناسب‌ به‌ مدیریت‌.

– طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادهای‌ کارکنان‌ به‌ منظور ترغیب‌ کارکنان‌ به‌ مشارکت‌ هرچه‌مؤثرتر در بهبود جریان‌ امور سازمان‌.

۱ ـ ۲ ـ ۵ ـ پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌

– تهیه‌ گزارشهای‌ عملکرد دوره‌ای‌ از فعالیتهای‌ روابط عمومی‌.

– نوآوری‌، خلاقیت‌ و طراحی‌ فعالیتهای‌ جدید در قلمرو وظایف‌ روابط عمومی‌.

– نظارت‌ و ارزیابی‌ فعالیتها و اعمال‌ نتایج‌ حاصل‌ در برنامه‌ها و فعالیتهای‌ آتی‌.

– طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ ارتقاء کلیه‌ اموری‌ که‌ به‌ رشد کمی‌ و کیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ سازمان‌ ومردم‌ و دستگاهها و مدیران‌ و کارکنان‌ با یکدیگر بیانجامد.

پاسخ

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ مهر ۴ام, ۱۳۹۲ ۱۹:۳۶:

حال با مشاهده این مطلب نمره سازمان ها و دستگاهها در شهرستان انزلی از لحاظ روابط عمومی چند است ؟ آیا واقعا جایگاه کنونی در شان مهمترین و قدیمی ترین بندر جنوب دریای خزر است ؟ در واقع نهادی که واقعا خدمت هم کرده باشد اگر از روابط عمومی غافل باشد بازنده است چون کافی است جستجو کنید طی ماههای گذشته چند مصاحبه، سخنرانی و گزارش از اقدامات صورت گرفته است، اگر واقعا این کم کاری از سوی مسئولین روابط عمومی این نهادها صورت گرفته باشد پس باز هم این مقاله کمک حال مسئولین خواهد بود.
ضمن آنکه خبرنگاران انزلی کلاب هر جا که با درب بسته مواجه شوند از دیوار هم شده برای تهیه خبر بهره خواهند برد و نیازی به همکاری و یا واکنش منفی و مثبت ندارند(شوخی) و ضمنا اگر باز هم مشکل انزلی کلاب باشد کافیست حتی از طریق سایر رسانه ها اقدام به خبر رسانی کنند ما نیز با افتخار خدمات آنها و مباحث مربوط به هر سازمان و نهادی مربوط به انزلی را باز نشر و تحت پوشش خبری قرار خواهیم داد.