81991881-70571964[1]

 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان آمادگی استان را برای میزبانی ممتاز از گردشگران نوروز ۹۵ اعلام کرد.
رضا علیزاده به اهمیت انسجام و همبستگی عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان با بیش از ۴۰ میلیون گردشگر در سال ، استانی پیشرو در صنعت گردشگری است؛ و این امتیاز نشان از تلاش های عوامل سفر در این استان است.
وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و احکام سازمانی، وظایف هر دستگاه به وضوح روشن است ، گفت: خوشبختانه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان از آمادگی کامل برخوردارند و می توانند همچون سنوات گذشته میزبانی ممتاز برای گردشگرانی که گیلان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب نمودند، باشند.
علیزاده اطلاع رسانی صحیح را یکی از مهمترین ارکان در خدمات قابل ارائه به گردشگران خواند و بیان کرد: به منظور تسهیل در مکان یابی توسط گردشگران و همچنین آشنایی آنان با جاذبه های تاریخی،فرهنگی و گردشگری استان، شمار پایگاه های اطلاع رسانی به گردشگران در نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه قبل افزایش می یابد و نیز از همراهی و مشارکت راهنمایان بیشتری بهره خواهیم برد.
وی تصریح کرد: غرفه های صنایع دستی و سوغات محلی نیز در ایام نوروز با کیفیت بهتری برپا می شود و بر اساس رایزنی های انجام شده مبادی ورودی شهرها و میادین اصلی بعنوان محل استقرار غرفه های صنایع دستی است.
وی از چاپ بیش از ۲۰۰ هزار عدد اقلام فرهنگی در سراسر استان خبر داد و افزود: این محصولات با همکاری بخش خصوصی تهیه شده تا در ایام نوروز توزیع می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر خواست تا در راستای فراهم نمودن آرامش خاطر گردشگران با تمام قوا فعالیت نمایند و در بحث اطلاع رسانی دقت و سرعت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
علیزاده، تعامل بانک ها در خصوص تامین اسکناس دستگاه های خود پرداز را مورد تاکید قرار داد و گفت: هماهنگی با بانک ها در این خصوص باید با جدیت دنبال شود زیرا دسترسی به منابع نقدینگی برای گردشگران، مهم است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین حوزه نفوذ گردشگران شهرستان های استان است، از نمایندگان شهرستانی اداره کل میراث فرهنگی گیلان ، فرمانداران و دیگر دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر خواست تا تمام تلاش خود را برای کیفیت افزایی خدمات و سهولت دسترسی به امکانات مورد نیاز گردشگران به کارگیرند.
علیزاده تصریح کرد: آنچه موجب موفقیت خدمات ارائه شده در ستاد اجرایی خدمات سفر خواهد بود، تعامل و هماهنگی اعضا و اتحاد آنها برای خلق نوروزی متفاوت است.
وی از توسعه زیرساخت های حمل و نقل در گیلان خبر داد و گفت: امید است در نوروز ۹۵ شاهد بازگشایی ادامه آزادراه رشت – قزوین و در پی آن افزایش ورود گردشگران به استان باشیم.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، ۱۰۴۳خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *