khasteband3

حال روز خوشی ندارد شهرمان، به خدا حالش خوش نیست، این شهر حکم بچه یتیمی را دارد که سالیان درازی است به حال خود رها شده است، یتیمی تنها و رنجور که پس از این همه سال مظلومیت از دست کفیلان نه چندان دلسوزش، در نهایت پیکر نحیفش را به دست همسایه های بی مروتش سپرده اند که آنها نیز بسان انسانهای قحطی زده دوره اش کنند و هر کس به اندازه وسع و توانش بر وی ظلمی براند و چیزی دشت کند.
همراهان عزیز انزلی کلاب، این بار قصد داریم، بی پرده تر از همیشه با شما باشیم، چرا که اگر هستیم پس از اتکاء به یاری پروردگار، تنها به پشتوانه حضور و حمایت شماست که پر قدرت ادامه میدهیم و به راستی اگر لطف خداوند مهربان و حمایت معنوی شما عزیزان نبود هرگز پیمودن و ادامه این مسیر دشوار در توان ما نبود.
انزلی شهری است که در مشکلات بیشماری غوطه ور است، که حتی اگر سر تیتر خیانت ها و چه بسا اگر بخواهیم حق مطلب را ادا کنیم، جنایت هایی که در حق این شهر و دیار روا داشته شده را بیان کنیم، باز هم از حوصله خواندن خارج خواهد شد. براستی خودمان هم مانده ایم که از کجا بگوییم و به کجا برسیم؟
جناب آقای خسته بند نماینده محترم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با شما هستیم، حال شهرمان اصلا خوش نیست، اینروزها همزاد پنداری زیادی با مردمان سرزمین زیتون داریم و سوالات بیشمار و بی پاسخ، براستی چرا باید ثروتمند ترین و غنی ترین شهرستان استان گیلان دیگر روی نقشه گیلان و در عکس های هوایی معلوم نباشد و اراضی اش به همین سادگی غارت شود و روز به روز این روند با طرح های بلند مدت و مثلا پشت پرده مسئولین استانی ادامه یابد؟
از بد روزگار حتی همین اراضی محدود در اختیار و باقی مانده شهرستان نیز کماکان با ارزش ترین مناطق استان محسوب می شود و روز به روز دستمایه جنگ قدرت در استان گیلان است، مگر شما نماینده وجب به وجب این شهرستان نیستید؟ چرا هر دهکوره ای در این استان شهر شد و بزرگترین روستای گیلان در انزلی (آبکنار) تا زمانی که به شهرستان های تازه تاسیس شده استان نپیوندد و از انزلی جدا نشود حق شهر شدن و پیشرفت ندارد؟!!
طی دو دهه مانور و قدرت رسانه ای در مرکز استان، بسیاری از القاب تاریخی شهرستان انزلی به یغما رفت، از دروازه اروپا تا شهر باران(که ابتدا تحت عنوان رشت شهر باران های نقره ای که نشان دهنده باران سنتی رشت (باران ریزه) است آغاز گردید و در نهایت با زیرکی لقب دیرینه شهر ما شهر باران به سرقت رفت)، آنچنان آرام که حسش هم نکردیم، هنوز یادمان نمی آید چند سال پیش تابلو های زیبا کنار انزلی را تغییر دادند و اصلا با خبر نشدیم وقتی که نماینده وقت انزلی به همراه همتایان رشتی خود جدا شدن بخش خمام را از محدوده شهرستان انزلی در وزارت کشور به جلسه گذاشتند و طی آن جلسه حتی یک کلام در دفاع از حقوق مردم این شهرستان از سوی آن نماینده محترم به زبان آورده نشد.
آیا این پست و مقام ها تا ابد ماندگار است؟ آیا خیانت هایی که در طول این سالها در حق مردم این شهرستان روا داشته شده فراموش خواهد شد، آیا توسط آیندگان به نقد گذاشته نخواهد شد؟
منطقه آزاد انزلی به چه حقی از بیت المال و از درآمد گمرک و بندر انزلی سالها هزینه تاسیس بندری در کنار گوش قدیمی ترین و بزرگترین بندر جنوب دریای خزر کرده است و این رویداد در حالی صورت پذیرفته است که این سازمان با موهبت نزدیکی و بهره مندی از مزایای بندر انزلی هنوز در تکمیل زیر ساختهای خود با مشکل مواجه است، به راستی میپندارید مردم انزلی نمیدانند چه اهداف و برنامه هایی پشت اقداماتی از این دست نهفته است؟
شهری که قدمگاه بزرگانی چون آیت ا… سید محمد نجفی است که زادگاه و دیار پرورش علمای بزرگ اسلام، نجف را رها کرده و هرگز دعوت علمای بزرگ قم را نپذیرفت و برای همیشه به بندرانزلی مهاجرت نمود چرا باید این چنین در پس جنگ قدرت در استان و شهرستان اسیر باشد که به این حال و روز دچار گردد؟ شهری که خود مزین به مقدم رهبر فرزانه انقلاب است و زمانی که می بینیم معدود اقدامات ماندگار در این دیار پس از انقلاب اسلامی تنها به دستور مستقیم مقام معظم رهبری صورت پذیرفته است که برای کمتر شهری این چنین صورت می پذیرد، به سادگی میتوانیم دریابیم که کم کاری صورت گرفته تنها ناشی از خواب غفلت مسئولین خودمان و بازی ها و بده بستان های سیاسی و جناحی در شهر و استان خودمان طی همه این سالهاست که از دارایی های این دیار بذل و بخشش صورت پذیرفته و این شهرستان از حقوق حقه اش باز مانده است.
مگر غیر از آن است که پل ولایت(۱) با دستور مستقیم مقام معظم رهبری توسط وزارت راه و شهر سازی استارت خورد و از مازاد بودجه تخصیص یافته پل نیمه کاره ولایت(۲) روی دستمان باقی مانده است و هنوز بعد از گذشت سال ها از پس پیاده سازی اش عاجزیم.
در کجای کشور پروژه هایی با این درجه از اهمیت آن هم در شهری اینچنین استراتژیک اینگونه به معدن نمک و سوژه خنده بدل می شوند؟ پروژه هایی به خواب رفته مانند  پروژه کنار گذر انزلی و استادیوم چراغ پشتان و سایر پروژه هایی که هر کدام نیازمند نوشتن مطالبی جداگانه است.
به چه حقی شهری که خود زمان شهرستان شدنش به دو دهه نمیرسد با رانت خبری اقدام به تغییر و جعل نام تالاب بین المللی انزلی می کند؟ تالابی که شهر انزلی نیز نام خود را از وجود این پهنه آبی طبیعی به خود گرفته است و حتی در عبارات مشابه بین المللی نیز کلمات هم معنی مشابهی برای آن وجود دارد، نظیر: انزلیا و انزلیوس در زبان کهن یونانی به معنی تالاب و بندر، آنتالیا در ترکیه و سینسیلی در زبان کهن روسی است، حال آنکه این کلمه خود ریشه در زبان فارسی کهن نیز دارد و از انزلج برگرفته شده است، پس چرا هیچ سمت و ارگانی در این شهرستان در مقابل ستیزه جویان و منافقین که این چنین بذل نفاق و دشمنی را میپراکنند نمی ایستد و قاطعانه به این جریان زننده خاتمه نمیدهد؟
چگونه می شود یکی از باسواد ترین شهرهای ایران و با سواد ترین شهرستان استان گیلان در کنار گوش سازمان منطقه آزاد انزلی که به ادعای خودش رتبه بیشترین اشتغالزایی را در عرصه صنعتی به خود اختصاص داده این چنین بی بهره باشد و با کمال بی شرمی حتی به نام این منطقه و اراضی آن علنا چشم دوخته اند و کسی نیست که از حقوق مردم این دیار دفاع کند.
جناب آقای خسته بند شهرستان مظلوم انزلی سالهاست که مورد بی مهری قرار می گیرد، پشت پرده طرح های کلان ملی در سطح استان دست هایی مشغول حذف مزایای این خطه هستند تا به هر طریقی حقی از این شهرستان زده شود. جناب آقای خسته بند آیا خبر از طرح جدید خط آهن تهران-رشت-انزلی-آستارا دارید؟ آیا خبر دارید که این خط آهن نهایتا با یک خط فرعی به همان بندر کاسپین که به دست خدا با این همه ریخت و پاش هنوز هم به اتمام نرسیده است ختم خواهد شد تا مبادا به بندرانزلی برسد؟ آیا خبر دارید که حتی برای ایستگاه مسافربری این خط آهن سر انزلی بی کلاه خواهد ماند؟
یاد سخن یکی از دوستان می افتم که میگفت اگر فلان جناح در انتخابات پبش روی مجلس به موفقیت برسد ابتدا باید چهار سال ریشه آن یکی جناح را بخشکاند سپس به سمت رفع مشکلات انزلی گام بردارد، به آن دوست محترم که مطمئنا این مقاله را مطالعه میفرماید و شما نماینده محترم عرض میکنم این شهر دیگر فرصتی برای جنگ قدرت داخلی ندارد و به اندازه کافی همه عزیزان و جناح ها چوب محک خورده اند و تاوان این جنگ قدرت و تیم کشی ها را مردم این دیار با پوست و گوشتشان لمس کرده اند، امیدواریم به این باور برسید که این شهر نیازمند یک اتحاد جهادی و فرا جناحی است برای بازگشت به جایگاه واقعی اش در کشور عزیز اسلامی مان و مردم انزلی از این روند و بازی های شعبان، رمضانی خسته اند، از این سیر تسلسل و تکرار درمانده اند و فارغ از هر جناح و گروهی از این به یغما رفتن و چوب حراج زدن به دارایی ها بریده اند و در مقابل بیکاری و کوچ جوانانشان ناتوانند و اگر از رو نمیروند و هنوز از نداشته ها و کاستی ها برای کشورشان افتخار می آفرینند دلیل بر عدم شعورشان نیست.

استاندار و مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد انزلی طی همین مدت فعالیت کوتاه خود منطقه آزاد انزلی را به سمت زادگاه مادری شان سوق دادند و به تصویب وزارت کشور رساندند، درود بر شرفشان، اما شما به عنوان نماینده شهرستان انزلی چند بار صدای مظلومیت مردم انزلی را پشت تریبون مجلس فریاد کشیدید و حداقل حق مردم این شهر که همانا الحاق شهر و تالاب رو به مرگ انزلی به محدوده منطقه آزاد انزلی است را مطرح کردید؟
چرا تنها وقتی سخن از انتقال این شهر به محدوده سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح می شود از همه جناح های سیاسی در انزلی ساز مخالفت بر می آید و حتی فردی با لیسانس علوم سیاسی ژست و فیگور کارشناسان اقتصادی بر میدارد و مقاله ارائه میکند و از معایب این رویداد سخن میراند؟ آیا هر دو جناح نگران اوضاع و احوال اقتصادی مردم انزلی هستند؟!! باز جای شکرش باقی است که در مواردی از این دست همه یکصدا میشوند! ما فرصتی برای تجزیه، تحلیل و کارشناسی این رویداد نیافته ایم اما به جد به همه عزیزان صاحب نظر عرض می کنیم که اگر واگذاری اراضی به منطقه آزاد انزلی به ضرر مردم است، پس چگونه استاندار و ریاست سازمان به هر طریق این مناطق را به سمت زادگاه مادری خود (کیاشهر) گسترش میدهند؟
اگر از اوضاع و احوال شهر انزلی خبر ندارید این شهر هم اینک نیز به خاطر نزدیکی به منطقه آزاد و نبود اراضی (از یک سو تالاب، از یک سو دریا) و سوء مدیریتها در عرصه شهری، گرانترین شهر و شهرستان استان گیلان محسوب می شود و در گرانی از مرکز استان نیز به مراتب جلوتر است و با این اوصاف حتی از مزایای منطقه آزاد نیز بی بهره است و بیشترین آمار بیکاری را در کشور دارد، آیا غیر از آن است که جملگی سیاسیون این شهر از کمرنگ تر شدن قدرت خود با این انتقال در باب مخالفت ظاهر می گردید؟ آیا به راستی در پی این انتقال وضعیت از آنچه که امروز بر انزلی می گذرد نیز بدتر خواهد شد؟
تیم فوتبال ساحلی لسمان زیبا کنار (در محدوده منطقه آزاد انزلی) تیمی که طرح میدان مالای انزلی را در لوگوی خود به عنوان نماد لسمان یدک میکشد و چندین سال از همین رسانه به پوشش اخبارش پرداخته و می پردازیم و بچه هایش، بچه های این آب و خاک هستند، امروز بازیچه و دستاویزی شده اند برای دست درازی به بخش دیگری از اراضی انزلی و کسی نیست که بگوید چه کسانی و به چه حقی این چنین نا عادلانه در تقسیمات اراضی دست برده اند و گزارش های نابجا برای اعمال تغییرات را تقدیم وزارت کشور کرده اند و مسئولین انزلی کجا تشریف داشتند و چرا صدای مردم انزلی به گوش مسئولین مربوطه نمی رسد؟

ضمن اینکه عده ای که تا دیروز پایشان در جریان احتزاز پرچم ۴۵ متری کشور بیگانه گیر بوده است و امروز در پروژه ضد انقلابی نفاق در استان گیلان بدون کوچکترین برخوردی از سوی دستگاههای امنیتی ادامه ی مسیر میدهند و به تازگی هوادار لسمان شده اند، علی رغم اینکه مربی این تیم در گفتگوی تلفنی که فایل صوتی آن نیز موجود است، رسما اعلام می کند که این تیم لسمان رشت نیست، کماکان با اعمال فشار و هر ابزاری بر این پروژه اصرار دارند و بر این موضوع پافشاری میکنند و البته در مراسمات غیر ورزشی منطقه آزاد انزلی هم که هیچ ارتباطی به سایتهای ورزشی ندارد رد پای مدیران این سایتهای به اصطلاح ورزشی دیده می شود که باید دید توسط چه کسی به این مراسمات دعوت می شوند!

آقای خسته بند در روز تودیع معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، آقای ندیمی نماینده مردم لاهیجان با ابراز تاسف به نامگذاری این منطقه به نام انزلی از تلاش برای نامگذاری این منطقه به نام گیلان سخن به میان آوردند و رسما به خون شهدای انزلی بی احترامی میکنند، آن هم در قبال منطقه ای که تا کنون عملا از جیب انزلی رشد و کمترین منفعتش را نیز تا کنون برای مردمان این منطقه به همراه داشته است و هر چند جای شما به عنوان نماینده انزلی در آن مراسم خالی بود، اما کوچکترین برخوردی با این سخنان نسنجیده و غیر منصفانه صورت نپذیرفت.
حریم شهری انزلی در دوران شورای سوم شهر انزلی با مشاوره بحث برانگیز استانی از دست رفت، بازار ماهی که سوغات انزلی است در رشت تاسیس شد و دروازه ماهی زشتی با بودجه استانی تقدیم انزلی گردید که مبادا پای این شهر از گلیمش دراز تر گردد!!! به راستی چرا؟ تا به کی سکوت کنیم و به امید چه کسی باشیم؟

انزلی کلاب تنها یک سامانه خبری نیست، همانطور که در مسائل فرهنگی، هنری، ورزشی و زیست محیطی همواره کمر همت بسته و در فضای حقیقی اقدامات عملی صورت داده ایم به زودی در چهارچوب فعالیت های اجتماعی طومار شهروندان بندرانزلی و درخواست مردم این شهر را رهسپار بیت مقام معظم رهبری خواهیم کرد و در عمل حقوق شهروندان انزلی را با حمایت و همراهی همراهانمان پیگیری خواهیم نمود و منتظر نخواهیم ماند. اما گفتیم که بدانید تاریخ عملکرد و اقدامات همه مان را به قضاوت خواهد گذاشت، امید است که در پیشگاه پروردگار و بندگانش سربلند باشیم …
در پایان نیز ترجیح میدهیم این مقاله را با سخنان امام جمعه اسبق انزلی و نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان به پایان برسانیم. چرا که حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه دوست داشتنی شهرمان قبل از رفتن در آخرین مصاحبه ای که با این سایت داشت، به زیبایی انزلی را توصیف نموده اند:
انزلی شهر بزرگیست، مردم بزرگی دارد، جوانان بزرگی دارد، شهدای بزرگی دارد، علمای بزرگی دارد، پس قطعا این شهر با این بزرگی نباید مشکل داشته باشد اما هنوز مشکلات زیادی دارد. شهر انزلی در زمان میرزا کوچک خان دارالمومنین لقب داشت و آن را دروازه اروپا میدانستند و امروز تهاجم فرهنگی بر این شهر بیشتر شده.
در هر کسوتی باشم، انزلی را، مردم انزلی را، مظلومیت جوانان انزلی را، مظلومیت ملوان بزرگ انزلی را، تالاب غریب انزلی را که به نوعی چون ستاره ای رو به افول است به یاد خواهم داشت و امیدوارم روزی همه این چیزهایی که گفتم از غربت بیرون بیاید…

والسلام …

ارسال دیدگاه

کاربر گرامی انزلی کلاب لطفا عدد را در کادر زیر وارد کنید *

انزلیچی

انزلیچی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

امیدوارم نماینده بعدیمون دلسوز باشن حق انزلی خیلی خورده شده. :-((

پاسخ

سینا پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷:

هم دلسوز باشه و هم نگاه یک چشم به همه قومیت های ساکن در انزلی.
همه قومیت ها اعم از گیلک و آذری ساکنین انزلی هستند و باید برای همشون احترام قائل شد.
……………………………………………….

sina پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۰۳:

انزلی کلاب حرف دل ما آذری ها را هم بذارید تا نماینده بدونه که ما ازش دلگیریم. ایشون باید عذر خواهی کنه
نماینده باید هم دلسوز باشه هم کاری و هم نگاه یک دست و عدالتی به همه مردم اهل انزلی.
…………………………………………..

جوانان متحد انزلی چی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۰۱:

دلمون خیلی پره
هر وقت خواستیم اعتراضی کنیم مارو به جناح های دیگه وابسته دونستن
انقدر حرف و درد و دل تو دل مردم این شهره که دیگه کسی حال گفتنشو نداره
فقط سکوت میکنیم
سکوت تلخ
همه میدونن چه خبره
چی بگیم؟
کی برای مردم وقت میذاره
سر و ته همه یه کرباسن
وقتی مردم ما رای شونو میفروشن همین میشه
آدم با سواد و غیرتی و جوون نمیتونه با مافیای اینا مقابله کنه
……………………….
…………………………………
خیلی وقته که فقط میام و به انزلی کلاب سر میزنم و نظری نمیدم
فقط سری تکون میدم و میرم
چون همه مونو فیلم کردن
همه دنبال بازی سیاسی خودشونن
و در آخر:
از ماست که بر ماست

جوانان متحد انزلی چی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۴۶:

ما جوانان انزلی چی از سایت انزلی کلاب میخوایم که به دور از هیاهوی سیاسی و جانب داری از فرد یا گروهی خاص فقط یه کمپین یا یه موضوع یا یه مطلب در مورد رای نفروختن در زمان انتخابات راه بندازه و از الانم روش کار کنه و رای جمع کنه. مردم ما اگه جوگیر بشن خوب کار میکنن اگه یه جوی راه بندازید که رای فروختن بده ایشالا شاهد انتخاب افراد لایق تر خواهیم بود. نه مثل بعضی آقایون که تو دوران مسئولیتشون هیچ دردی از مردم انزلی دوا نکردن

سیاوش

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

آقای نماینده اگه به فکر توسعه شهر بود نفرات بهتری *** شورا *** شهردار ***.
تالاب و منطقه آزاد که از دستمون رفت با سیاسی کاریشون ملوان هم نابود میشه.

