13920322130809755687043

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی از ساخت بندر کاسپین بزرگترین بندر ایران در دریای خزر در این منطقه خبر داد.

به گزارش انزلی کلاب به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعید رحیمی امروز در جلسه اعضای هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی به مناسبت هفته صنعت و معدن اظهار کرد: برخورداری از مسیرهای متعدد مواصلاتی درون و برون استانی، وجود بندر انزلی به عنوان فعال ترین بندر ایران در دریای خزر و اجرای طرح توسعه این بندر نقش مهمی در توصعه صنعت گیلان دارد.

وی گفت:  همچنین ساخت بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر در محدوده این منطقه به عنوان حلقه تکمیل کننده زیرساختهای ترانزیتی بین المللی استان و کشور  است.

رئیس هیئت مدیریه منطقه آزاد انزلی ، قرار گرفتن فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در فاصله ۱۵ کیلومتری این منطقه، بهره برداری از بزرگراه قزوین رشت انزلی و مسیر راه آهن درحال ساخت قزوین رشت انزلی را از جمله دیگر مواردی عنوان کرد که در آینده این منطقه نقش به سزایی را ایفا می کند.

وی عنوان کرد:  وجود نیروی انسانی متخصص و فراوان در منطقه و امکان ورود و خروج نیروی انسانی متخصص خارجی جهت انتقال تکنولوژی و دانش فنی، اعمال انواع معافیتهای گمرکی و مالیاتی و موضوع ارزش افزوده تحت قوانین مناطق آزاد از مزایای مهم منطقه آزاد انزلی است.

رحیمی افزود: دسترسی به مواد اولیه ارزان، امکان ورود ماشین آلات و مواد اولیه جهت استفاده در صنایع منطقه بدون پرداخت عوارض گمرکی برای تولید وصادرات مجدد از جمله مهمترین مزایای فعالیت تولیدی صنعتی در منطقه است که طرح جامع نیز به آن تأکید دارد.

وی فعالیت‌های صنعتی در منطقه را مشتمل بر حدود ۱۰۰ واحد صنعتی به صورت متمرکز در دو بخش شهرک صنعتی و فاز صنعت منطقه اعلام کرد و گفت:  صنایع فلزی-فولادی، پلاستیکی، تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، غذایی، صنایع الکتریکی و الکترونیکی، صنایع بسته بندی، سلولزی و ساخت انواع ژنراتور از جمله مهمترین صنایع فعال در سطح منطقه می باشند.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با توجه مزایا و معافیت‌های قانونی متعدد به منظور فعالیت سرمایه گذاران در حوزه های صنعتی-تولیدی، این منطقه می تواند به عنوان قوه محرکه بالندگی توسعه صنعتی گیلان، شاخصهای پیشرفت صنعتی را ارتقاء داده و نقش بسزایی در توسعه همه جانبه استان داشته باشد.

وی از اجرای طرح جامع و راهبردی و مطالعات امکان سنجی در منطقه آزاد انزلی خبر داد و ابراز کرد: برای سرمایه گذاری طرح‌های صنعتی شامل صنایع باتکنولوژی بالا، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، شیلاتی و غذایی امکان سنجی صورت گرفته است.

رحیمی، نقش موقعیت و ظرفیت های ترانزیتی منطقه را در توسعه صنعتی استان بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و از  از آماده سازی نسبی زیرساخت‌های لازم در محدوده منطقه و تصویب طرح جامع و راهبردی سازمان منطقه آزاد به عنوان نقشه راه توسعه این منطقه در گیلان خبر داد.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

همراه

۱۱ تیر ۱۳۹۲

چن صد سال آینده اونوقت؟

پاسخ

بله

۱۱ تیر ۱۳۹۲

به نظر میاد داریم بیچاره میشیم
بندر کاسپین ؟؟؟؟؟ بزرگترین بندر دریای خزر ؟؟؟؟؟ پس انزلی چیه ؟؟؟
به جان خودم این رشتیها اگه این بندر کاسپین رو بزرگترین بندر کشور نکردن و بعدشم اسمش نشد بندر کاسپین رشت
حالا ببینید

پاسخ

۱۱ تیر ۱۳۹۲

اصلا شک نکنید برنامه همینه.بندر کاسپین رشت
رشت عینه مار چمباتمه زده رو انزلی و میخاد بکنتش مثل لشت نشا.خشکبیجاار و کوچصفهان یه شهر اقماری اطراف رشت به اسم انزلی
باید کاری کرد

پاسخ

مژگان

mojshekan پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱:

فکر کنم حق با شماست، چون من دوران دانشجوییم بارها اینو از زبون بچه های رشت شنیده بودم، موقعی که مطلب رو میذاشتم اصلا حواسم به عمق فاجعه نبود …

حسین

۱۱ تیر ۱۳۹۲

از نظر خیلی از کارشناسان ، ساخت این بندر هیچگونه توجیح اقتصادی نداره و این درحالیه که بندرانزلی هم اینک در حال توسعه اسکله ها می باشد و ساخت یک بندر جدید در فاصله چند کیلومتری از آن ، کاملا بی مورد و فاقد ارزش اقتصادی می باشد .
بندرخصوصی آستارا ، بندرانزلی ، کاسپین ( اگرساخته شود ) ، نوشهر ، امیرآباد ، مگه چقدر کالا از اونور می خواد بیاد ؟! بهتره یه سری به بنادر شمالی بزنید ، منظورحرفمو خوب متوجه می شید ?:-)

پاسخ

Shahin

Shahin پاسخ در تاريخ تیر ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۳۴:

وقتی تاسیسات بندری انزلی جزع منطقه آزاد حساب میشه این اتفاق مگر اینکه توسط یک جریان برای اهدافی خاص دنبال بشه. با توجه به توسعه بندر انزلی واقعا این بندر توجیهی نداره به جز موازی کاری کاش این بودجه رو به تکمیل خط اهن اختصاص میدادن بعد اگه لازم بود بندر کاسپین رو میزدن ولی به هر حال دیگه قاشق همیشه از پس کله اقایون به دهن میرسه.

Anzali Free Zone

Shahin

۱۱ تیر ۱۳۹۲

هر چند با اتمام کریدور شمال به جنوب مطمئنا میشه این ظرفیت افزایش چشمگیری پیدا میکنه اما به عقیده من بهتر بود ابتدا خط آهن و این بنادر و طرح ها پیاده سازی میشد. عدم همدلی نزد مسئولین گیلانی مشکل اصلی درجا زدن و عدم پیشرفت این استانه، هر کسی شهر خودش رو میبینه و حتی سرمایه های خصوصی رو به سمت علاقه شخصی خودش جهت میده.

پاسخ

امیر

۱۱ تیر ۱۳۹۲

از نظر علم دریانوردی این بندر ساختش اشتباه و اونجا هم مکان ساخت بندر نیست فقط پول بیت المال دارن با این روشها و دادن این پروژهای الکی به دوستان یا بهتر بگم نوچه های خودشون تاراج میکنن اینها همه شعاری بیش نیست ما همیشه حرف زدیم و تو عمل کاری نکردیم اگه بلند شیم و بزنیم تو دهن ….. دیگه شاهد این کارهاشون نیستیم چون ثابت شده …… جماعت بی وجودتر از این حرفهاست

پاسخ