IMG15535659

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اعلام جذب ۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۱، پروژه های مهم و اولویت دار استان گیلان برای سرمایه گذاری را معرفی کرد و گفت: بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی ساخته می شود.

به گزارش انزلی کلاب به نقل از خبرگزاری مهر، مولایی پور رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان کل ورودی سرمایه گذاری خارجی به استان گیلان در سال ۹۱ را ۵۲ میلیون دلار اعلام کرد. وی با اشاره به اقدامات ستاد سرمایه گذاری استان گفت: در سال گذشته ما نشست های گوناگونی با مدیران اقتصادی استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی برگزار کردیم و تفاهم نامه هایی نیز به امضاء رسید.

وی سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی فارسیستان، سرمایه گذاری در امور ریلی، سرمایه گذار خارجی جهت  احداث انبار سرپوشیده کالا در منطقه آزاد انزلی، ساخت هتل ۵ ستاره در شهر رشت، شرکت هلدینگ توسعه ترابر ایرانیان و نشست با سرمایه گذار خارجی در طرح تولید سرمایه گذاری ماشین های سنگین را از جمله پروژه های سرمایه گذاری خارجی در استان عنوان کرد.

مولایی پور خاطر نشان کرد: سرمایه گذارای در بخش های گردشگری، پرورش ماهیان خاویاری، امضای تفاهم نامه های اولیه همکاری و سرمایه گذاری مشترک در خصوص احداث کارخانه تولید ترانس و تجهیزات انتقال نیرو و مدیریت پسماند و احداث نیروگاه های زیست توده و بررسی پروژه های سرمایه گذاری و رفع مشکلات آنها، افتتاح اتاق مجازی مرکز خدمات سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور؛ برخی اقدامات صورت گرفته این استان در سال گذشته است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گیلان مهمترین طرح سرمایه گذاری استان را احداث بندر کاسپین دانست و گفت: بندر انزلی به دلیل نزدیکی به سایر بنادر خزر و دسترسی آسان به بنادر اروپایی از موقعیت ممتازی برخوردار است.

به گفته وی، بندر در حال ساخت کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم در آینده ای نزدیک با ۲۲ پست اسکله با ظرفیتی بالغ بر ۱۱ میلیون تن که در فاز اول (ظرف ۵ سال) توانایی تخلیه و بارگیری کالا تا مرز ۳ میلیون تن را خواهد داشت و می تواند ضمن پاسخگویی به نیازهای بازرگانی، موجب ایجاد مراکز لجستیک شامل انبارداری، توزیع کالا و گسترش صنایع دریایی شود.

مولایی پور افزود: طرح احداث بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با ظرفیت ۱۱ میلیون تن در سال با مساحت ۲ میلیون متر مربع است که کل میزان سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال است. حدود ۹۵ درصد آن مربوط به سرمایه گذاری ثابت و ۵ درصد مربوط به سرمایه در گردش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

حسین

۲۹ تیر ۱۳۹۲

ساخت هتل ۵ ستاره در رشت ?:-) :pissedoff:
قبلا گفتیم ُ بازم می گیم ُ به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی ُ ساخت چنین بندری ُ در فاصله چند کیلومتری با بندر انزلی که در حال توسعه می باشد و محدوده بندری آن جزپی از منطقه آزاد محسوب می شود ُ هیچ گونه توجیح اقتصادی ندارد .

پاسخ

رافا

۲۹ تیر ۱۳۹۲

فگر می کنم مطلب خیلی قدیمی باشد تا آنجا که من می دانم خود منطقه آزاد انزلی هم با توجه به شرایط اقتصادی ، تحریم ، عدم استفاده کامل از ظرفیت بندر فعلی انزلی ناشی از عدم واردات کافی کالا ، در حال توسعه بودن این بندر و هزینه های بسیار بالای ساخت بندر جدید ( کاسپین ) از ساخت بندری با ۲۲ پست منصرف شد و قرار شد با توجه به انجام بخشی از کار ساخت موج شکن ، به یک بندر کوچک اکتفا کند .

پاسخ

۲۹ تیر ۱۳۹۲

خدا بکنه ساخته نشه.مطمون باشین این منطقه رو از چنگ انزلی میخان در بیارن.الان دارن یه تقاطع غیر همسطح تو گلشن میزنن که از بعد خمام مستقیم وصل شه به منطقه ازاد و از حسنرود و انزلی رد نشه.

پاسخ

guilak

گیلک

۲۹ تیر ۱۳۹۲

گرچه به نظر می رسد اعلام نظر کردن در این سایت و سایتهای مشابه چندان تاثیری ندارد و مسئولان عزیز خود را کامل و به دور از هرگونه اشتباه و خطا و تسامح میدانند.اما بر حسب وظیفه و مسئولیت شهروندی قبلا هم گفته ام نامگذاری این محل به نام بندر کاسپین اشتباه است. یک محلی که برای تخلیه و بارگیری کشتیها از آن استفاده میکنند باید اسکله نامیده شود نه بندر. اگر یک شهر بندری چندین اسکله داشته باشد نمیتوانیم هر یک از آن اسکله ها را یک بندر بنامیم. مثلا اسکله شهید رجایی را نمی توانیم بگوییم بندر شهید رجایی. زیرا نام یک شهر به ذهن متبادر میشود چون کلمه بندر پیشوند و بخش و یا اسم ساده ای است برای ابداع یک اسم مرکب دو کلمه ای جدید که در اینجا اسم یک شهر بندری است.. اصلا چه کسی نام این اسکله بعد از این را بندر کاسپین گذاشته است؟ اگر قرار باشد نامگذاری انجام شود معقولانه تر به نظر می رسد شورای محترم شهر و شهرداری بندر انزلی این کار را بکنند و صد البته آنها هم بعد از رایزنی و مشورتهای لازم تصمیم گیری می کنند.شاید آنها و مردم شریف انزلی خواستند نام یکی از بزرگان و شهدای خود را بر آن بگذارند !!! بهترین نام به نظر بنده اسکله شهید موسی نامجو است.یا نام هر بزرگواری که مسئولین صلاح بدانند اما اسکله نه بندر.

پاسخ

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ دی ۸ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۸:

کاملا حق با شماست گیلک عزیز بندر کاسپین کنار گوش شهر بندرانزلی واقعا مسخره است. اسکله کاسپین یادبود شهید موسی نامجو به مراتب شایسته تر است.