202

به گزارش سامانه خبری تحلیلی انزلی کلاب :از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته لغایت ۱۴ فرودین ۹۴، مسافرین ورودی به محدوده فاز تجارت و گردشگری این منطقه از مرز ۴۱۰ هزار نفر گذشت و در مقایسه با ۳۵۰ هزار گردشگر، در مدت مشابه سال ۹۳، با رشد ۱۷ درصدی همراه شده است.

این گزارش ارائه تسهیلات جدید و خدمات متعدد و متنوع ارائه شده در حوزه های گردشگری ،خدمات شهری ،بازرگانی و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی، هنری ،اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری منطقه و برگزاری جشنواره صنایع دستی را از جمله مهمترین دلایل افزایش تعداد مسافرین نوروزی منطقه آزاد انزلی اعلام نمود.

از سوی دیگر بهره گیری مسافرین محترم از تسهیلات و خدماتی چون کالای همراه مسافر و خرید ماشین با پلاک منطقه، وجود زیرساختها و امکانات مناسب گردشگری در محدوده فاز تجارت و گردشگری مانند آلاچیق های ساحلی، پارک بازی کودکان، سینمای پنج بعدی، وسایل و امکانات ورزشهای ساحلی و دریایی، نوسازی مبلمان شهری ،نورپردازی و توسعه فضای سبز این محدوده و عرضه سایر خدمات ضروری برای آسایش و آرامش مسافرین محدوده فاز تجارت و گردشگری، زمینه فراغت خاطر بیشتر گردشگران را بوجود آورد.

اجرای تعزیه حضرت فاطمه زهراء(س)، برگزاری نمایش های آئینی و سنتی چون خورتاب، چارچار، برم شادی، رابچره، نمایش سیاه بازی و تئاتر میرزا کوچک خان جنگلی و تئاتر خیابانی “ما گردشگر هستیم” از جمله برنامه هایی بود که در حوزه نمایشی اجرا گردید.

برگزاری کنسرتهای موسیقی سنتی و فولکلور گیلکی با حضور اساتیدی همچون استاد ناصر وحدتی و سید حسین قوامی، نوری، حمید رضاپور، قاسم زاده ،داداشی و کرنا نوازی و نورافشانی از دیگر اقدامات این سازمان در ایام تعطیلات نوروز ۹۴ است که علاوه بر این تشکیل باغ هنر منطقه آزاد انزلی با همکاری هنرمندان گیلانی و کشوری که در رشته های نقالی، تصویر سازی، کاشی کاری، خوشنویسی و کاریکاتور در آن مسافران نوروزی در کنار هنرمندان هر رشته، خلق اثر هنری مورد علاقه را تجربه نموده و اثری هنری مورد علاقه خویش را به یادگار گذاشتند، از جمله برنامه های فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد انزلی است.

این گزارش از برگزاری جلسات منظم ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی با حضور معاونتها و مدیریتهای سازمان و همکاری سایر نهادها و دستگاه های عضو همچون نیروی انتظامی و پلیس راه ،آموزش و پرورش ،بخشداران ،اورژانس و هلال احمر و مدیران مجتمع های تجاری منطقه به منظور هماهنگی بیشتر در ارائه خدمات به گردشگران خبر داد.

بنابراین گزارش در روز ملی طبیعت این سازمان دو برنامه فرهنگی، تشکیل بزرگترین فرش سبزه ای و جشنواره مجسمه های بازیافتی، در زمینه حفاظت محیط زیست و مسابقه تنیس روی میز خانوادگی اجرا نمود، که با استقبال گردشگران مواجه شد.

انعکاس روزانه فعالیت های این سازمان در ایام نوروز از شبکه های تلویزیونی و رادیویی، اجرای برنامه رادیویی روی موج بهارستان در نوروزخانه منطقه، نصب تبلیغات محیطی تبریک سال نو و شعارهای تبلیغاتی منطقه آزاد انزلی، توزیع نقشه گردشگری استان گیلان و منطقه، انتشار خبرنامه گردشگری نیلوفران بهمراه ارائه گزارشهای خبری-تصویری در تعطیلات نوروزی در پرتال سازمان را می توان از برنامه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی اجرا شده برای خدمات رسانی گسترده و متنوع تر به گردشگران بیان نمود.

بنابراین گزارش ویژگی خدمات و تسهیلات و برنامه های اجرا شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در تعطیلات نوروز ۹۴، بهره گیری از توانمندیها، ظرفیتهای فرهنگی-هنری-گردشگری استان و منطقه در کنار ارائه مزایا و معافیتهای قانونی این منطقه برای گردشگران بوده است.

 

قدردانی سازمان منطقه آزاد انزلی از مسافران نوروزی به دلیل حفظ محیط زیست منطقه

مهندس اکبر قاسم نژاد مدیر امور شهری این سازمان با قدردانی از مسافرین نوروزی سال ۹۴ که همکاری مناسبی در زمینه حفظ محیط زیست این منطقه داشتند اظهار داشت: در تعطیلات نوروز سال جاری با همکاری گردشگران ورودی به محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه، شاهد نگاهداشت مناسب امکانات موجود، رعایت موارد زیست محیطی و حفاظت از فضای سبز منطقه بودیم.

وی ضمن تشکر از گردشگرانی که منطقه آزاد انزلی را در ایام نوروز ۹۴ برای سفر انتخاب کرده اند افزود: علی رغم افزایش حجم ورود هموطنان به بخش گردشگری و تجارت منطقه آزاد انزلی خصوصاً در روز طبیعت با انتشار پیامهای زیست محیطی و توزیع برگه ها وکیسه های زباله و با همکاری و مشارکت ارزشمند مردم با این مدیریت شاهد کاهش ۱۵درصدی زباله در این بخش نسبت به سال قبل بودیم.

 

DSC06767

قاسم نژاد با بیان اینکه این مدیریت در راستای پیش برد اهداف ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی اقدام به ارائه خدمات لازم برای ایجاد لحظاتی خوش و آرام برای گردشگران نموده افزود: رنگ آمیزی و تجهیز آلاچیقهای نوار ساحلی، توسعه فضای سبز، گل کاری و کاشت نهال در بخشهای گردشگری و تجارت و مبادی های ورودی به منطقه، ساخت نماد خانه روستایی و سفره هفت سین در بخش گردشگری و تجارت، نوسازی سرویسهای بهداشتی موجود، آماده باش کامل ایستگاه آتش نشانی و اورژانس، توسعه امکانات مبلمان شهری و استقرار نیمکت جهت رفاه حال گردشگران در بلوار شهید فاتحی از جمله خدمات و تسهیلاتی است که از سوی این مدیریت برای رفاه بیشتر مسافرین ارائه شد.

 

DSC06784

مدیر امور شهری سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: حضور مستمر پرسنل خدمات جمع آوری پسماند، تنظیفات و فضای سبز جهت ارائه خدمات به مسافران از دیگر اقدامات این مدیریت در ایام تعطیلات نوروزی بود.

 

 

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

علی صیاد

۱۷ فروردین ۱۳۹۴

اگر این سبک مدیریت و خدمات ، در کل شهرستان انزلی پیاده سازی و اجرا بشود ، انزلی به معنای واقعی کلمه «گشتای ایران» می شود

پاسخ

majid

MajiD

۱۷ فروردین ۱۳۹۴

یه سوال:هتلی که نزدیک منطقه ازاد و در جفرود انزلیه چرا اسمش هتل نرگس زیبا کنار گذاشتن؟
مثل اینه که هتل سفید کنار تو انزلی روبزارن هتل سفید کنار تالش یا هتل کادوس رشت رو بزارن هتل کادوس قزوین.
رسیدگی بشه خواهشاً

پاسخ