jpg2067

استاندار گیلان عصر روز گذشته در دیدار با معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر ودریانوردی ایران گفت: دریامحوری در برنامه های توسعه کلان اقتصادی و گردشگری گیلان جایگاه اساسی دارد.

به گزارش انزلی کلاب و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر نجفی در این نشست با بیان اینکه در توسعه بنادر گیلان کارهای خوبی انجام شده است گفت: به رغم تلاشهای سازنده انجام شده، فرصتهای فراوان در بنادر گیلان برای کار و تلاش وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه محوری دریا در برنامه های توسعه کلان اقتصادی وگردشگری گیلان گفت: بر اساس همین جایگاه است که اتصال راه آهن و آزادراه به بنادر انزلی وآستارا پیگیری می‌شود.

 jpg2068

جهاندیده معاون امور بندری ومناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز با اشاره به اهمیت بندر انزلی در میان بنادر شمال کشور گفت: برای افزایش سهم ایران از نظر حمل ونقل و خطوط کشتیرانی نیازمند توسعه بندر انزلی هستیم.

در پایان این نشست با قدردانی از زحمات فرهاد کوهساری، سید علی نعیمی به عنوان مدیرکل جدید بنادر ودریانوردی گیلان معرفی شد.

 jpg2069

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

مژگان

مژگان

۱۶ شهریور ۱۳۹۳

لینک آخرین خبر در رابطه با راه آهن ۹۳/۰۵/۱۷
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930512000396
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:
آخرین وضعیت کریدور شمال به جنوب/ پیشرفت ۸۳ درصدی راه‌آهن قزوین-رشت/ اجرای خط رشت-انزلی از محل فاینانس‌

معاون ساخت راه‌آهن با اشاره به پیشرفت ۸۳ درصدی عملیات اجرایی خط ‌آهن قزوین-رشت، به ریل‌گذاری ۴۰ کیلومتر از این مسیر اشاره کرد و گفت: ادامه مسیر از رشت به انزلی نیز آماده شروع عملیات اجرایی است که تأمین مالی آن از محل منابع فاینانس خواهد بود.

سید‌مسعود نصر آزادانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بیان کرد: ‌راه‌آهن‌ها در مناطق مختلف دنیا ‌نقش بسزایی در توسعه دارند و موجب رشد فعالیت‌‌های اقتصادی و گردشگری‌ می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از حمل و نقل بار و مسافر توسط خطوط ریلی انجام می‌شود، ایجاد ظرفیت‌های جدید در این حوزه یکی از اهداف و برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی ‌است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن توسعه خطوط ریلی را یکی از شاخص‌های حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: با رشد استفاده از سیستم ریلی، ترافیک شدید در جاده‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

نصر آزادانی با تأکید بر اینکه توسعه خطوط ریلی کشور ‌یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد:‌ چنانچه بتوانیم بخشی از ترافیک جاده‌ها را به راه‌آهن منتقل کنیم، می‌توانیم ظرفیت های جدیدی را ایجاد و از تصادفات جاده‌ای بکاهیم.

تأثیر تکمیل خط‌آهن قزوین-رشت‌-آستارا در رشد بهره‌وری کریدور ترانزیتی شمال-جنوب

وی درباره پیشرفت عملیات احداث راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا بیان کرد: این خط ریلی پروژه‌ای ملی و البته بین‌المللی است‌ که با تکمیل آن‌ بخش مهمی از کریدور‌های بین‌المللی ترانزیتی به یکدیگر متصل می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه این پروژه در راستای کریدور شمال به جنوب ساخته می شود، گفت:‌ ادامه این مسیر ریلی از رشت به سمت آستارا می‌رود. این راه‌آهن، ایران را از شمال به کشورهای آسیای میانه و روسیه و از جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می‌کند.

وی اضافه کرد: راه‌آهن قزوین-رشت- انزلی-آستارا ‌بنادر جنوبی کشور را به بنادر شمالی متصل می‌کند و برای ایران یک شریان حیاتی اقتصادی و برای کشورهای منطقه بسیار مهم است.

