000shahrdar-anzali-mosavian3

شهردار بندر انزلی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعامل مناسبی با این نهاد ندارد، گفت: این اداره کل اجازه بازسازی بناهای تاریخی انزلی را نمی‌دهد.
به گزارش انزلی کلاب به نقل از فارس ، سید تقی موسویان امروز دوشنبه در جلسه شهرداری این شهر با بیان اینکه مرکز شهر انزلی بدترین وضعیت از نظر زیباسازی شهری را دارد، اظهار کرد: شهروندان این امر را متوجه شهرداری می‌دانند.

وی افزود: بناهای تاریخی متعددی در مرکز شهر انزلی وجود دارد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شهرداری اجازه مرمت و بازسازی این آثار را نمی‌دهد.

شهردار انزلی ادامه داد: اگر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی ثبت شده است چرا در مورد بازسازی این بناهای در حال تخریب اقدام موثری انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بندرانزلی بارها تمایل خود را برای مرمت و بازسازی ابنیه مذکور اعلام کرده است، گفت: تاکنون مساعدت لازم از طرف میراث فرهنگی صورت نگرفته است.

موسویان در مورد مرمت و بازسازی بنای تاریخی حافظیه «محل ترنم موزیک» توسط شهرداری انزلی، اذعان کرد: به دلیل فرسودگی سقف این بنا و درخواست‌های متعدد مردمی از شهرداری اقدام به مرمت بنای مذکور کردیم که با مخالفت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مواجه شده و عملیات بازسازی آن متوقف شد.

وی متذکر شد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های شهرداری در سطح شهر و محدودیت بودجه، به دلیل اهمیت حفظ آثار تاریخی ثبت شده و زیباسازی فضای شهری درصدد انجام اقدام‌های مهم در این زمینه هستیم.

این مسئول اضافه کرد: تحقق این امر نیازمند همکاری‌های بیشتر سازمان میراث فرهنگی با شهرداری است.

وی خواستار استقرار حداقل یکی از معاونت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در انزلی شد.

موسویان خاطرنشان کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهر انزلی و وجود یک‌سوم هتل‌آپارتمان‌ها و سوئیت‌ها در این شهر و آثار تاریخی موجود، سرمایه‌گذاری و حضور مستقیم میراث فرهنگی در این شهرستان ضروری است.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

Anzali Free Zone

Shahin

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

آقای موسویان امیدواریم سقف حافظیه رو نیارید پایین تا به قول خودتان بازسازی کنید، ترمیم آثار تاریخی نیاز به کارشناسی داره و اداره میراث فرهنگی باید با شهرداری انزلی برخوردی شایسته تر به خاطر عملی که با نرده های بلوار انزلی کرد صورت میداد. آقای فرماندار به عملکرد شهرداری رسیدگی کنید.

پاسخ

Anzali Free Zone

Shahin

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

ساختمان شهرداری انزلی باید ترمیم درست حسابی بشه چون عکسهای تاریخی ش از بنای فعلی با شکوه تره متاسفانه و شهداری باید به یه ساختمان دیگه انتقال پیدا کنه و این عمارت با توجه به مکانش میتونه به موزه هنری، تاریخی تبدیل بشه .

پاسخ

carisma

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

انتظار ما نیز از فرماندار بندرانزلی همین است ، امیدواریم آثار تاریخی شهرستان را بیشتر جدی بگیرند و شاهد تخریب این آثار تاریخی نباشیم ، به طور مثال میدان مالا بعد از بازسازی به شدت تغییر شکل داده و اصلا جلوه خوبی ندارد حتی تور ماهی هم ندارد !!!

پاسخ

a.n.z

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

باید ساختمان های فرسوده رو خراب کرد ولی نه تاریخ یک شهر رو!
دانش مدیرت در انزلی یعنی کشک

پاسخ

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

امیدوارم در بازسازی ها از نظرات کارشناسان بیش از پیش بهره برده شود.

پاسخ

ماهان

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

اگر بزارن شهردار خیلی خوب داره عمل می کنه…انصافا راست میگه انزلی از نظر سیمای شهری نیاز به یک تغییر و تحول داره

پاسخ

guilak

گیلک

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

همه مردمان قدرشناس زحمات جناب شهردارمحترم و همکارانشان را قدر می نهند.حرف ما این است که خدشه ای به اصالت معماری شهر وارد نشود.چه بسا متاسفانه در مواردی شده است .فقط و فقط کافی است از کارشناسان و مطلعین مربوطه کمک گرفته شود.اگر انجام این کارها و مرمتها به پیمانکاران معمولی بی اطلاع از مقوله معماری و میراث فرهنگی سپرده شود بی تردید نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.به عبارت دیگر نه تنها تمام زحمتها به باد فنا خواهد رفت بلکه لعن و نفرین ابدی به همراه خواهد داشت.

پاسخ

ناظر

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

اصلا چرا باید برای انجام چنین کارهایی ازاداره کل اجازه گرفت ?:-)
اگر اونها واقعا نیتشون خیر بود ، حداقل خودشون پا پیش می ذاشتن ، بنده خدا راست می گه ، حالا که به هر دلیلی شورا و شهرداری می خوان چنین کارهایی رو انجام بدن ، چرا میراث فرهنگی سنگ اندازی می کنه ?:-)
اصلا چرا هر پروژه تاثیر گذار که می خواد تو انزلی انجام بشه ، فورا یکی پیدا می شه و یه سنگ می ذاره جلوی پروژه ?:-)
چطور برای بازسازی ساختمانهای اطراف شهرداری رشت ، هیچکس گیر نداد ، حتی بودجه های کلان براش گذاشتن ، یا همین تیکه شهرداری تا سبزه میدان ?:-)
ولی حالا که نوبت به ما رسید ، آسمان تپید ?:-)
انصافا نرده های فوقانی بلوار واقع در پشت فرمانداری از چند ناحیه تخریب شده بود و چاره ای جز تخریب همان تیکه کوچک و ساخت مجدد با همان شکل و شمایل وجود نداشت ، باید رفت و یقه شهرداران سابق را گرفت که چرا نسبت به اینگونه آثار بی توجه بودن که کار به اینجا رسیده ?:-)
از همین جا از جناب آقای داوودی فرماندار محترم ، اعضائ محترم شورای شهر و به خصوص جناب مهندس حاج تقی موسویان درخواست می کنم نسبت به بازسازی ساختمان قدیم بانک ملی واقع در ضلع شمالی میدان امام احتمام ویژه داشته باشند .
گویا یک اختلافاتی هم سر این ساختمون بین میراث و یکی از بانکها وجود داره ، از جناب فرماندار می خوایم که با جدیت این موضوع رو پی گیری کنن تا فردا پشیمان نشیم که چرا این ساختمان تاریخی تخریب شد ?:-)
اینم بدونید مرکز استان دلش برای ما نمی سوزه ، خودمون باید برای آبادانی هر چه بیشتر شهرمون آستینها رو بالا بزنیم :-)
یا علی

پاسخ

Shahin

Shahin پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۴ام, ۱۳۹۲ ۲۳:۳۳:

حرفت متین ناظر عزیز . منهم با شمادهم عقیده ام که آثار تاریخی شهر ما خاره تو چشم بعضی ها. اما آیا میشه عمارت شهرداری رو خراب کرد بعد از نو ساختش ؟ معمولا ترمیم آثار تاریخی با کارشناسی صورت میگیره . اگه فردا نرده فلزی جایگزین نرده های بلوار بشه چی ؟
یا اگه سرسری بازسازی صورت بگیره تنها بخشی دیگه از تاریخ انزلی رو نابود کردیم . ناظر جان بانک ملی انزلی بخشی از تاریخ شهر ماست کسی حق نداره تخریبش کنه ؟ بابا میدان حسن آباد تهران کلی قیمت زمینه شهرداری اصالت منطقه رو حفظ کرده چون به همه بفهمونه تهران ۲۰۰ سال قدمت داره به جای اینکه واسه توسعه طرح داشته باشیم همش میدون میزنیم . بازسازی آثار تاریخی کار پیمانکارای شهرداری نیست .

a.n.z پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۰۱:۲۳:

من با تخریب ساختمان بانک ملی موافقم ! :sweat:

Shahin

Shahin پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۴۶:

این چه حرفیه a.n.z همین الان هم خیلی ها تاریخ اولین های این شهر رو زیر سوال میبرن، این ساختمون بانک ملی از قدیمی ترین بانک های کشور محسوب میشه. باید اصولی بازسازی بشه میخوای عکس یه بانک قدیمی از تهران برات بذارم ببینی ؟
این یه عکس از میدان حسن آباد تهران: چهار طرف میدون همین شکلیه، یکی از گنبداش یادمه خراب شده بود اینا شبیه به اینا بازسازیش کردن. میدونید توی این منطقه با این با که بورسه مغازه متری چنده ؟ میشه چی ساخت ؟ ولی نه تنها تخریب نمیشه بلکه بهتر از نسخه اول بازسازی میشه. این میدان به خاطر این ساختمانهای قدیمی در وضعیت بسیار بدی قرار داشت اما با بازسازی اصولی به جرات الان جزع زیبا ترین میادین تهران محسوب میشه حتی کف خیابان آسفالت نیست و سنگ فرش شده . http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/02/Hasanabad1.jpg/800px-Hasanabad1.jpg
شهرداری انزلی باید از کارشناس استفاده میکرد نه اینکه با بیل کلنگ بره سراغ میراث فرهنگی. قبلا که ایشون مصاحبه کردن تکلیف بناهای تاریخی رو معلوم کنید گفته بودم که نمیفهمم منظورش چیه ؟! حدس میزدم اما مطمئن نبودم . هر کاری سواد خودش رو میطلبه ؟ اگه آقایون رو احتمالا به یه منطقه تاریخی برای حفاری بفرستن احتمالا با بیل مکانیکی میرن ولی اهلش با برس نرم و ذره بین میرن .
آیا نمیشد حتی در صورت نیاز به تخریب قسمتی از این نرده ها سالم جدا سازی و به گوشه ای از کاخ موزه میان پشته منتقل ساخت. ضمنا سازمان میراث فرهنگی وظیفه شه برای بازسازی آثار اقدام کنه و اینکه شهرداری بودجه رو تامین کنه که چه بهتر اگه نمیکنه باید رسانه ای بشه تا خود ما از طریق قانون این سازمان رو به جای شهرداریم محکوم کنیم.

a.n.z پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۰۹:۳۱:

حرفت کاملا درسته ، ولی بانک ملی از حالت تاریخی خارج شده !
در ضمن پول کجاست بحران مالی رو نمیبینید ، طرف بیاد پول خرج کنه سنگ جلبک زده رو نجات بده!
بودجه ها به یک سوم کاهش پیدا کرده.

انزلی شهر باران

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

مرسی شاهین عزیز . ممنون از پاسخ زیبای شما به آقای ناظر ! شنیده می شه عده ای از دوستان پیگیر مسایل اجتماعی به خاطر تخریب این اثر تاریخی شهرمون از شهردار شکایت و به احتمال فراوان حکم قضایی لازم در این خصوص به زودی صادر خواهد شد . شاهین عزیز وقتی که یکی از آلاچیق های بلوار ( واقع در انتها ، قهوه خانه زنده یاد موسی جوهر پاس ) در برف ۸۶ آسیب دید و شهرداری بهش بی توجه کرد تا کامل تخریب بشه و جسدشو جمع کرد ؛ متاسفانه عکس العملی تو انزلی دیده نشد . میدان اعدام رو که تو میدان امام زدند یادتون رفته ؟ شاهکاری که از ساخت اون تو وب سایت شهر من انزلی انتقاد شد . دست شما درد نکنه که مسایل شهرمون رو به نحو واقعی منعکس می کنید . چندی پیش مساله تغییر نام تالاب انزلی به … رو در خبرگزاری فارس مطرح کردید . آقای فرماندار در این زمینه چه پاسخی به شما دادند؟ آیا مسوول خبر گزاری فارس در استان گیلان باز خواست شد؟! تا در این زمینه توضیحی بده؟! در این زمینه اول به خودم میگم نباید سهل انگاری کنیم . اگه دقت کرده باشین تو صفحه های اجتماعی هواداران داماش ، رشتی ها شدیدا در صدد تغییر نام منطقه آزاد انزلی هستند . دوستان و خودتون در این زمینه ها چه تالاب انزلی ، منطقه آزاد انزلی ، آثار تاریخی و دروازه ماهی سریعا به یک جمع بندی برسیم . به نظر شما بهتر نیست یه وکیل خبره در این زمینه استخدام کنیم تا به صورت رسمی و حقوقی پیگیر اوضاع باشه؟ نباید بذاریم میراثی که از پدرامون به ما رسیده این چنین مورد آسیب قرار بگیره . مردم شهرستان لار با بودجه خودشون فرودگاه زدند ، اما ما متاسفانه نه تنها به حق مون نمی رسیم ، بلکه داشته هامون یکی یکی داره از دست میره . زیبا کنار ، خمام ، شهر باران ، فکر کنم روزی برسه که بگن دهکده ساحلی هم ماله رشته ، تو دلتون نخندین ، باور کنین با خوش غیرتی مسوولین و بی خیالی ما روزی این اتفاق میافته ….

پاسخ

Shahin

Shahin پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۰۸:۵۶:

اما در خصوص منطقه آزاد انزلی خدمت شما عرض کنم این منطقه از سه قسمت تشکیل شده که مهمترین قسمتش در حال حاضر تاسیسات بندر انزلی است که در قلب انزلی وجود داره و چهارتا بچه که هوادار یه تیم هستن از شکمشون حرف میزنن.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

این شهردارس ضعیف برید ببینید چه بلایی سر نرده های تاریخی روبروی فرمانداری آورده اشکتون در میاد

پاسخ

Anzali Free Zone

Shahin

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

آیا این بنا هم باید تخریب بشه به نظر شما ؟

پاسخ

ناظر

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

قطعا قلم ضعیف من باعث شده تا بعضی از دوستان برداشت اشتباه از نظر من داشته باشن !
من نگفتم که ساختمان عمارت شهرداری ، حافظیه ، هتل تهران و یا ساختمان بانک ملی رو خراب کنن و از نو بسازن ، من حرفم اینه وقتی قسمت زیادی از نرده های فوقانی جنب فرمانداری تخریب شده ، راه حل برای بازسازیش آیا چیزی جز ساخت دوباره خواهد بود یا نه ؟
اتفاقا حالا که این شکایت صورت گرفته قطعا سعی خواهد شد تا سازه جدید به شکل همان نرده های قبلی باشه .
الان هم دارم می گم اگر نسبت به بازسازی هر چه سریعتر این بناها اقدام فوری و جدی صورت نگیره ، دیری نخواهد انجامید تا عکسهای این تصاویر را در چنین مقالاتی در حسرت ببینیم .
۲تا نرده رو باز می شه یه کاری کرد ! ولی اگر خدای نکرده با بی خیالی ما و مسئولین بناها یی که در بالا نام بردم تخریب و نابود بشن اونوقت دیگه ….
حرف من اینه اگه میراث راست می گه و نیتش خیره ، این گوی این هم میدان ، پاپیش بگذارن و بگن ، آقای فرماندار ، آقای شهردار ، این نقشه ترمیم آثار تاریخی ، این هم کارشناسای ما ، این هم یخورده پول ، ۶۰ – ۷۰ درصد بودجه پای شهرداری و شورای شهر ، چرا این کار و نمی کنن ?:-)
همین ساختمان بانک ملی ، یعنی این اختلاف و مشکل اینقدر پیچیده و عمیق هست که ۲تا سازمان و ارگان دولتی ( بانک و میراث ) نمی تونن این مشکل رو حل کنن ?:-)
مگه می شه عزیز من ?:-) خیلی جالبه که ساختمان و اثر تاریخی متعلق به مردم انزلیه ولی برای بازسازی باید از مرکز استان اجازه گرفت !
اصلا چرا میراث جلوی بازسازی حافظیه رو گرفت ، نمی تونستن بیان و با شهرداری همکاری کنن ?:-)
بودجه از شهرداری ، کارشناس از میراث فرهنگی ، حسا بیدینیم آقایان چی کونیدی :laugh:

پاسخ

Shahin

Shahin پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۲ ۱۸:۱۶:

ناظر عزیز، حق با شماست، هر چند هنوز هم معتقدم شهرداری زیاده روی کرد در نابود سازی نرده ها و امیدوارم باز سازیش اصالت کار رو از بین نبره . اما در خصوص سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست و دشمنی علنی با انزلی با شما هم عقیده هستم و انشاا… با کمک شما عزیزان از مسیر قانونی حتما پیگیری خواهیم کرد.

ناظر

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

غیرت قوربان شاهین آبای :-))

پاسخ