malavan

به گزارش سامانه تحلیلی خبری انزلی کلاب، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران تنها توانسته ۷ امتیاز کسب کند که این امتیازات قوهای سپید را در رتبه ما قبل آخر قرار داده است.

 

در هفته های گذشته سعی کردیم با زیر ذره بین بردن عملکرد بازیکنان و کادر فنی نقاط ضعف و قدرت تیم را گوشزد کنیم، اما در این یادداشت می خواهیم نگاهی کلی به بازیهای ملوان در این ۹ هفته بیاندازیم.

 

شرایط ملوان در لیگ برتر چهاردهم همچون اتومبیلی است که با دنده خلاص در جاده ای با شیب تند در حال حرکت است و راننده آن نیز تلاشی برای کنترل آن نمی کند و اتفاقا احساس می کند همه چیز مرتب است و با سلامت کامل به مقصد مورد نظر خواهید رسید.

 

مصاحبه های مربیان و البته مالک باشگاه ملوان نشان می دهد آنها به هیچ عنوان نگران اوضاع نیستند، سیروس محجوب از ابقای ایراندوست سخن می گوید و ایراندوست نیز از پوست اندازی ملوان و ساختن این تیم با شکل جدید، محمد قدیر بحری نیز وظیفه هواداران که فقط تشویق کردن است را به آنها یادآوری می کند و با کسب این نتایج خجالت آور خبری از غذرخواهی کادر فنی نبوده و گویا همه چیز بر وقف مراد آقایان است.

 

اما از هفته اول شروع می کنیم، جایی که ملوان مقابل پدیده یک امتیاز ارزشند را کسب کرد، امتیازی که با درخشش پدیده در بازیهای بعدی بیشتر به چشم آمد.

در هفته دوم ملوان مقابل صبای قم با وجود اینکه نمایش خوبی داشت، نتیجه لازم را کسب نکرد تا با یک تساوی بدون گل دو امتیازی شود.

هفته سوم با شکست یک بر صفر مقابل تراکتور اولین شکست ملوانان رقم خورد.

 

 

در هفته چهارم ملوان مقابل تیمی قرار گرفت که بعدها مشخص شد از مشکلات داخلی رنج می برد و قوهای سپید تنها پیروزی خود در لیگ چهاردهم را با خوش شانسی مقابل قرمزهای پایتخت کسب کردند و به لطف تیر دروازه که در دقیقه ۹۰ مانع از گلزنی پرسپولیسها شد ملوان سه امتیاز ارزشمند را کسب کرد.

 

 

اینجا بود که آقای راننده یک نفس راحت کشید و دنده را خلاص کرد و تیم در سراشیبی لیگ برتر به حرکت در آمد، باخت مقابل راه آهن در هفته پنجم و یک نمایش نا امید کننده، تساوی خانگی مقابل تیم ته جدولی استقلال خوزستان در هفته ششم، هفته هفتم، ضد فوتبال، و یک امتیاز ارزشمند سوغات ملوان برای هوادارنش از اصفهان، هفته هشتم باخت خانگی خجالت آور مقابل سایپا و در نهایت شکست مقابل پیکان بحران زده که نشان داد این اتومبیل خلاص از کنترل راننده اش خارج شده  و روند حرکت ملوان نزولی است و خبری از پیشرفت نیست.

 

آقای ایراندوست مدتی از سطح اول فوتبال ایران دور بوده و نمی داند قانون فوتبال ایران، شبیه قانون جنگل شده است، او با ژست روشنفکرانه پشت تریبون می نشیند و هر بار که در مورد داوری ضعیف و داوران تستی که برای بازیهای ملوان انتخاب می شوند، از او سوال می کنیم، می گوید در مورد داوری حرفی نمی زنم!

این سومین بازی تیم ملوان بود که یک داور برای اولین بار سوت به دست می گرفت و متاسفانه شاهد هیچگونه اعتراضی از سوی سرمربی ملوان نبودیم، در کارشناسی داوری در برنامه نود، عادل فردوسی پور می گوید: به جان خودم رحمتی توپ را نزد و فقط پای رافخایی را زد، اما کارشناس داوری اصرار دارد که هیچ اتفاقی رخ نداده و همه اینها به این دلیل است که هیچ اعتراضی از سوی ملوانی ها به داوری های ضعیف نشده است و داوران بدون هیچ استرسی صحنه های مشکوک را به ضرر ملوان سوت خواهند زد، چون می دانند یک مربی روشنفکر و با کلاس روی نیمکت ملوان نشسته است که تحت هیچ شرایطی عملکرد آنها را زیر سوال نخواهد برد.

 

در هر صورت هدف از نوشتن این یادداشت اشاره به نمودار بازیهای ملوان است که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ نتیجه، نشان دهنده یک سراشیبی تند است که ملوان را با سرعت به سمت سقوط پیش می برد، شاید دیدار مقابل گسترش فولاد تبریز حکم یک ترمز دستی خوب برای آقای راننده باشد تا بتواند با کنترل شرایط، ملوان را به مسیر مناسبتری هدایت کند، پیروزی در این دیدار می تواند ملوان را از بحران خارج کند و حضور هواداران در این دیدار حساس و تشویق بی امان آنها برای ملوان از نان شب واجب تر است.

 

رضا نویدی

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

جوانان متحد انزلی چی

فقط؟؟؟؟

پاسخ

a.n.z

a.n.z

۲ مهر ۱۳۹۳

ملوان نیوفته صلوات :weep:

پاسخ