پاسخ

شهرمن انزلی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۲۳:

شهر من انزلی
بندر دارد، گمرک دارد، شیلات دارد، منطقه آزاد دارد و….
خلاصه همه چی و خیلی مزایای دیگر دارد اما چرا هیچ نفعی برای این شهر من ندارد؟ چرا جوان تحصیلکرده بیکار دارد؟ چرا نمایی زیبا در میدان شهر ندارد؟ و ده ها سوال دیگر که نمی دانم پاسخش چیست؟………
شهر من چه خواهد شد؟

سیاوش

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

امیدوارم این مقاله تا صبح دووم بیاره.

پاسخ

جوون این شهر

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

جناب آقای خسته بند نماینده محترم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با شما هستیم، حال شهرمان اصلا خوش نیست
مگر شما نماینده وجب به وجب این شهرستان نیستید؟
بسیاری از القاب تاریخی شهرستان انزلی به یغما رفت
آیا این پست و مقام ها تا ابد ماندگار است؟ آیا خیانت هایی که در طول این سالها در حق مردم این شهرستان روا داشته شده فراموش خواهد شد، آیا توسط آیندگان به نقد گذاشته نخواهد شد؟
با زیرکی لقب دیرینه شهر ما شهر باران به سرقت رفت
منطقه آزاد انزلی به چه حقی از بیت المال و از درآمد گمرک و بندر انزلی سالها هزینه تاسیس بندری در کنار گوش قدیمی ترین و بزرگترین بندر جنوب دریای خزر کرده است؟
به راستی میپندارید مردم انزلی نمیدانند چه اهداف و برنامه هایی پشت اقداماتی از این دست نهفته است؟
به چه حقی شهری که خود زمان شهرستان شدنش به دو دهه نمیرسد با رانت خبری اقدام به تغییر و جعل نام تالاب بین المللی انزلی می کند؟
این شهر نیازمند یک اتحاد جهادی و فرا جناحی است
شما به عنوان نماینده شهرستان انزلی چند بار صدای مظلومیت مردم انزلی را پشت تریبون مجلس فریاد کشیدید و حداقل حق مردم این شهر که همانا الحاق شهر و تالاب رو به مرگ انزلی به محدوده منطقه آزاد انزلی است را مطرح کردید؟
اگر واگذاری اراضی به منطقه آزاد انزلی به ضرر مردم است، پس چگونه استاندار و ریاست سازمان به هر طریق این مناطق را به سمت زادگاه مادری خود (کیاشهر) گسترش میدهند؟
آیا غیر از آن است که جملگی سیاسیون این شهر از کمرنگ تر شدن قدرت خود با این انتقال در باب مخالفت ظاهر می گردید؟ آیا به راستی در پی این انتقال وضعیت از آنچه که امروز بر انزلی می گذرد نیز بدتر خواهد شد؟
چرا صدای مردم انزلی به گوش مسئولین مربوطه نمی رسد؟
به راستی چرا؟ تا به کی سکوت کنیم و به امید چه کسی باشیم؟

پاسخ

sina پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۰۸:

به لطف تلاش های بی شائبه خسته بند انزلی با این همه جوان تحصیلکرده، با فرهنگ و کاری جزو نخستین شهرها از نظر آمار بیکاری هست ?:-) ?:-) ?:-)

دلاور انزلی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

حاجی ۷ سال نماینده بودی . خیلی کارا کردی . خیلی کارا هم میتونستی و نکردی خیلی کارا هم نخواستی که بکنی . واسه یه بار هم شده دلت به حال این مردم بسوزه داد و ناله های این مردم رو بشنو . نفوذ داری ، قدرت داری . مسئولان استانی خیلی وقت دلشون واسه این شهر نمیسوزه . تو که بچه ی زیر پلی از مرام و معرفت اونا چیزی یاد گرفتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای بدیعی فر آقایون شورا ، جوونای شورا با همتونم ، به خدا یه دنیایی هم هست که همه باید جوابگو باشیم.
مقاله رو خوندم . مقاله داغ دل خیلی از مردم انزلیه . حاجی سال دیگه داری میری تو این یه سال کاری کن که مردم اسمت اومد ناله و نفرین پشتت نزارن . بزار دعات کنن . حاجی به خدا مردم انزلی دیگه بریدن . یه تکونی به خودت بده مرد؟؟؟ خدایی شده یه بار این تلویزیون بی صاحاب شده نشون بده که داری از حق این مردم دفاع میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا نماینده این شهری تو
تو این مقاله خیلی از حرفا زده شده که باید از زبون تو زده می شد اما متاسفانه هیچ وقت نزدی . نزدی و نخواستی که بزنی . برو حاجی تو رو خدا برو بسته دیگه . مردم انزلی دیگه تحمل بی توجی و باند بازی های مسئولین رو ندارن.
فقط همینو دارم بهت بگم . داری میری کاری کن مردم دعات کنن نه اینکه …

پاسخ

fraction پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۳۰:

حاجی سیاست کاملا روسی دارند
که نشئت گرفته از ماموریت و زندگی کردنشون در فدراسیون روسیه است!
خیلی حرف ها می شه زد

fraction پاسخ در تاريخ مهر ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۵۳:

نمونش همین دروازه شهر بندر انزلی است که هیچ ربطی به دریای کاسپین ندارد!
و انسان را یاد عصر آهن می اندازد
این دروازه کاملا شبیه دروازه شهرهای روسیه درست شده
با این تفاوت که در روسیه معمولا در عصر آهن نمادی از شهرشون را دروازه درست می کردند, متاسفانه دلفین نماد چه چیزی از بندر انزلی است؟
حتی میدان گمرک یک ماهی خاویاری و یک باز هم دلفین دارد
بخدا وقتی در عید توریستی از من پرسید تا جایی که ما اطلاعات داریم دریای کاسپین دلفین ندارد پس چرا شهر شما دلفین تبلیغ می کند ؟ ندانستم چه بگویم

فرزین

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

خوشحالم که بلاخره یکی پیدا شد که از دغدغه ها و دردهای ما حرف بزنه.
انزلی کلاب ممنون ما تا آخر باهاتیم

پاسخ

شبکه استانی چکه (ناودان سابق)

