80681077-4174479

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت : انزلی از نظر شاخص تعداد تلفات حوادث رانندگی نسبت به سایر شهرستانهای استان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد .

به گزارش انزلی کلاب به نقل از ایرنا، سبحان ا.. علی پورˈ در جمع دهیاران شهرستان بندرانزلی اظهار کرد : شاخص تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی در انزلی بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور در سال ۹۰ بالاتر از شاخص کشوری و استانی بوده است .

وی تصریح کرد : طبق آمار موجود تعداد تلفات حوادث رانندگی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ ، ۷/۲۶ ، در گیلان ۳۲ و در انزلی ۸/۳۴ نفر بوده است .

علی پور همچنین متذکر شد : کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی درون شهری گیلان حدود ۲۶ درصد کل تلفات تصادفات ولی در انزلی حدود ۵۴ درصد تلفات است .

به گفته وی در ۳۰ ماه سال ۸۹ تا شش ماهه ۹۱ ، در مجموع ۱۱۸ نفر در تصادفات رانندگی انزلی کشته شدند که از این میان ۶۷ نفر درون شهری ، ۵۳ نفر برون شهری و دو نفر در جاده های روستایی بندرانزلی بوده است .

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان خاطرنشان کرد : در دو سال اخیر نیز وضعیت تلفات تصادفات شهرستان بندرانزلی به نسبت سایر شهرستانهای استان تغییر محسوسی نداشته است .

وی تصریح کرد : سهم تلفات عابران و موتورسواران از کل تلفات در شهرستان بندرانزلی طی سه سال اخیر حدود ۶۸ درصد بوده است .

وی با اشاره به این که بخش مهمی از تلفات موتورسواران نیز مربوط به افراد جوان (۲۰ تا ۴۰ سال ) است ارائه آموزش به این گروه را در کاهش تلفات موثر خواند .

علی پور خاطرنشان کرد : ترویج فرهنگ ترافیک و آموزش اصول ارتقای سطح ایمنی به استفاده کنندگان از وسایل نقلیه سهم مهمی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن خواهد داشت .

وی افزود: اجرای طرح های ارتقای ایمنی در جاده ها ، افزایش نظارت پلیس ، ارتقای سطح خدمات دهی اورژانس و تسریع در حضور در محل حادثه و انتقال مجروحان به بیمارستان ، بازنگری محورهای فرعی و روستایی و بهبود وضعیت موجود با اقداماتی نظیر اصلاح شانه آسفالته ، ترمیم روسازی و علائم شدنی است .

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان خاطرنشان کرد : تسریع در اجرا و اتمام عملیات مرتبط با دستگاههای خدمات رسانی ( آب ، برق، گاز، مخابرات و..) در حاشیه و یا سطح راهها ، توجه به ارائه مجوز به مشاغل خاص( نظیر نمایشگاه خودرو و غیره ) در حریم راهها به ویژه نقاط پرتردد و پر حادثه ، کنترل شیب عرضی در ساخت و سازهای حاشیه راهها جهت جلوگیری از ورود یا تجمع اب در سطح سواره رو و شانه تا حد زیادی احتمال خطر را می کاهد .

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

Anzali Free Zone

Shahin

۱۲ خرداد ۱۳۹۲

اینقدر که جاده ها بی خوده و بهش رسیدگی نشده …

پاسخ

مژگان

mojshekan

۱۲ خرداد ۱۳۹۲

ماشالله الانم که مد شده همه موتور سنگین دارن :-|

پاسخ

۱۲ خرداد ۱۳۹۲

بخدا همش جاده نیست این ادما که عشق ویراژ دارن کم نیستن
البته با جون خودشون و بقیه بازی میکنن

پاسخ

مژگان

mojshekan پاسخ در تاريخ خرداد ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶:

آره بابا مشکل از جاده نیست که، لامصب همه شوماخرن آخه، خیابون پاسدارانم که پیست فرمول ۱!!!

۱۲ خرداد ۱۳۹۲

سلام

جاده ها به جای خود اما

همیشه می گویم برخی از این جوانانی که طی سالیان متمادی به دلیل سبک رانندگی به دیار باقی شتافتند.

می نویسند جوان ناکام

اما آیا برای آن که از میان دو ماشین لایی می کشد و حرکات محیر العقول می کند و به قول دوستان انگار که جامی فتح کرده باشد جوان نادان زیبنده تر نیست ؟ الله اعلم

خدا مرا ببخشاید و به راه راست هدایت نماید.

پاسخ