ccc-saeed-aftabi1

مصاحبه سعید آفتابی عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی در روزنامه همشهری پیرامون پروژه بندر کاسپین:

احداث بندر کاسپین به عنوان نیمه دوم بندرگاه انزلی

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر انزلی در گفت و گو با همشهری اظهار می کند: در سال ۱۳۸۵ در حالی که کل سهم جمهوری اسلامی ایران از حمل و نقل دریای خزر در حدود ۸% و همچنین از سهم حمل و نقل آبی جنوب کشور نزدیک به ۱۵% بود، احداث بندر کاسپین به عنوان نیمه دوم بندرانزلی در دستور کار قرار گرفت تا ظرفیت حمل و نقل ایران در شمال نیز به سهم ۱۵ درصدی نزدیک تر شود. بدیهی است محدوده مصوب شده برای این منظور در حاشیه شهر بندرانزلی در نظر گرفته شده بود تا محدودیت های شهری برای توسعه آتی بندر مانع از دستیابی به این آرمان نشود. ناگفته نماند که فلسفه ظهور این فکر در سال ۱۳۸۲ و در زمان نخستین هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی کلید خورده بود و طرح مطالعاتی آن در سال ۱۳۸۵ به ثمر نشست.

سعید آفتابی می افزاید: بندرانزلی با ظرفیت ۲ تا ۵ میلیون تن در سال باید مسیری رو به توسعه را آغاز می کرد. بدیهی است سیاست های کلان کشور در راستای هر چه قوی تر ظاهر شدن در شمال کشور منوط به توسعه پست های بندری شمال، ایجاد زیرساخت های جدید حمل و نقل نظیر آزادراه قزوین-رشت و نیز راه آهن شمال و همچنین ظهور کشتی های ایرانی با ظرفیت بیش از ۶۰۰۰ تن در حوزه دریای خزر به طور واضح این پیام را می رساند که باید در منطقه ای نظیر انزلی، زیرساخت های بندری قوی تری احداث شود.

وی اظهار می کند: ریشه این طرح بزرگ در نقش و جایگاه برجسته ایران در منطقه و مسیر بین المللی شمال-جنوب نهفته است. نگاهی به نقشه ایران در خاور میانه نشان می دهد که بندرهای چابهار و بندرعباس به عنوان درب های جنوبی ایران و مسیر راه آهن سراسری ایران از جنوب تا انزلی و نیز نقش دریای خزر به عنوان درگاه ارتباطی با کشورهای شمالی تر کره زمین و نیز قاره اروپا، این الزام را ایجاد می کند که باید ضمن توسعه بنادر حاشیه جنوبی دریای خزر، تمام توان خود را بر روی جایی بگذاریم که بیشترین پتانسیل را داراست. روشن است که انزلی تنها گزینه دستیابی در کوتاه ترین زمان به این آرمان ملی است.

این استاد دانشگاه یادآور می شود: بندر کاسپین به عنوان نسل سوم بنادر ایران در آن سوتر از شهر انزلی و قلب منطقه آزاد انزلی با بیش از ۳۷۰ هکتار عرصه قابل بهره داری است. ایمنی بیشتر، پس کرانه گسترده به منظور ایجاد خدمات تولید، نگهداری و خدمات کشتیرانی و نیز انبارداری از ویژگی های خارق العاده ای است که موجب می شود محدوده کنونی به عنوان محدوده طلایی احداث بندری با ظرفیت پهلوگیری کشتی های تا ۱۲ هزار تن و با قابلیت بیش از ۱۰ میلیون تن در هر شیفت کاری تعیین می گردد. این یعنی حضور پررنگ ایران در دریای خزر و جاذبه ای انکارناپذیر برای جذب سرمایه گذاران داخلی و به ویژه خارجی در منطقه آزاد انزلی.

عضو شورای شهر انزلی همچنین می گوید: اما یک نکته را نیاید دور از ذهن نگاه داشت که فلسفه ایجاد بندر کاسپین در واقع همان نیمه دوم بندرانزلی است که با هدف تقسیم کار بخش صنعتی و تجاری این نگین خزر به وجود آمد. به عیارت دیگر، بندرانزلی و کاسپین مشابه بندر شهیدرجایی(با محوریت واردات) و شهید باهنر بندرعباس(با محوریت صادرات) می تواند عمل نماید و شاید به گونه ای متفاوت تر. این دو نیمه سیب، یکی در قلب شهر با محوریت توریستی و دیگری در آن سوتر از شهر با محوریت صنعتی می تواند چنان حلقه مکملی را نمایان سازد که آرمان قدرت نمایی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر محقق شود.

دلایل تاخیر در اجرای پروژه بندر کاسپین

احداث بندر کاسپین می توانست پیش از اینها به اتمام رسد، اما پیشرفت قابل ملاحظه ای در این سال ها نداشت. آفتابی می گوید: در سال های اخیر و درست در زمانی که بودجه های منطقه آزاد می توانست با هدایت صحیح و در اسرع وقت این آرمان ملی را تحقق بخشد، با عملکردی نادرست و نابهنگام و بدون لحاظ نمودن اهداف زیست محیطی درگیر مسائلی شد که متاسفانه این طرح را به دور از این افق های دلگرم کننده به سمت و سویی برد که امروز به سادگی قابل تحقق نیست. از دست رفتن زمان طلایی، افزیش هزینه های ساخت، به کارگیری برخی شرکت های مشاور یا پیمانکار بدون تجربه کافی در زمینه بنادر و مدیریتی نامناسب، آرمان بزرگ بندر انزلی و کاسپین را به جایی می رساند که امروز با صرف کل هزینه برآورد شده، تنها ۴۰% از موج شکن های آن و آن هم با ترتیبی نادرست ساخته شده است.

امروز باید برای جبران آن چه که رخ داده، سازمان بنادر و دریانوردی به پشتوانه تجربه در این امر، به کمک فرزند بندر بزرگ انزلی یعنی کاسپین بشتابد تا در تحقق این آرمان ملی به احداث و توسعه نیمه دوم و جدانشدنی خود در کنار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار گیرد. این اقدام یعنی صرف بخش بیشتری از بودجه های منطقه آزاد در توسعه زیرساخت های اقتصادی و مهم تر و نیز اجرای صحیح تر بندر کاسپین بدون تکرار اشتباهات آشکار گذشته. تحقق این تقسیم کار و بهره برداری از این دو نیمه بندری انزلی به پشتوانه نگاه مثبت دولت کنونی، به افزایش امنیت نظامی، ایجاد بستر امن توریستی و ایجاد بستری آزاد در فاز صنعتی انزلی خواهد انجامید.

IMG_0059

جهت مطالعه مطلب روی تصویر زیر کلیک کنید

مصاحبه سعید آفتابی با روزنامه همشهری

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

Anzali Free Zone

۱۹ آبان ۱۳۹۲

خیلی مقاله خوبیه ممنون از بازنشر

پاسخ

Anzali Free Zone

۱۹ آبان ۱۳۹۲

درود به سعید آفتابی عزیز، انشاا… این فرزند بندرانزلی به مسیر درستش برگرده و مسئولین انزلی توجه و نظارت کافی بهش داشته باشن و به کمک اقتصاد استان و کشور بیاد.

پاسخ

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۱۹ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۰۸:

« … به کمک فرزند بندر بزرگ انزلی یعنی کاسپین بشتابد.»
واقعا باید تلاش کرد تا کاسپین، فرزند انزلی بماند و شاهد شکوفاییش باشیم…
درود

sinaclub

sinaclub

۱۹ آبان ۱۳۹۲

بسیار عالی بود.ما به امثال مهندس آفتابی ها احتیاج داریم.با ورود جوونای با دانش این شهر تغییرات قابل دید. انشاالله که در سمتهای بالاتر ببینیم این جوونای بادانش و راستگو و با لیاقت شهرمونو که برای توسعه شهر و شادی مردمش تمام تلاششونو می کنند.

پاسخ

۱۹ آبان ۱۳۹۲

خیلی عالی

پاسخ

Farzam

۱۹ آبان ۱۳۹۲

امیدوارم مسئولین منطقه آزاد به جای موازی کاری در مسیر توسعه و پیشرفت استان گام بردارن این همه بیکاری و اعتیاد شایسته استان گیلان نیست.

پاسخ

نعیم

نعیم

۱۹ آبان ۱۳۹۲

امیدوارم روزی برسه که با توسعه شهر انزلی وتوسعه منطقه ازاد این بندرگاه هم در منطقهای اباد وشهری قراربگیره. به نظر من شورای شهر انزلی باید اقداماتی را برای تغییر نام این بندر گاه و ان مجتمع تجاری تقریبا تعطیل در منطقه ازاد انجام بده البته این کار برای این نیست که اسم کاسپین اسم خوبی نیست بلکه این اسم باعث یک سری سواستفاده ها شده ونگرانی هایی برای مردم شهر به وجود اورده .منطقه ازاد که تا حالا برای مردم انزلی جز گرون شدن خانه وزمین چیزی نداشته ایا واقعا این حق مردم انزلی نیست که اسم نمادها و اسطوره های شهر رو این بندرگاه باشه. مسئولین منطقه ازاد هم اینو باید بدونند که اگر خواهان پیشرفت منطقه هستند اول از همه باید به فکر معیشت ومشکلات ساکنین انزلی باشند

پاسخ

میلاد

۱۹ آبان ۱۳۹۲

مقایسه بندرعباس با بندرانزلی به دلیل تفاوت فاحش در حجم و وزن و ماهیت کالاها کاملا اشتباست… ساخت بندر کاسپین از همون روز اول از طرف سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به طرح توسعه بندر انزلی و فاصله بسیار کوتاه بندرانزلی و بندر کاسپین، نه توجیه اقتصادی خواهد داشت و نه توجیه فنی… ضمن اینکه ساخت این بندر مکمل بندر انزلی نخواهد بود بلکه نابود کننده هر دو بندر خواهد بود . نگاه کنید به تعداد کشتی های موجود در بندر و یا در بهترین حالت همین ۲-۳ سال پیش… تعداد کشتی های پهلوگرفته و منتظر در لنگرگاه از ۲۰ تا کشتی ببیشتر میشد ؟؟؟؟؟ انزلی تا ۲-۳ سال دیگه ۲۰ پست اسکله خواهد داشت… در حال حاضر در حال ساخته… اونوقت بندر کاسپین مکمل انزلی نخواهد بود بلکه باعث میشه کار از انزلی دزدیده بشه و بندرانزلی از تمام توانش نتونه استفاده کنه… این یعنی ضرر و حیف و میل سرمایه مردم… از طرفی اصلا با وجود بندر انزلی، بندر نوشهر، بندر امیرآباد و بندر آستارا، بندر کیاشهر و بندر چمخاله (بزودی) دیگه چه نیازی هست به بندری جدید ؟؟؟؟؟ آقا این همه میلیارد پول رو صرف ساخت و ساز شهر کنین، به صنعت توریسم بهای بیشتری بدین، کارخونه های تمیز در منطقه بسازین، بندر کاسپین با اون عظمتش جز حیف و میل پول مردم و تضعیف بندرانزلی هیــــــچ سودی برای این شهر نخواهد داشت و بسیار جای تاسف داره که مسئولین این شهر به فکر تضعیف شهرشون باشن با کمبود آگاهی !!! بهترین راهکار به نظر بنده سر تا به پا تقصیر تغییر کاربری کاسپین (بندری صرفا توریستی همراه با برج ها و هتل ها و شهرک ها و مراکز خرید درست حسابی با توجه به مساحت زیادش) و جلوگیری از حیف و میل بیشتر پول و سرمایه مردم خواهد بود .

پاسخ

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۰۲:۱۲:

اقا میلاد، رکود بندر به خاطر تحریم هاست. همه میدونن. نه به خاطر کاسپین انزلی!
شما متوجه نیستی که این طرح قبل از اون بنادر بود. به علت سستی عقب موند. الان هم که نمیخوابه. هدف اینه که دست کم مال انزلی بمونه.
رویایی فکر نکن. پول منطقه ازاد به عنوان یک نهاد ریاست جمهوری مال خودشه، نه شهرداری انزلی. این یه قانونه و کاملا روشن. فقط میشه از منافعش سود برد.
اجازه بده سود این بندر واسه ما بمونه.
حرف فضایی نزنیم. یک بار هم شده ساز مخالف نزنیم. یک صدا هست که کاسپین مال ماست.
یادت باشه، انزلی نه آستاراست، نه نوشهر و نه امیراباد!!!!
توسعه ایران از مسیر انزلی میگذره….

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۴۱:

بله همینطوره ولی شهرداری مرکز استان بهتر از بودجه های تخصیصی این منطقه برای مراسم و ایام مختلف از جمله فعالیت های فرهنگی بهره میبره تا انزلی، ماهی نیست که برق کشی و گاز کشی توی روستاهایی که از انزلی جدا کردن نداشته باشن اونوقت مناطق مربوط به انزلی باید محروم بمونه که اینها از وظایف نماینده و فرماندار هست که پیگیر باشن و البته شورای شهری که سیاست و چشم انداز درستی برای شهر داشته باشه و خودش کمک نکنه به تضعیف و عقب موندگی انزلی

مجيد پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰:

تنها راه ما ایجاد تعامل درست و مناسب برای احقاق حقوق شهر ماست.
باید با راه درست پیش رفت، نه با این روش که همه چیز رو نابود شده تلقی کنیم و راه ها و روزنه های موجود رو خراب کنیم.
پروسه عقب ماندگی در چند دهه اتفاق افتاده و یک شبه حل نمیشه. باید تلاش کرد، تلاش کرد و تلاش کرد.
مسئولین رو باید مثل بازیکنان فوتبال تشویق کرد. نباید در این بازی ناسزا گفت. باید باهم همه باهم و در کنار هم پیش بریم.

میلاد

۱۹ آبان ۱۳۹۲

بندر کاسپین نه تنها هیچ سودی برای این شهر نداره بلکه سرمایه ها و فرصت های این شهر رو هم از بین خواهد برد… نمونش نتطقه آزاد در سال ده ها میلیارد تومن از بندر انزلی بابت تعرفه های واردات و صادرات درآمد کسب میکنه !!! اونوقت چقدر این پول به انزلی بر میگرده ؟؟؟؟ برای ملوان حاضر نشدن ۳ میلیارد هم هزینه کنن !!! این بندر نه تنها به سود شهر ما نیست بلکه بیشتر به مفع دوستان رشتیمونه که بزودی به اسم ما و به میل اون ها صاحب بندر میشن و تمام سودش هم نصیب مرکز استان میشه… اونوقت عضو شورای شهر ما دم از پیشرف میزنه و سایر دوستان هم درود پشت سر هم میفرستن… خواهشا یک کم اندیشه کنین… فقط یک کم . . .

پاسخ

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۰۲:۲۲:

این طور که شما میگی این پول اینجا ریخته، هر کس زودتر اومد بگیره بده به ملوان، بده شهرداری، بده شورا، بده به دانشگاه!!!!!!!!!!
آخه ردیف بودجه، دولت، مجلس، قانون پس کجاست؟!!
اطلاع رسانی غلط نده.
این همه ادم فکر نمیکنن فقط شما فکر کردی.
بودجه بندر ملیه. فرق میکنه با شهرداری…

Milad

۱۹ آبان ۱۳۹۲

دوست عزیز اینکه کاسپین اشتباه بوده منم با شما موافقم و اینکه تغییر کاربری هم بده موافق تر اما انزلی باید وسیع تر بشه و اینکه الان کاسپین فرزند انزلی بمونه مهمه ! به هر حال پروژه که نمیخوابه !
دیروز توو اخبار شنیدم گفتن ! ساحل مروارید خزر رشت !
شبکه-ی باران سراسر تحریفه ! اما باید الان متحد باشیم و کاسپین رو جدا از انزلی ندونیم

به امید روزهای بهتر میلاد عزیز

پاسخ

sinaclub

Sinaclub

۱۹ آبان ۱۳۹۲

آقا میلاد ما هم مى دونیم که ساخت این بندر اشتباه بوده (اما اگر نگاهمون وسیع تر باشه و به توسعه فکر کنیم و انزلى رو تو ذهن خودمون کوچک تصور نکنیم مى تونه این بندر که نیمه دوم بندر داخل شهر، باعث پیشرفت انزلى باشه).همین که اعضاى شوراى شهر وارد مباحث منطقه آزاد انزلى میشن خوبه،اهالى رسانه باید منطقه آزاد انزلى رو مثل ملوان یه عضو جدا نشدنى در اذهان مردم بکنه،کاراى فرهنگى باید انجام داد.ما نمى تونیم خیلى چیزهارو به تموم اقشار مردم توضیح بدیم شاید متوجه اهمیتش نشندو شاید سخت باشه به تموم مردم با استدلال نقش منطقه آزاد انزلى رو توضیح بدیم اما با کار فرهنگى مى تونیم از منطقه آزاد انزلى سنبلى جدا نشدنى از انزلى به مانند ملوان بسازیم.مثلاً با درست کردن شعارهایى براى تیم ملوان که از منطقه آزاد انزلى در آن استفاده بشود

پاسخ

sinaclub

Sinaclub

۱۹ آبان ۱۳۹۲

ما یه شعار داریم واسه ملوان که میگیم قوى سپید خزرى،الان کل ایران مى دونند که قوى سپید یعنى ملوان بندرانزلى،باید براى منطقه آزادم همین کارو بکنیم

پاسخ

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۰۲:۱۷:

بی نظیر بود.
واقعا هدف باید همین باشه

ع.ب پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۲ ۰۲:۳۳:

سینا جان کاملا موافقم. ایده ی بسیار عالی ای بود

sinaclub

Sinaclub

۱۹ آبان ۱۳۹۲

آقا میلاد عزیز ما باید مواظب باشیم تا اذهان عمومى رو به سمتى نبریم که آره دیر یا زود منطقه آزاد رو از ما میگیرند.این خطرناک ترین کاریه که شاید نا خواسته انجام میدیم.باید بر عکس این کار رو بکنیم باید طورى کارهاى فرهنگى بکنیم که یه آدم بى سواد ، با سواد ، پیر و جوون هم تو حرفهاش منطقه آزاد انزلى رو بیاره مثل ملوان

پاسخ

مجيد

۱۹ آبان ۱۳۹۲

تنها راه ما ایجاد تعامل درست و مناسب برای احقاق حقوق شهر ماست.
باید با راه درست پیش رفت، نه با این روش که همه چیز رو نابود شده تلقی کنیم و راه ها و روزنه های موجود رو خراب کنیم.
پروسه عقب ماندگی در چند دهه اتفاق افتاده و یک شبه حل نمیشه. باید تلاش کرد، تلاش کرد و تلاش کرد.
مسئولین رو باید مثل بازیکنان فوتبال تشویق کرد. نباید در این بازی ناسزا گفت. باید باهم همه باهم و در کنار هم پیش بریم.