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

فقط میخوام به آقای خسته بند بگم
جناب نماینده محترم همه انزلیچیا به شهرشون غیرت و تعصب دارن،حتی اگه یه عمر خارج از این شهر زندگی کنن،بازم میگن ما انزلیچی هستیم و با افتخارم میگن.این موضوع رو میتونید تو اقصی نقاط دنیا شاهد باشید که انزلیچیا با چه افتخاری پیرهن ملوان رو هرجا که باشن میپوشن تا نشون بدن اصالتشون به کجا برمیگرده.
آقای خسته بند یکم مثل بقیه انزلیچیا باشید.
هر آدمی روزی میمیره،سیروس قایقران بزرگ از دنیا رفت،اما هنوز که هنوزه از سیروس قایقران به عنوان یه اسظوره یاد میشه.
خیلی ها هم از این دنیا رفتن،اما هیچ نامی ازشون باقی نموند.
سعی کن وقتی تو این دنیا نبودی،تا سالیان سال ازت به نیکی یاد بشه
مثل آقا سید محمد نجفی
مثل سیروس قایقران
مثل حاج کیوان رضایی و ابولقاسم سفیدکار عزیز
مثل روزبه فقیه کیا و …
مردم انزلی قدرشناسن آقای خسته بند.آدم های خوب رو از یاد نمیبرن
مثل حاج آقا موسوی امام جمعه عزیز سابق
مثل پاشنکو و دراگان
آقای خسته بند از خودت نام نیک بجا بذار.هم بنده روزی مردنی هستم،هم شما.
دیر یا زود هرکی بنا بر اتفاقی از این دنیا میره،اما خیلی مهمه که وقتی رفتیم مردم ما رو نفرین و گور به گور نکنن.
به فکر شهرت باش،یه ذره غیرت و همت بخرج بده و حق شهرت رو بگیر.
ما پل کابلی موج شکن رو نمیخوایم،ما به همین پل ۳۰ متری ۷ ساله انزلی راضی هستیم.
ما میخوایم شهرمون منطقه آزاد بشه،نه به واسطه انزلی،کیاشهر منطقه آزاد بشه.!!!!
مرسی.

پاسخ

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۰۲:۴۱:

پل کابلی رو خوب اومدی.

بهمن

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

ملوان رو فراموش کردین که افتاده دست یه *** ! و رو به نابودی میره با این چینش…
براستی شما چه کردید برای انزلی ؟!!!!!!
فردا که انتخابات میشه شعارهای شما جالبه !!! ستادهای انتخاباتی شما کارت شارژ پخش میکنن
ولی مطمئن باشید این تو بمیری دیگه از اون تو بمیریا نیست… ;-)

پاسخ

مهرداد پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵:

دوباره انتخابات می شه و پول مشخص می کنه کی نماینده هستش یکسری از مردم از بدبختی زیاد و بی پولی سرنوشت یک شهر رو به چند هزار تومان میفروشن متاسفانه

آبای بندر

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

از تأئید خبر فرعی بودن خط راه آهن به انزلی در این مقاله ی تحلیلی دارم دیوونه میشم
کاملا موافقم، باید صدای مظلومیت بندرانزلی رو به گوش رهبر برسونیم
با یک طومار بلندبالا که حاوی همه مسائل باشه
شرایطی فراهم کنید که امضاء پایِ طومار بسیار زیاد باشه
خانواده ما بیصبرانه منتظر امضاء طومار هستند

پاسخ

محمد (فعال محیط زیست)

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

شهری که مردمانش رای خود را به چند هزار تومن میفروشند لایق چنین فجایعی هستند. متاسفانه این شهر به سرطان منفعت طلبی و گروکشی های سیاسی گروه های مختلف تبدیل شده. هیچ چیز سر جای خود نیست. دیگر چیزی برای این شهر باقی نمانده و کتاب قطوری ست خیانتهایی که که بر این شهر و مردمانش وارد گشته است. چشم ها نمیبینند و گوش ها نمیشنوند اما جیبهای منفعت طلبان هر روز بزرگ و بزرگتر میشود… چه بودیم و چه شدیم.

پاسخ

محمد (فعال محیط زیست)

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

افسوس و صد افسوس و باز هم افسوس که صدای ناله ی مردم این شهر را زبان گویایی و گوش شنوایی نیست…

پاسخ

sinaclub

sinaclub

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

تنها راه حل نوشتن نامه به شخص رهبر انقلاب آیت الله خامنه ایه که نشون دادن حواسشون به مظلومیت مردم هست.این حرفهای تک تک انزلیچیهاست.من ندیدم یکی مسئولین رو دعا کنه.در آینده فرزندان این تیکه از بهشت ایران دو بار باعث و بانی این اتفاقات رو لعنت خواهند کرد, یک بار برای اینکه برای شهرشون کاری نکردند حتی کوچک.دوم برای نابود کردن و محافظت نکردن از داشته های این شهر که از قدیم به یادگار مونده بود.
من هم امیدوارم این متن یهو به صورت خودجوش از سایت برداشته نشه.مرد باشید مررررررررررررررررررررررد

(عمری من شنیدم پندت اما بشنو پندی از جوانی

در عالم ز خود کامان نمی ماند نشانی

مردم نام کوروش را به نیکی میبرند

هرگز این چنین در خاطر مردم نمانی

هزاران کاوه در این خاک پاک است

فریدون ها در این جا سینه چاک است

بترس از آخر شه نامه شاها

که ظالم عاقبت پشتش به خاک است

کاری کن که وجدانت نمیرد

آه مادران خسته دامانت نگیرد

چرخ روزگار آخر به خاکت می کشاند

آری آن چنان هرگز نمانستو چنین هرگز نماند)

علی ابن ابیطالب : روز دادستانی‌ و عدالت‌ از ظ‌الم‌، سختتر از روز ستم‌ بر ستمدیده‌ است.
انزلی دروازه اروپا

پاسخ

alireza.p

alireza.p

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

بسیار عالی :yes:

پاسخ

سارنگ

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

:yes: :yes: :yes:
مرسی بچه های با شرف انزلی کلاب
آدم چی مینونه بگه جز اینکه فقط افسوس بخوره که چرا به اینجا رسیدیم.
همه غرور مردم انزلی رو به باد دادند که آخریش هم عشقمون ملوانه

پاسخ

ایمان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

چند روز پیش یه پست گذاشتید که بعدش حذف کردید.امیدوارم این یکی اون طور نشه.بارها گفتم این انتقادها نباید به همین جا ختم شه.باید کار عملی بکنیم و صدامون رو به مقامات کشوری برسونیم

