IMG_1391

به گزارش سامانه خبری تحلیلی انزلی کلاب، مهندس اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی، اوج فعالیتهای این منطقه را ساخت مجتمع بندری کاسپین اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیتهای بالای مجتمع بندری کاسپین در تخلیه و بارگیری کالا، و اتصال قریب الوقوع آن به خط ریلی کشور، در آینده نزدیک علاوه بر بهره برداری از بزرگترین بندر ایران در شمال کشور، هویت اصلی زیرساخت های حمل و نقل نیز در این منطقه شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پیش بینی شده تخلیه و بارگیری مجتمع بندری کاسپین، دو برابر بندرگاه انزلی است اضافه کرد: این مجتمع بندری قادر است به یک نقطه قوت در توسعه ترانزیت بین المللی کشور تبدیل شود، چراکه با توجه به قرار گرفتن بندرگاه انزلی در محدوده شهری، امکان اتصال راه آهن به این بندرگاه دشوار بوده، در حالیکه این مهم به راحتی در مجتمع بندری کاسپین قابل تحقق است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی در توسعه روابط ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: مناطق آزاد پایلوت فعالیت ها و همکاریهای اقتصادی، تجاری و صنعتی با کشورهای همسایه بوده و منطقه آزاد انزلی نیز به واسطه نزدیکی با کشورهای آسیای میانه و قفقاز نقش موثری را در مبادلات تجاری ایران و کشورهای حاشیه خزر ایفا می کند.

ترکان با قدردانی از پیشنهاد ایجاد شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای دریای خزر و برگزاری اجلاس اتاقهای بازرگانی حوزه خزر در این منطقه از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، افزود: خوشبختانه سازمان منطقه آزاد انزلی راهبرد تقویت روابط با این کشورها را به جد دنبال می کند و برگزاری اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در اردیبهشت ماه سال آینده نیز در همین راستا می باشد، اجلاسی که می تواند موجب نقش آفرینی موثر این منطقه در گسترش ارتباطات تجاری با دولتهای فوق کمک نماید.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید نقطه پایلوت تولید، صادرات و فناوری کشور باشند، گفت: با توجه به سیاست های اصلی مناطق آزاد و تقویت راهکارهای اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری، کوشیده ایم مناطق آزاد به سمت تولید و صادرات سوق داده شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه سیاست راهبردی ما تبدیل مناطق آزاد به حلقه اتصال تجارت بین المللی ایران است اضافه نمود: بر این اساس مناطق آزاد اروند با عراق، ماکو با ترکیه، انزلی – ارس با قفقاز و همچنین انزلی با حوزه دریای خزر، چابهار با پاکستان، قشم و کیش با حوزه خلیج فارس در ارتباط هستند.

ترکان با اشاره به ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور گفت: مناطقی مانند جاسک، بوشهر و اینچه برون با موافقت رییس جمهور بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد و مناطقی مانند سیستان و بانه و مریوان نیز در دست بررسی و مطالعه برای تبدیل به منطقه آزاد قرار دارند.

گفتنی مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بهمراه اعضای شورای معاونین، مدیران و مشاورین این دبیرخانه، امروز از منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و با توانمندیها، ظرفیتها و عملکرد این منطقه در بخش های مختلف، آشنا شدند.

IMG_1384

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

مریم2

۱۸ بهمن ۱۳۹۳

میخواید اصلا بندرگاه انزلی رو تعطیل کنید، خیالتون هم راحت بشه!

پاسخ

majid

majid

۱۸ بهمن ۱۳۹۳

آقای مسرور همش دم از مهندسی ارزش برای کاهش هزینه های ساخت اسکله کاسپین میکنه.در صورتیکه اگه چیزی به نام مهندسی ارزش تو این پروژه وجود داشته باشه باید این پروژه تو همین مرحله که حدود ۱۰۰ میلیارد براش خرج شده متوقف شه .چون چند برابر این مبلغ باید خرج ساخت زیرساختای این بندر بشه. در صورتیه که نصف این هزینه باقیمونده برای تکمیل و راه اندازی پروژه کاسپین رو خرج توسعه بندر انزلی بکنه و بقیه رو بزاره برا بقیه هزینه هاش.حتی اصن هیچ خرجی برای انزلی نکنه.چون اداره بندر نیازی به پول منطقه ازاد نداره.حتی الانشم داره خرج پروژه های منطقه ازاد رو میده.

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲۳:۴۶:

:yes:

انزلیچی پاسخ در تاريخ بهمن ۲۱ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۳۷:

:yes:

فرشاد

۱۸ بهمن ۱۳۹۳

کاسپین را با این هزینه زیاد درست کرده اید و با گذشت این همه سال هم مورد بهره برداری قرار نگرفت در حالی که در چند کیلومتری این مکان بزرگترین بندرگاه شمال کشور با آن سابقه وجود داشت الان هم تصمیم گرفته اید چون کار مشکله راه آهن را وارد شهر نکنید .شما مسئول مناطق آزاد هستید نباید در مورد شهری که در حیطه مدیریت شما نیست تصمیم بگیرید.

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲۳:۴۶:

:yes:

majid

majid

۱۸ بهمن ۱۳۹۳

اقای مسرور بهش خط میده میگه راه اهن باید بیاد اینجا انزلی اخه.این اقا هم تکرار میکنه.در وظایف و اختیارات شما ها نیست که بگین قطار تا کجا و چجوری بیاد.
شتر در خواب بیند پنیه دانه.حالا شما بندرتونو بسازین با ۲۰ برابر ظرفیت انزلی ببینید تا ۵۰ سال دیگه میتونید زیرساختاش رو تموم کنید؟

پاسخ

guilak

گیلک

۱۸ بهمن ۱۳۹۳

:yes:

پاسخ

guilak

گیلک

۱۸ بهمن ۱۳۹۳

حقیقتا حرف بجا و درستی است. این آقا حق ندارد درباره مسیر ریل گذاری راه آهن اظهار نظر کند.آنهم با ابراز بهانه ای که اصلا قابل استناد و توجیه نیست.اگر مصوبه است که راه آهن از مسیر قزوین- رشت – انزلی به آستارا متصل شود واضح است که باید دقیقا اجرا گردد و جای چانه زنی و اینگونه حرفها نیست.به یاری خدا انجام خواهد شد.

پاسخ

sezaar

۱۸ بهمن ۱۳۹۳

معلوم نیس منطقه آزاد زدن موجب توسعه شهرانزلی و استان بشه یا منطقه آزاد زدن با انزلی رقابت کنن.فعلا که هیچ خیری نداشته ظاهرا منطقه آزاد فقط دنبال اینه یه شهر جدید احداث کنه :-D :-D :-D

پاسخ