پاسخ

میلاد

۱۹ آبان ۱۳۹۲

اول از همه سپاس از همگی دوستان بابت نظرات خوبشون… من فکر کنم یا سو تفاهم پیش اومده یا من حرفم رو بد انتقال دادم… اول از اینکه منطقه آزاد مال انزلیه و باید بمونه و همگی ما و مسئولین باید کمک کینم… دوم اینکه در صحبت های بنده هر جا از بندرانزلی سخنی به میون اومده منطور بندرگاه انزلیه (کنار خیابون بایندر) و منطقه آزاد هم منطقه آزاد همیشه انزلیه (مثل خلیج همیشه پارس) بندر کاسپین هم مال بندرانزلیه…. اما بحث من سر اینه که با وجود بندرانزلی با بیش از ۲۰ پست اسکله (بزودی) نیازی به بندر تجاری اون هم به اندازه حداقل ۳ یا ۴ برابر انزلی نیست !!! دریای کاسپین یه دریای بسته است… تعداد و تناژ کشتی ها در بهترین و رویایی ترین حالت هم به اندازه ای نخواهد بود بندر انزلی از عهده اش خارج باشه… بنابراین چه بهتره منطقه آزاد رو به جای اینکه تبدیل به کپی بندرانزلی کنیم تبدلش کنیم به یک مرکز تفریحی، توریستی، و صنعتی (کارخانه های پاک مثل تولید لوازم الکترونیکی) نه اینکه صد ها هکتار زمین رو اختصاص بدیم به دپوی چوب و آهن آلات روسی !!!

پاسخ

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ آبان ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۵۶:

میلاد آبای نظراتت کاملا متینه و درسته و مطمئنا اصلاح فرد اصلاح جامعه است و باید دید خود ما هم عوض بشه تا بتونیم واقع نگرانه به شهرمون کمک کنیم.

نعیم پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۲ ۰۰:۰۰:

موافقم

شهروند اصیل

۱۹ آبان ۱۳۹۲

من با نظر میلاد موافقم، چون خوب می بینه،
این حرفای آقای آفتابی رو از هر کی بپرسی میدونه،
چند سوال از ایشون، آقا این حرفا رو ول کنید، کِی تمومش می کنید؟
برنامه زمان بندی دارید؟
راه کار شما برای اتمام و جذب سرمایه گذار چیست؟
وگرنه با چند تا سرچ اینترنتی و دوتا دفترچه مطالعات که همین اطلاعات رو خودمون می تونیم پیدا کنیم.
ضمناً حرف رو باید درست زد، نه قشنگ، برخلاف گفته ایشون بندرکاسپین هیچوقت آرمان ملی نبوده، حتی آرمان محلی هم نبوده، چند درصد مردم انزلی این بندر رو آرمان می دونن؟

پاسخ

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۱ام, ۱۳۹۲ ۰۲:۲۵:

نظرت چیه آقای آفتابی قیمت دلار رو هم پایین بیاره، یا مثلا کاهش نرخ تورم، یا حذف تحریم ها؟!!!!
مرد مومن به عنوان یه تحلیگر یا نویسنده، مطلب رو به طور ساده باز کردا تا فتح باب بشه برای احقاق یک حق.
اصلا مگه دست اونه که برنامه زمان بندی بده!!! مال یک سازمان مستقله…
عجب حرفیه ها. طبق گفته شما، اصلا روزنامه ها رو باید بست، چون یه سرچ ساده کافیه. اصلا مردم عام هیچی. مردم سایر شهرها هم مطلع نشند، ولش کن. عجب!!! روزنامه با تیراژ بالا اومده مطلب رو منعکس کرده، شما میگی برید سرچ کنید!!!
آرمان مسیر شمال-جنوب برای ایران همیشه بوده…
یک کم تو رو خدا با لجبازی و بسته فکر نکنید.
مرده اومده مطلب رو باز کرده، به همه گفته، میگی برید سرچ کنید. اصلا نیاز به گفتن نبود.
همین شما، اگر این حرف رو یکی پیگیری نمیکرد، هزار بار میگفتی واااااااای انگار نه انگار.
من متاسفم

شهروند اصیل پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۲۳:

جوان گرامی؟ ایشون کِی تحلیل گر و نویسنده بودند ؟ اگر بودند، چندتا منبع ذکر کنید از تحلیل هایشان تا بخوانیم،
ما هم به ایشان مثل شما علاقه داریم اما تعصب نداریم، تعصب بیماری این ملت است، از بدو تاریخش.
کار ما باید این باشد با تعصب ها و حرف ها و سینه چاکی ها و رگ گردن کلفت کردن ها مبارزه کنیم،
من در هیچ کجا عرض نکردم روزنامه ها را تعطیل کنیم، که البته با این وضع روزنامه ها تعطیل شوند بهتر است ، حداقل هدرنمی رفت این همه کاغذ و این همه درخت..
بحث ما این است، حرف را باید درست زد با اطلاع کافی و احاطه درست موضوعی نه حرف های عامه پسند، زننده اش هر که باشد،
ضمناً اولاً شما متن آقای آفتابی رو خوب نخواندید، چون ایشان حرفی از مسیر تهران شمال نزد که شما زدی،
دوماً، برای من آرمان ملی را تعریف کنید، بدون سرچ اینترنتی البته…

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۲ام, ۱۳۹۲ ۱۹:۳۵:

این شما هستی که بدبینی، نه من، آقای اصیل!
همین اسم استعاری شما خودش سراپا اشکاله. چرا شما اصیل شدی، بقیه نیستند؟!!!!!!!
اگر ایشون حرف نمیزد، شما راحت میشدی؟!
اصلا شما این هفته یک مطلب علمی بنویسید که ما یاد بگیریم.
این غرور امثال شما مشکل ماست، نه اون تعصب الکی که من ندیدم والااااااا.
همه وقتتون رو میذارید که بگید هیچ کس حرف زدن بلد نیست.
زشته بخدا…
منتظر کتاب علمی شما در خصوص منطقه ازاد هستیم… حتما خودتون رو نشون بدید آقای تحلیلگر اصیل…

شهروند اصیل

۱۹ آبان ۱۳۹۲

جوان عزیز،جوانی و خام،
به این کار شما در فن مباحثه می گویند، سفسطه. زیرا به جای پاسخ به سئوالات من، به بیراهه رفتید در حالی که من به سوالات شما پاسخ داده و می دهم.
۱- من نگفتم شما بدبینی،
۲- عرض شد ، من هم مثل شما به آقای آفتابی علاقه دارم اما مثل شما تعصب ندارم.منظورم از متعصب، شما بودید، نه آقای آفتابی.
۳- من اصیل هستم اما اصالت را برتری خود بر دیگران نمی دانم.
۴- من همه وقتم رو نمیگزارم تا ایراد بگیرم، چون بیشتر از دو روز نیست که به این سایت سر میزنم و شاید هم دیگر سر نزم و وقت زیادی هم برای نشان دادم خودم به شما ندارم،
۵- ما در حد فهممان و سوادمان، مطالب علمی و تحلیل نوشته ایم که در این محیط صلاحِ واگویه آن نیست،
۶- وظیفه ما مُچ گیری و یکی به دو با شما نبوده، بلکه روشنگری و آموختنِ بحثِ فارغ از تعصب به قضایا از زاویه درستِ موردِ نظر بوده، اگر آن قضیه ارزشِ وقتِ دیدن را داشت البته، ما چند سوال ساده کردیم درباره منبع گفته های شما و تعریف آرمان ملی که شما هم جواب ندادید، پس دیگر کاری با هم نداریم که دیگر، داریم؟

پاسخ

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰:

نوشته های خودتون رو بخونید. توهین هم که می کنید! جوون ها خام نیستند الزاما. عجب!!!!!!
من هم از هر نظر اصیل انزلی هستم.
قبول ندارم دو روزه این سایت رو دیدید. شاید دو روزا با این اسم هستید.
اگر هدفتون با این حرف ها و نگرانیهای سایت یکیست، پس چرا حتی یک قدم رو زیر سوال میبری؟!
شما حتی نمیخوای حرف مبادله بشه. قهر کردی که من دیگه نمیام…
آرمان ملی یعنی ایران باید هاب اقتصادی و حمل و نقل آسیا میشد نه امارات. یعنی مسیر بین المللی ایران با قوی شدن انزلی، قوی تر خواهد شد.
این یعنی آرمان ملی. بعید میدونم شما اساسا بخواهید بپذیرید. چون فقط فکر خودتو قبول داری.
در مورد سایر سوالات شما عرض کنم، ایشون نوشته که این بودجه ها رو هدر دادن و زمانی که میشد تمومش کرد، نکردند. نوشته که الان باید بندر یعنی وزارت راه باید تمومش کنه.
برنامه زمان بندی هم توسط کارفرما داده میشه، شما هنوز در ابتدای قضیه مشکل دارید. کار آفتابی و شورا نیست، در کار زمانبندی وزارت راه وارد بشن.
در پایان، شما فقط گفتی این حرف ها رو همه بلدن، الان چرا میگید من حرفی نزدم!!!