پاسخ

یک شهروند

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

*** نتایجی بهتر از این برای شهرش به ارمغان نمیاره این داد رو بر سر کی میزنید ***

پاسخ

majid

majid

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

هر جمله از این مقاله یه دنیا حرف و یه عالمه نفرین مردم انزلی به خائنینه.این اجحاف ، حق مردم غیوری نیست که از ۵۰هزار نفر جمعیتش تو دهه ۶۰ ، ۵۰۰ تا شهید داده.یعنی ۱% جمعیتش تو جنگ برای کشورش از دست داده و این جور عین یه بچه سر راهی با مردمش برخورد میشه،پرچم ۵۰ متری روسیه جلوی دید مسئولین هییت فوتبال و پرسنل شهرداری و فرمانداری و امنیتی رشت با توطئه سایت ورزشی منافق وارش میارن استادیوم و به مردم انزلی بی احترامی میکنن.شهرک صنعتی انزلی اکثر پرسنلش از غیر از شهر انزلی میان.سالهاست کمربندی و پل نیمه کاره مونده و لی تقاطع غیر همسطح منطقه ازاد که داره بندر منطقه ازاد رو به خمام وصل میکنه با بودجه اداره بندر انزلی رو به اتمامه.تالاب انزلی رو فاضلاب شهری رشت داره نابود میکنه و در عوض اقای مسرور تلاش میکنه تالاب بوجاق کیاشهر رو جزو منطقه ازاد کنه و زیر چتر حمایتی منطقه ازاد بیاره.البته به لطف خدا که بنده های مومنشو میشناسه تمام این طرح ها اونجوری که دشمنای انزلی خواستن پیش نمیره و گره خورده.اقای خسته بند شما خیلی کارا میتونستین بکنین ولی نکردین.فرماندارمون هم تا چند جا حرف از حق خورده شده مردم انزلی زد چند تا کارت زرد جدی بهش دادن و فعلا خبری از نیست.انزلی کلاب خیلی با شرفی

پاسخ

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۲۷:

دقیقاً باهات موافقم طوری به بنده خدا کارت زرد نشون دادن که انگار حرف ناحق زده.همیشه حرف حق تلخه ولی مسئولین بدونند از استاندار گرفته تا غیره اگر با کسی که حرف دل مردم و حق رو میزنه اینطور برخورد کنید با مردم طرفید.مطمئن باشید که شکایت شما رو تا بیت رهبری خواهیم برد.

خود را ارزان نفروشیم، در فروشگاه بزرگ هستی روی قلب انسان نوشته اند: قیمت = خدا!
انزلی دروازه اروپا

مریم2

مریم2

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

خیلی خوب بود متن کامل و به جایی بود فقط کاش در مورد وضعیت اسفناک این روزهای ملوان هم که دیگه همه میدونیم مستقیما به ایشون مربوط میشه هم چیزی مینوشین
آقای نماینده کاش همه مرگ رو باور داشتیم کاش باور داشتیم این مقام و ثروت نمیمونه
کاش همیشه تو فکرمون باشه باید روزی جوابگوی تک تک مردمی باشیم که میتونستیم بهشون خدمت کنیم و نکردیم…
میشناسم خانواده جوونی رو که به خاطر بیکاری از انزلی به تهران رفتن بعد چند وفت بچه ۱ سالشون به خاطر آسم وعفونت ریه بیمارستان بستری شد و وقتی دکتر از حرف زدن پدر مادرش فهمید اینا انزلیچی هستن گفت آخه کی انزلی رو ول میکنه میاد تهران؟؟!!
میبینید انزلیچی ها هیچ وقت عشق تهران و شهرهای بزرگ نیستن
کاش شما که میتونستی حداقل امکانات رو برای اکثر مردم شهر اینجا به وجود میاوردی
کاش این مدتی که از عمر به اصطلاح نمایندگیتون به شهر مونده بتونید مردمو از خودتون راضی کنید

پاسخ

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۰۹:۲۱:

:yes:

ندا

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

عالی بود ..مرسی از متن به جاتون … وقتشه که ما هم اتحادمونو به مسئولین شهر و دزدای دورو ورمون نشون بدیم. حالا که مسئولین نمیخوان از ما و شهرمون دفاع کنن ما نباید اجازه نابودی انزلیو بدیم …

پاسخ

جوون این شهر

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

از این مسئولان آبی گرم نمیشود . صدای دردهای این مردم را فقط رهبری میشوند . گره مشکلات مردم انزلی همیشه به دست ایشان باز شده است .

پاسخ

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۴۷:

:yes: :yes: :yes:

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۶:۰۶:

برای سلامتی رهبرمون هم دعا کنیم که انشاالله کاملاً سلامت باشند.

حمید

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

ای کاش یک کم از تعبی که مردم انزلی به این شهر دارن ، مسولینش، مخصوصا همین آقای خسته بند هم می داشتن…
ایشون در عمل ثابت کردند که نه تنها با مردم انزلی نیستن بلکه بر علیه شون شمشیر رو از رو بستن وگرنه با داشتن جرعه ای تعصب به آب و خاک مادری هیچوقت نمیشه کمر به نابودی سرزمینت ببندی…
میگم نابودی چون مطمئنم خیلی از اتفاقاتی که به ضرر شهر بوده با تایید مستقیم شخص ایشون بوده ***

پاسخ

مصطفي

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

آرزو به دلمان ماند یک بار این شخص در صحن مجلس از مشکلات شهرش بگوید

پاسخ

نعیم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۱۰:

البته یه بار در حدود ۴۵ دقیقه از سعید مرتضوی دادستان تهران *** حمایت کردطوری حمایت کرد از این فرد که ستونهای مجلس داشت به لرزه می افتاد

حالا ***!!!
===
انزلی کلاب: با عرض پوزش بخشی از کامنت شما با قوانین سایت همخوانی نداشت و حذف گردید.

نعیم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۳۱:

دیگه جای هیچ گونه فرصت اضافه دادن به این افراد نیست باید هرچه زود تر (کمتر از یک ماه) این طومار نوشته بشه و خیانتها وجفایی که مسئولین شهری واستانی که به این مردم روا داشتند وهم چنان ادامه دارد را به اطلاع مقامهای کشوری رسوند اگه انزلی رو دوست دارید وخصوصیت نترس بودن که خصوصیت بارز مردم انزلی است در شما وجود دارد این طومار را اماده کنید و جفا ها ونا مردیهایی که در حق انزلی ومردمانش شده را به اطلاع مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برسانید . مطمعا باشید تمام مردم وایندگان به خاطر این اقدام شجاعانه از شما به نیکی یاد خواهد کرد . می توان برای این کار از فرماندار و نماینده ولی فقیه در شهرستان وحتی از انزلیچی هایی که منسبهای کشوری دارند کمک گرفت
خدا به همراهتان .

