محمد احمدزاده که در همه رده‌های ملی از نوجوانان تا بزرگسالان مربی‌گری کرده است اکنون عطای فوتبال را به لقایش بخشیده و به جای مربی‌گری در زمین چمن رانندگی کامیون و تنهایی در جاده‌ها را به هیاهوی فوتبال ترجیح داده است. با محمد احمدزاده گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم:

فارس: چرا فوتبال را رها کردید و راننده کامیون شدید؟

این طوری بهتر است هر چه از فوتبال دور باشی راحت‌تری،‌ من یک کامیون داشتم که دست راننده بود و وقتی از شاهین بوشهر جدا شدم بیکار بودم و ترجیح دادم خودم راننده کامیون شوم.

فارس: کار سختی نیست؟

چرا؛ رانندگی یک کار بسیار سخت و طاقت‌فرساست. یک کار واقعاً مردانه که شاید در کشور ما به ارزشش پی نبرده‌اند به هر حال کار می‌کنم.

فارس: چرا مربی سابق تیم ملی باید راننده کامیون شود؟

من در تمام رده‌های سنی تیم ملی از نوجوانان و جوانان تا امید بزرگسالان مربی بودم، به عنوان بازیکن هم در تیم‌های ملی حضور داشتم. به هر آنچه که در فوتبال عشق می‌ورزیدم و به هرچه در فوتبال عشق آن را داشتم رسیدم البته در زمان بازیکنی کمتر به حقم رسیدم ولی در مربیگری که خیلی هم دوستش داشتم به هر چه می‌خواستم رسیدم.

فارس: چرا از فوتبال گریزان شدید؟

۱۶ سال لیگ برتر حرفه‌ای فوتبال ایران برگزار شده و شاید در ۹۰ درصد این رقابت‌ها حضور داشتم ولی متاسفم بگویم که شرایط فرهنگی و اخلاقی حاکم بر فوتبال ایران نه تنها پیشرفتی نداشته که پسرفت هم کرده است. به همین دلیل احساس کردم که هرچه از این فوتبال دورتر شوم بهتر خواهد بود. در این فوتبال هر روز بیشتر از دیروز شاهد بی‌احترامی و بی‌حرمتی به مربیان هستیم و روی نیمکت چیزی جز فحش نمی‌شنویم!

فارس: برای فصل آینده پیشنهاد مربیگری داشتید و راننده کامیون ماندید؟

بله از یک تیم لیگ دسته اولی و دو تیم لیگ دسته دومی پیشنهاد داشتم اما رانندگی کامیون را به فوتبال کنونی ترجیح دادم.

فارس: درآمد رانندگی کامیون بیشتر است یا مربی‌گری فوتبال؟

این فوتبال هر چقدر درآمد هم داشته باشد ارزش این همه بی‌حرمتی، توهین و فحاشی را ندارد. ترجیح دادم از گود فوتبال بروم. متأسفانه تماشاگران آزادند که هر چه می‌خواهند به مربیان بگویند به نظرم مسئولان فوتبال باید فرهنگ این ورزش را اصلاح کنند.

فارس: یعنی در شغل رانندگی کامیون بد و بیراه نمی‌شنوید؟

اینجا شرایط فرق می‌کند، این یک تصمیم شخصی است و تو تنها پشت فرمان کامیون می‌نشینی اما در فوتبال همه به خودشان اجازه می‌دهند که به مربی توهین کنند. فوتبال ما با تمام دنیا متفاوت شده است. لیگ برتر ما در همان سال‌های اول بافرهنگ‌تر بود اکنون هر فصل نسبت به فصل گذشته شرایط فرهنگی و اخلاقی ‌آن بد و بدتر می‌شود. شاید فوتبال برای مربیانی خوب باشد که پول خیلی خوبی از آن می‌گیرند اما برای فردی مثل من که فقط ۲۰ درصد از مبلغ قراردادم را می‌گیرم و به عالم و آدم هم بدهکار می‌شوم خوب نیست.

فارس: ظاهرا مایلی‌کهن از دست شما دلخور بوده که گفته راننده کامیون‌ها هم در مورد فوتبال نظر می‌دهند و منظورش شما بودید؟

چه بگویم بهتر است حرفی نزنم.

فارس: حیف نیست که یک مربی سابق تیم ملی پشت فرمان کامیون بنشیند؟

کار که عار نیست من حداقل با این کارم به جوانان کشور این پیام را می‌دهم که کار کردن در هر لباسی عار نیست، رانندگی کامیون، صداقت، شرافت و سلامتی دارد. با این حال من حتی به برخی از شبکه‌های تلویزیونی که می‌خواستند از من در حین رانندگی کامیون فیلم بگیرند اجازه این کار را ندادم. فوتبال را دوست دارم اما شرایط کنونی فوتبال باعث شده این شغل را انتخاب کنم.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

سروش ملت پرست

۱۴ تیر ۱۳۹۶

حالا به رانندگی ممی احمدزاده–که همواره دلش شاد ولبش خندان باد–حجم عظیمی از تحجر//کوته فکری//خودشیفتگی//شبه تجدد///حسادت//زیرآب زنی موجود در اقصی نقاط انزلی و غازیان و…که جمع جبری همه اینها می شود–رکود و عدم توسعه بندرانزلی—-را بارگیری کرده در کامیونش می گنجانیم و طی چند سرویس رفت وبرگشت در اراضی بایر اطراف ماهروزه و خمیران و ………تخلیه و مدفون می کنیم………..به امید روزی که با همین کامیون وبه رانندگی آقا ممی ….دیگر بار برویم برای جشن قهرمانی ملوان. در تلفیقی از عشق و معرفت واحساس تمامی انزلیچی های باصفا و ملوانی های اصیل…………….راستی دقایقی قبل پشت کامیون آقا ممی به یاد آن روزهای اخلاص و اتحاد و پر از زیبایی به یادگار نوشته شد://///هر جای میدان پایه ملوان//////…………………..

پاسخ

abai

۱۴ تیر ۱۳۹۶

سلام
به گذشته آقای احمدزاده احترام می گذارم
ولی علاوه بر مواردی که خودشون گفتند
ضعف فنی آقای احمدزاده در مدیریت یک تیم فوتبال، مهم‌ترین عامل تیم نداشتن ایشان است
هنوز باخت‌های دقایق آخر را از یاد نبرده‌ایم (آن هم نه در چند بازی، بلکه در چندین فصل!)
ایشان آدم با سیاستی هستند!

پاسخ