جوون

۱۹ آبان ۱۳۹۲

به نظر من، آقای اصبل یکی از عزیزانیه که در زمان مدیریت خودش، پروژه کاسپین انزلی رو به این روز رسوندند!!!
ما حواسمون جمعه….
از نوشته هاتون معلومه

پاسخ

شهروند اصیل

۱۹ آبان ۱۳۹۲

عزیزم، خامی، البته خامی که بد نیست ناراحت میشوید، توهین هم نیست، به قول آن مرد بزرگ، ثالث، “رسیده ایم و منو نوبتم به آخر کار، نگاه دار جوانان بگو سوار شوند”، نوبت شما هم می رسد که بر مسند کارها بنشینی، اما برای این که مثلِ این بر مسند نشسته ها، منفعل نباشی، باید پخته شوی!
قهر کردن من و شما، ضرری به من و شما نمیزند، به دَرَک که قهر کنم، برای این عرض کردم نخواهم آمد که فن مباحثه را بلد نیستی و معمولاً تجربه ثابت کرده که آخرِ این نوع بحث ها به دعوا و دلخوری میرسه.
درباره برنامه زمان بندی هم واردم چه سیکلی داره و توسط پیمانکار نوشته نمی شود که شما گفتی،
اگر بزرگترین پروژه های شهر انزلی را بشناسی، من در تمامشان کار کرده ام، پس بلدم، ولی هیچ وقت در هیچ جایی مدیر نبودیم که شما پیشگویی کردی :) .
درباره آرمانی که فرمودید، هاب شدن ایران یک آرمان ملی نیست، یک شعار پوچ است که هیچگاه محقق نمی شود، هیچ گاه! این که می گوییم حرف را باید درست زد این است، شما برای مثال،۱۰۰ تا پرسشنامه تهیه کن و سئوالی مطرح کن با این عنوان که، آرمان شما چسیت؟ و بین فامیل هایتان پخش کنید، ببینید چند در صدشان آرمانِ هاب شدن ایران را دارند؟ جواب را به ما هم بگویید. اگر این کار را کردید آن وقت من در خدمت شما هستم،
در پایان، ما ۲ روزی بود که به این سایت سر می زدیم، و نیازی هم به دروغ نداشتیم چون سودی نمیبریم! پس، این حرفتان هم اشتباه بود.

پاسخ

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۱۶:۱۹:

بر صحت حرفهام شک ندارم دیگه.
پس همه این خرابکاریها رو که مدعیش هستید، یه دستی درش دلشتید.
پس شخص شما هم باید پاسخگوی این خرابکاری او باشه.
یه توصیه می کنم، اگر شما به وطنتون علاقه ندارید، بگذارید جوون های این مملکت به عشق بورزند. با ادعا صحبت نکنید. اگر کاری از دستتون بر میومد تا حالا یک کار مثبت ازتون در تمام پروژه های انزلی که میگید، بودید، باقی میموند.
فکر می کنید مخاطبین این سایت حالیشون نیست!!
شما یک هدف دارید: “کسی کاری بلد نیست، شما کار کردید و می فهمید، ضمنا کسی تلاش نکنه، چون به قول قصه هایگالیور، موفق نمیشه”!!!!!!!!!!

شهروند اصیل پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۱۷:۴۹:

جوان عزیز، ما به …………..

========
انزلی کلاب: شهروند اصیل گرامی نظرات شخصی شما که به صورت جمعی ابراز میدارید ضمن منافات عقاید ابراز شده توسط شما با نام کابری که انتخاب کرده اید میتواند در برگیرنده و ارائه دهنده ی نظر همه ساکنین انزلی در یک فضای عمومی بحساب آید که به راستی چنین نیست، پس خواهشمند است برای ابراز نظراتی از این دست که نشان دهنده نظر شخصی شماست و محترم از نام کاربری شخصی تر استفاده کنید که مجبور به حذف نظر شما نباشیم و نظر شما به پای شهروندان این دیار گذاشته نشود، که این شهر و دیار از گذشته های دور تا به امروز قهرمانان، ورزشکاران، مخترعین و ایثارگران زیادی را تقدیم این آب و خاک کرده است و صد البته خواهد کرد. با سپاس

sinaclub

sinaclub

۱۹ آبان ۱۳۹۲

آقای اصیل اصلاً شما در جریان این پروزه هستین؟؟؟اصلاً میدونید که این پروژه توسط چه کسانی تصویب شده؟؟؟اصلاً میدونید که چه کسانی قادرند در مورد این پروژه چیزی را تصویب کنند؟؟کسی بااین که انزلی ۲ تا بندرگاه داشته باشه مخالف نیست, اما آره همه معتقدیم با وجود اون بندر بزرگ داخل شهر فعلاً اولویت با چیزهای دیگر بود اما این موضوع به هیچ عنوان به این معنا نیست که انزلی نیازی به بندرگاه دیگر نخواهد داشت.حالا که ساخته شده بهتر نیست بجای اینکه غر بزنیم دنبال یه راهکار و کاربری مناسب واسه این بندرگاه باشیم؟؟؟(به گفته آقای آفتابی این بندر داخل شهر می تونه به عنوان بندر تفریحی و گردشگری بشه).به نظر شما آقای آفتابی چی باید می گفتند؟؟؟اصلاً شما اگر جای ایشون بودید چی می گفتین؟خوشحال می شویم بدونیم.این که الان بیایم نقد کنیم که نباید می ساختین چه سودی داره؟؟

پاسخ

شهروند اصیل پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۰۳:

بله تقریباً جواب همه سوالات شما را می دانیم،
نمی دانیم چرا شما گفته های ما را خوب نمیخوانید؟ ما هیچگاه نگفتیم نباید ساخته می شد، زیرا برای این گفته باید مطالعاتی داشت، ما نمیدانیم که باید ساخته می شد یا نمی شد،
بحث ما از اول این بوده که وقتی مسئولی حرفی می زند، باید درست بزند، مسئول یعنی چه؟ یعنی کسی که مورد سوال باید قرار گیرد، در کتاب لغت هست، آن را که ما ننوشتیم، این که مسئولی بگوید به عنوان گردشگری استفاده شود، خوب چطور؟ طبق چه قوانینی؟ طبق چه برنامه ای؟ ما پرسیدیم شورا چه برنامه ای دارد برای این کار؟ همین که یک سری اطلاعات بدهیم و حرفهای قشنگ، کار مشکلی نیست، برای اثبات حرف های ما، ۴ سال دیگر صبر می کنیم تا ببینیم چه بر سر این “مجتمع بندری کاسپین ” می آید، زود میگذرد این چهار سال، به همین سادگی.

sinaclub پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۰۴:

حرف شما در این مورد که مسئول باید راه کار حرفهایش را بگوید درست اما در یه مصاحبه می گنجه که کاملاً یه طرح رو مطرح کنی؟؟؟؟؟مهندس آفتابی فقط یه اشاره کوچک کرد به این طرح و کاملاً بحث رو باز نکرد چون در یه مصاحبه نمی گنجه.شما بجای این که بتوپید بهتر اینه که سوال بپرسید و مهندس آفتابی پاسخ شما رو بده.

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۱۴:

من هم موافقم.
از انزلی کلاب میخواییم که بحث رو از ایشون پیگیر بشن تا این مساله جدی تر باز بشه.
به نظر نمیرسه که مهندس خودش فقط به این مصاحبه بسنده کنه البته.
این مساله تازه باز شده و اول راهه…

sinaclub

sinaclub

۱۹ آبان ۱۳۹۲

در ضمن ما خوشحال میشیم که بازم بیاین تو این سایت و نظر بدین.وجود همین اختلاف نظر ها باعث پیشرفت می شود البته اختلاف نظرهای سازنده نه تخریبی

پاسخ

جوون

۱۹ آبان ۱۳۹۲

این سایت جای ابراز نظرات در برابری و البته مودبانه است. این لحن آقای اصیل رو قبول ندارم!
معلوم نیست چی گفته!!
سینا کاملا درست میگه.

پاسخ

Milad

۱۹ آبان ۱۳۹۲

بچه ها یک نظر دارم و اون اینه که جاذب باشیم به جای دافع
به هر حال هزاران من در مقابل یک ما کمه !
امیدوارم به ” ما شدن ” فکر کنیم
البته نظرات شهروند اصیل تند ابراز میشه که البته به ضرر خودشون هم هست چون اگه حرف حقی هم بزنن نوع بیانش باعث میشه نمودی از ناحق پیدا کنه
امیدوارم نظرات به هم نزدیک بشن نه آدمها از هم دور
باید کنار هم باشیم نه روبروی هم

جانم انزلی

پاسخ

پسر انزلی پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۲۰:۵۷:

با میلاد موافقم ولی میلاد جان من از جمله کسانی بودم که از نحوه انتخابات انزلی خیلی عصبی شدم و شورا رو قبول نداشتم ولی فعلا که اینا روند خوبی پیش گرفتن و باید منتظر بمونیم ببینیم می تونن به وعده هاشون عمل کنن یانه. اگه به وعده هاشون عمل نکردن بعد بکوبیمشون. سعید آفتابی تازه اومده و قضاوت در مورد آفتابی به عملکردش بستگی داره و نباید اینقدر زود تخریبش کنیم.
افراد مورد نظر من توی شورا رای نیاوردن ولی دلیل نمی شه با این شورا دشمن باشم. من ترجیح میدم کمی صبر کنم و عملکرد شورا رو ببینم بعد بگم خوب هستن یا بد. خوب فکر میکنن با بد.
به قول آقا میلاد جانم انزلی

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۳:

پاسخ عمیق و منطقی و زیبا، هیچ حرفی باقی نمیگذاره.
چقدر خوب همدیگر رو پوشش میدیم. عالیه…
پس، جانم انزلی…

جوون پاسخ در تاريخ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲ ۲۱:۰۱:

موافقم میلاد عزیز…
من میگم در حرکت سازنده شهر، این همه نیشخند جایز نیست. ما میخواهیم بهتر و بالاتر باشیم… باهم و با فکرهای هم…

sinaclub

sinaclub

۱۹ آبان ۱۳۹۲

حرفت کاملاً درسته پس جانم انزلی

پاسخ