حتی اگه یه طومار به خاطر جفاهای که منطقه ازاد بر علیه انزلی ومردمش انجام میده هم اماده بشه خیلی خوبه وبه دست رئیس جمهور برسه

یعنی ما مردم انزلی انقدر بد بخت شده ایم که ندیمی *** دهانش را باز بکنه وهر چی دلش خواست بگه وبه ۱۲۰ هزار انزلیچی و۵۰۰ شهیدش توهین کنه. حالا که ما نمایندمون نمی دونم به چه دلیل به این افراد چیزی نمیگه ما خودمون که میتونیم بگیم باید با هم متحد بشیم و به این افراد بی هویت نشون بدیم انزلیچی یعنی چی

ليلا

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

مرسی ازمقاله یبسیارزیبای دوستان مرسی ازهمه بچه های گل انزلی کلاب وهمی یاوران همیشگی این سایت خبری بچه ها اگه این همدلی وروشنفکری ادامه داشته باشه ما موفق میشیم مطمئین باشید هردست فقط یک صدا داره وصدای دستها باهم گوش ها را متوجه میکند همه باهم همگام وهمراه بشیم با مسئولان دلسوز همصدا بشیم وشهرمون رو آباد کنیمبازهم میگم ما می توانیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم :laugh:

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۳ ۰۹:۵۸:

:yes: :yes: :yes:

farhadsayyadi

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

عزت وذلت هر ملتی دست خود اوست نه دیگران.تا زمانی که مردم شهر ما صرفا بخاطر مزخرفاتی مثل پیله ابای بودن و…رای میدهند اوضاع همین خواهد بود.دیروز برای خرید به راسته شنبه بازار رفتم از بوی تعفن خیلی زود این منطقه را ترک کردم اقایان اینجا وسط شهر است که اینگونه بو میدهد.پولی را که بایت ساخت بازار ماهی فروشان گرفته اید ان شخص خاص به چه حقی بالا کشیده است.شما مسلمان و به دنیای پس از مرگ ایمان ندارید چون اگر معتقد بودید اینگونه با حرص وطمع مال اندوزی نمیکردید . کسی که از الان ویزای اتریش خانواده اش اماده ومنتظر به وجود امدن فرصتی برای رفتن است یقینا دلش برای شهر و استان وکشورش نمیسوزد.

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹:

درباره ویزای اتریش چیزی نمیدانم اما با نظر شما موافقم.”عزت و ذلت هر ملتی بدست خود اوست نه دیگران” . دیگر اینکه باید از لاک ظاهر بینی و پیروی از تفکرات ساده لوحانه قومی و محلی خارج شویم.چه بسا پیله آبای هایی بودند که لباس مقدس مسئولیت و خدمت به مردم انزلی به تنشان زار می زده.متاسفانه هر بار بدون دقت و توجه این کسوت ارزشمند به افراد کوژپشت و نزار دیگری پوشانده شده است.امیدوارم در آینده این جامه مقدس با همت و بصیرت مردم نصیب راست قامتان و رادمردانی گردد که دغدغه ای جز خدمت به خلق و رضای خداوند نداشته باشند.

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

تنها راه بازپس گیری حقوق مردم شریف بندرانزلی فقط و فقط شخص حضرت آیت الله خامنه ای هستند و بس
طوماری باید تهیه بشه و به امضای مردم قهرمان و شهید پرور بندرانزلی برسه و این طومار تحویل به مقام رهبر معظم انقلاب شود.
ما برای انقلاب کم شهید نداده ایم که از حق مان بگذریم.اگر از حقمان گذشتیم باید بدانیم که خون شهیدان مان را پایمال کرده ایم.
از ((بعضی ها)) بخاری بلند نمی شود چونکه از کارت شارژ نشات گرفته اند.

پاسخ

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰:

داداش باید تهیه بشه؟
همین باعث درجا زدنمونه.هممون پر ایده و فکر و نگرانی راجع به شهرمونیم ولی اقدام عملی نمیکنیم.دم انزلی کلاب گرم که دغدغه های مارو روی کاغذ آورد.ولی همه باید اقدام عملی کنن.وقت بزارن،بنویسن،راه حل بدن و معترض بشن.برن پیش امام جمعه و مراتب اعتراضمونو به گوش ایشون و رهبری برسونن.فقط نباید به امید انزلی کلاب بود.من بچه های انزلی کلاب رو میشناسم که مث همه ماها گرفتارن و خانواده، شغل و مشکلات شخصی خودشونو دارن.شما دستت تو کاره و خوب از دغدغه های ملوان میگی باید برای شهرت هم استین بالا بزنی.همه باید بجنبن.تا کی امثال مسرور و غریبه های دیگه با احساسات مردم و ثروت شهر انزلی بازی کنن و به ریش ما به اصطلاح پیل آبایان بخندن.

آريان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

ازنماینده ای که ……………… هر ماهه کارهای جاری خودش نظیر برگزاری جلسات عموما بی فایده با نهادها و شخصیتها را به عنوان گزارش عملکرد در کارنامه اش ذکر کند و در عوض در تمامی راهپیمائیهای داخل صحن علنی مجلس در ردیف اول باشد و با صدای رسایش مرگ بر این و آن بگوید چه انتظاری میتوان داشت؟سئوال بنده از ایشان این است که اگر صدائی به این رسائی دارند چرا از آن برای بیان مشکلات و نارسائیهای شهرستان حوزه استحفا ضیه شان استفاده نمیکنند؟چرا پیگیر مطالبات مردم تحت تکفلشان نیستند؟در این مقاله جامع به بسیاری از نارسائیها اشاره شد و خیلی از معضلات مسکوت نگهداشته شد ولی دریغ از پاسخگوئی ایشان که صم بکم مطابق ۷ سال زمامداری گذشته شان به همان رویه ماضی ادامه میدهند.ایشان همان کسی است که ……………………………………………….!ضمن آنکه ………………………………….القصه همه ما در این دنیا کارنامه ای داریم که مردم در باره آن قضاوت میکنندو افرادی که مسئولیت بالاتری دارند مورد قضاوت تاریخ قرار میگیرند.بدا به حال کسانی که در این قضاوت تاریخی مردود میشوند.البته نقد به کارنامه ایشان موئد تائید کارنامه سایر وکلای پیشین انزلی نیست که اگر بخواهیم سابقه و کارکرد آنان مثل آقایان پورگل و موشح و شجاع و حق شناس راهم بررسی کنیم با شدت و حدت کمتری انتقاداتی بر آنان وارد است که در این زمان مجال بررسی بیشتر نیست.

