نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آماده سازی باند دوم کنارگذر انزلی تا دهه فجر امسال گفت :راه آهن رشت به قزوین اگر به انزلی نرسد توجیه اقتصادی ندارد.
حسن خسته بند در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری انزلی کلاب اظهار کرد:باند دوم کنار گذر در بخش غربی،از روستای بشمن تا خیابان باهنر در دهه فجر آماده می شود .
وی با اشاره به آغاز کار آسفالت این مسیر، از پل نهنگ روگا تا بازار گیلار افزود: ١٠ میلیارد تومان از دکتر نوبخت تامین اعتبار شد و در تلاشیم با تامین مصالح و امکانات توسط پیمانکار پروژه، تا پایان امسال یک باند مسیر نهنگ روگا تا بازار گیلار آسفالت شده و نهایتا در خرداد ماه سال ۹۸به بهره برداری برسد

🔹عدم اتصال راه آهن به انزلی توجیه اقتصادی ندارد.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه در مجلس شورای اسلامی با عنوان راه آهن قزوین- رشت- انزلی- آستارا بوده است، افزود: رسیدن راه‌آهن به رشت بدون اتصال به انزلی به هیچ عنوان توجیه اقتصادی و مالی نداشته و اگر قرار بود راه آهن به انزلی نرسد قطعا هرگز در مجلس مصوب نمی شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این پروژه به صورت یکجا و از رشت تا انزلی به طول ۴۲ کیلومتر بود تصریح کرد: به دلیل درگذشت پیمانکار ادامه کار این پروژه متوقف و با تعیین پیمارنکاران جدید به سه قطعه شش، هفت و هشت تقسیم بندی شد.
حسن خسته بند با بیان اینکه با انجام این پروژه تریلی ها دیگر از داخل انزلی عبور نکرده و با استفاده از مسیر کنارگذر این شهر وارد بندر می شوند، بیان کرد: اجرای این طرح سبب می شود تا پلی که با کاریری دو منظوره برای عبور تریلی‌ها و قطار به بندر ساخته شده و به همین علت سازه پل نیز باید تغییر می کرد.

وی به آغاز عملیات و کلنگ زنی قطعه هشتم این پروژه در دهه فجر امسال اشاره و تاکید کرد و گفت: علاوه بر قبول بخشی از اعتبارات این بخش از پروژه توسط اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، مشاور پروژه استان هم قول مساعد داده که ماه جاری آمار تکمیلی و برآوردهای لازم را انجام داده تا با انجام این پروژه‌ها به هدف نهایی که همان تکمیل کریدور شمال، جنوب بوده دست یابیم.

خسته بند با بیان اینکه با راه اندازی کریدور شمال- جنوب ۱۰ میلیون تن بار و ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر ازطریق این کریدور منتقل شده و به انزلی می رسند، تصریح کرد: عدم اتصال این پروزه به انزلی توجیه اقتصادی نخواهد داشت زیرا منفعت اقتصادی آن در اینجا است.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر رشت به آستارا در حال حاضر در کش و قوس مسائل مشاور و قرارداد بوده که خود یک فاز جدید از مسیر راه آهن خواهد بود، افزود: این مسیر باید از رشت، فومن و صومعه سرا عبور کرده و ممکن است چندین سال طول بکشد.

وی تأکید کرد: در تلاش هستیم که با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ‌خارجی به این کار سرعت دهیم که متاسفانه مشکلات اقتصادی کشور اعم از نوسانات قیمت ارز و تحریم‌ها خودبه‌خود سبب منصرف کردن پیمانکار و سرمایه گذار می شود.

تهیه و‌تنظیم خبر: رزا شکرگزار

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *