598828_673258539353314_768301162_n1

سازمان تاکسیرانی درصدد است با همکاری مسئولان استان و ستاد نوسازی، تعدادی خودروی لازم جهت تبدیل تاکسی فرسوده به نو را از منطقه آزاد انزلی تامین کند.

سابقه اظهارات مسئولین مختلف در خصوص ورود اتوموبیل های منطقه آزاد انزلی به ناوگان تاکسیرانی شاید با سابقه تاسیس منطقه آزاد انزلی برابری کند.

تیرماه سال جاری بود که سهراب راستگو مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در گفتگویی با عنوان اینکه سازمان تاکسیرانی درصدد است با همکاری مسئولان استان و ستاد نوسازی، تعدادی خودروی لازم جهت تبدیل تاکسی فرسوده  به نو را از منطقه آزاد انزلی تامین کند، گفته بود: این خودروها با برند تویوتا یاریس به عنوان تاکسی عمومی و تویوتا کمری برای تاکسی های فرودگاهی در نظر گرفته شده است.

البته راستگو اظهارات امیدوارانه دیگری را در هم در این خصوص بیان کرده بود از جمله اینکه با توجه به اینکه خودرو های عمومی از پرداخت عوارض و مالیات معاف هستند بهره برداری از خودروهای منطقه آزاد با پلاک تاکسی عمومی به شدت در کاهش قیمت خودرو موثر است یعنی در صورتیکه قیمت تویوتا یاریس ۶۰ میلیون باشد سازمان تاکسیرانی برای خرید این خودرو باید ۳۰ میلیون پرداخت کند.

این اظهارات راستگو تا حدود زیادی خیال رانندگان تاکسی را از بابت قیمت بالای خودروهای منطقه آزاد انزلی راحت کرد و بی تردید هم رانندگان و هم مسافران می پسندیدند به جای رانندگی و سوار شدن بر خودروهایی مانند سمند، روآ و پراید بر تویوتا یاریس سوار شوند. اما گویا این پایان کار نبود!

علیدوست، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی گیلان در گفتگویی که بهمن ماه سال جاری با خبرنگار باشگاه خبرنگاران داشت اظهارات راستگو را تکرار کرد و گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و با دستور استاندار و موافقت مجمع نمایندگان و دبیر ترافیک استان ، طرح توجیهی استفاده از این خودروها تهیه و با سرمایه گذار بخش خصوصی هم گفتگو شده است و در آینده نزدیک با پیگیری اتحادیه تاکسیرانی در گیلان هم همانند برخی مناطق آزاد از قبیل قشم و کیش، خودروهای منطقه آزاد بعنوان تاکسی شهری در ناوگان تاکسیرانی شهرستان های گیلان مورد استفاده قرار می گیرد و خودروهای فرسوده از رده خارج می شود.

با این حال نه تنها خبری از خودروهای منطقه آزاد انزلی در قالب تاکسی و در معابر رشت نشد بلکه این بار محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت خبر از ادامه اعطای امتیاز تاکسی به خودروهای پراید و تندر۹۰ ساخت داخل می دهد تا شاید تحقق رویای حضور تاکسی های لوکس در معابر رشت بیش از پیش در دست انداز اما و اگرها گیر کند.

در پایان باید گفت رانندگان زمانی از این طرح استقبال می کنند که سازمان تاکسیرانی بتواند با همکاری استانداری و فرمانداری از طریق بانک وام های بلند مدت خرید خودرو در اختیار ایشان قرار دهد.
منبع: خزرآنلاین

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

مهدی

۱۸ اسفند ۱۳۹۳

چرا رشت؟ وقتی انزلی هست باید اول تاکسی های انزلی نو سازی بشه بعد شهر های دیگه! مسئولین انزلی پیگیر باشن که انزلی باید تو اولویت باشه!

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ اسفند ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱۸:۴۴:

:yes: :yes: :yes:

a.n.z پاسخ در تاريخ اسفند ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۳۱:

:inlove: :inlove: :inlove:

shayan پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۱۵:۲۴:

:yes:

علیرضا اسدی

۱۸ اسفند ۱۳۹۳

یکی به ما هم بگه کدوم شیر پاک خورده ای دستور داده از پراید !!! ببه عنوان تاکسی استفاده بشه؟ آدم اون پشت قشنگ فشار قبر رو حس میکنه ! حالا فرض کنید ۲ تا خانوم تنومند هم عقب نشسته باشند دیگه هیچ چی دیگه ما هم از شرم هم از تنگی جا کم می مونه از پنجره بریم بیرون :-D

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ اسفند ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۰۹:۳۶:

حالا با ورود پراید به ناوگان تاکسیرانی چه چیزی را میخواهند ثابت کنند؟ منطقه آزاد انزلی را ؟!!! اگر رانندگان محترم را به حال خودشان بگذارند که بهتر است. ما را به خیر تو امید نیست …

رحمت

۱۸ اسفند ۱۳۹۳

سلام چرا یه مصاحبه با تاکسیرانی انزلی نمی کنید تا بعضی موضوعات و کم کاریها رو توضیح بده یعنی چی که منطقه ازاد انزلی بعد تاکسی منطقه ازاد تو رشت حرکت کنه

پاسخ

پدرام

۱۸ اسفند ۱۳۹۳

واقعا براتون متاسفم که به جای اینکه به فکر اباد شدن استانمون باشین به پلاک ماشین دارین اهمیت میدین!!!! شرم اوره ، باید ب فکر رفاه باشین نه پلاک . طرز فکرتون رو عوض کنید

پاسخ