۴۰ کیلومتر ریل‌گذاری‌ در خط‌آهن قزوین-رشت

نصر آزادانی با بیان اینکه‌ پروژه خط‌آهن قزوین-رشت در ۵ قطعه توسط شرکت‌های پیمانکاری داخلی ساخته می‌شود، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از قزوین تا رشت ‌در حال انجام است که بیش از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه ‌ریل‌گذاری ابتدایی در برخی قطعات مسیر آغاز شده است، بیان کرد: حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده است، از رشت به انزلی هم آماده شروع عملیات اجرایی است.

نصر آزادانی با بیان اینکه این پروژه ۱۶۴ کیلومتر طول دارد، اضافه کرد: در مسیر این خط ریلی، حدود ۷۰ پل بزرگ در مجموع به طول حدود ۱۵ کیلومتر و ۵۱ تونل به طول ۲۲ کیلومتر در حال ساخت است.

تأمین مالی اجرای خط‌‌آهن رشت-انزلی-آستارا از محل فاینانس

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن اظهار داشت: مسیر از رشت به آستارا از محل منابع فاینانس تامین مالی خواهد شد و وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس‌ راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا بنادر جنوبی کشور را به بنادر شمالی متصل می‌کند و برای ایران یک شریان حیاتی اقتصادی و برای کشورهای منطقه بسیار مهم است.

این مسیر ریلی همچنین یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کشورهای آسیای میانه را به اقیانوس هند و کشورهای اروپایی و خلیج‌فارس متصل می‌کند.

تاکنون سفیر ۱۸ کشور درخواست بازدید از این خط ریلی را داشته‌اند که این بازدید در پایان دولت احمدی‌نژاد انجام شد و همین‌ مسئله نشان از اهمیت راه‌آهن مذکور دارد.

عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین-رشت از سال ۸۵ آغاز شد که سال ۸۹ پیشرفت فیزیکی سالانه این پروژه حدود ۷ درصد بود، از سال ۹۰ تاکنون به دلیل اهمیت پروژه‌ مذکور و توجه به آن پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است.

‌این مسیر ریلی یکی از فنی‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است،‌ خط‌آهن مذکور دارای ۲۲ کیلومتر تونل و حدود ۱۵ کیلومتر پل بزرگ است که پل زیبای شاهرود به صورت قوسی بتونی در قالب دهانه‌های ۶۰ متری به عنوان شاهکار‌ بزرگ مهندسی محسوب می‌شود.

این خط‌آهن از نظر ترانزیتی درآمد مطلوبی برای کشور دارد.

راه‌آهن قزوین-رشت از روی سد و بخشی از شهر منجیل عبور می‌کند و در کنار توجیه اقتصادی این خط‌آهن که همان حمل کالا است، ‌از منظر گردشگری‌ هم دارای ارزش‌های زیادی است.

‌چشم‌اندازهای زیبای گردشگری در این راه‌آهن‌ وجود دارد، ‌‌این مسیر ریلی در بعضی نقاط از مناطق سرسبز جنگلی، کوهستان و روی دریاچه و سد عبور می‌کند‌‌؛ راه‌آهن قزوین-رشت به لحاظ مهندسی و معماری یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های مهندسی به‌خصوص در زمینه ابنیه، پل‌های بزرگ و تونل‌ها است‌ و در واقع این پروژه می‌تواند یک دانشکده مهم عمرانی برای دانشجویان باشد به‌عنوان مثال یک پل کابلی از روی آزادراه و جاده قدیم عبور می‌کند که در نوع خود هفتمین پل در جهان محسوب می‌شود.

پاسخ

Shahin

۱۶ شهریور ۱۳۹۳

آقای استاندار، باور کنین گوشهای ما با صحبتهای از این دست بیشتر از این قابلیت دراز شدن نداره.

پاسخ

لیلا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۳۱:

:laugh: :laugh: :laugh:

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۱۳:

:yes:
انزلی دروازه اروپا

علیرضا اسدی

۱۶ شهریور ۱۳۹۳

به قول بیوک میرزایی : نمیشه ولی اگه بشه چی میشه!
یادمه آقای مودب پور نماینده مجلس چند سال پیش تو شبکه باران گفته بودند ساخت این راه آهن ۱۵ سال زمان میبرد …

پاسخ