پاسخ

AnzaliClub

AnzaliClub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱:

با عرض پوزش طبق قوانین سایت قسمتی از کامنت شما قابل انتشار نبود.

یک شهروند انزلیچی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

با سلام .بسیار متن جالب و زیبایی بود . از انزلی کلاب واقعا متشکرم. من حاضرم زیر اون طومار رو امضا کنم مطئنم رهبر عزیز ما حتما پاسخ خواهند داد.خدایا میشه روزی حقمون رو از کسانی که به ناحق در شهر ما حکومت می کنندو حاضر نیستند به هیچ قمیتی اون میز ریاست رو رها کنند بگیریم …برای رسیدن به اون روز لحظه شماری می کنم ….در پناه خدا باشید .یا علی

پاسخ

علی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

چقد بدذاتی………..
یعنی یه نفر علیه نظر مقاله خودتون چیزی نگفته یا شماها فقط نظرات موافقتونو چاپ میکنین…………..

انزلی کلاب : دوست عزیز اگر شما یا فرد دیگری نظری ارسال کرده که تایید نشده لطفا اطلاع رسانی کنید. بسیاری از همین نظرات ارسالی نیز به وسیله نقطه چین سانسور شدن. ضمن اینکه ما مطلب نوشتیم برای نقد شدن و بدنبال تاییدگر نمیگردیم. اگر به بخش کامنت های سایت توجه ویژه داریم برای گشایش و بحث پیرامون مطالب مطروحه است تا از دلش به نتایج مطلوب برسیم.

پاسخ

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۵۴:

جناب آقای علی اگر بازدید کننده همیشگیه انزلی کلاب باشی میبینی که انزلی کلابی ها بدون هیچ چشم داشتی فقط برای شهرشون سخت سخت کار میکنند.و امتحانش را کامل کامل پس دادهاند.

سارنگ پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۷:۰۵:

حرف دوستمون علی نشون میده که راهتون درسته که به شما بدذات میگند، این نشون میده که شما با مردم انزلی هستید.
خوش به حال شما انزلی کلاب که این توفیق نصیبتون شده

majid

majid

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

دوستان یکی از سناریو هایی که علیه شهرمون در حال تنظیمه شهرستان شدن خمامه که تو وهله اول خیلی از ماهارو خوشال میکنه که خدای شکر دست مرکز استان از انزلی کوتاه میشه ولی قضیه میتونه برعکس باشه.یعنی شهرستانی با ۳ ضلع کیاشهر،خمام و خشکبیجار که مرکز ثقلش منطقه ازاد انزلی و بندر در حال ساختشه که یعنی تیر خلاص بر پیکر انزلی و انزلیچی و رویاهاش راجعه منطقه ازاد شهرش.و تبدیل شدن منطقه ازاد انزلی به حیاط خلوت مرکز استان.حواسا جمع.
تو این مقاله جمله خوبی گفته شد “اینروزها همزاد پنداری زیادی با مردمان سرزمین زیتون داریم”

پاسخ

شهرمن انزلی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

خدابا چنان کن عاقبت کار که تو خشنود باشی و ما رستگار
آقای نماینده به این نکته توجه کن

پاسخ

شهرام شاهین

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

برای نجات منطقه آزاد انزلی از تیررس ودست اندازی منافقان باتمام وجود آماده همه گونه همکاری وجانفشانی هستیم.

پاسخ

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵:

شهرام جون ادمایی مث شما که هم مقبولیت عمومی دارن و هم رسانه خیلی کارا میتونن بکنن.انزلی فقط ملوان نیست.میبینی که چه به روز شهر داره میاد.عزم همه ابایان رو میطلبه

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۵۷:

شهرام شاهین عزیز از ملوان کلابی ها هم بخواهید که حضور پررنگتری در انزلی کلاب داشته باشند و کامنت بگذارند.
انزلی دروازه اروپا

نعیم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۶:۱۹:

اقای شهرام شاهین عزیز شما خیلی کارها می تونید برای رساندن صدای مردن انزلی در سطح کشور انجام بدید . یه نمونش دادن پلاکاردهایی به دست تماشاگران روبه روی دوربین با مضمونهای منطقه ازاد انزلی و تالاب انزلیه.
از فوتبال میشه برای متحد کردن مردم و ایجاد یک صدای واحد هم استفاده کرد

ما همه منتظر پرده هایی با مظمون ( *** منطقه ازاد , ***) از جانب شما هستیم
===
انزلی کلاب: برای توجه بیشتر مسئولین محیط زیست به وضعیت تالاب با بهره گیری از قدرت رسانه ای ملوان با هماهنگی سازمان محیط زیست موافقیم اما در خصوص مسائلی نظیر منطقه آزاد از طریق مدنی و قانونی به سادگی میتوانیم حقوقمان را مطالبه نماییم نعیم عزیز.

نعیم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۱۲:

با عرض پوزش از دوستان انزلی کلاب . ببخشید اگه در چند کامنت مجبور شدید مطالبم رو سانسور کنید . به خدا انقدر اعصابم خورده به خاطر حق کشی هایی که در حق انزلی روا داشته شده که احساساتی شدم و با لحن تند کامنت گذاشتم . بازم پوزش می خوام ازتون وسعی می کنم که قوانین سایت رو کاملا رعایت کنم

mohamadi

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

باز هم بایداحسن گفت به این خوش غیرتای انزلی بایدتاسف خوردبه این به اصطلاح مسئولین تحصیل کرده ودلسوزاین شهرکه حتی ۱ادم بیسوادمیفهمه چه بلایی دارن برسر اقتصاداین شهر میارن اصلاچه توجیح اقتصادی داره که با۱ فاصله کمتراز۱۰کیلومتر۲بندردرکناریکدیگه باشن مگه اینکه……وحتی به ورزش این شهررحم نکردن.

پاسخ

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۰۶:

:yes:

محمد ( فعال محیط زیست )

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

……………………………………….. انزلی نماینده ای میخواد بدون جهت گیری سیاسی و قدرت بیان نه کسی که فقط بخواد با راضی نگه داشتن گروهی خاص، آینده ی انتخاباتیش رو تضمین کنه. ما در این شهر در طی دهه های اخیر فقط شاهد ………. بالا رفتن کاذب قیمت های زمین بودیم که البته این بهترین خبر بود برای منفعت طلبان. یادم میاد یه آقایی موقع انتخابات طرف مقابلش رو محکوم میکرد به اینکه میخواد فلان کارخانه رو ببره تو شهر خودش و تو یه دوره ی دیگه ای رو بروشور تبلیغاتیش عکس پل کابلی رو زده بود و متاسفانه مردم هم فریب خوردن. حالا کسی نیست بیاد ازش بپرسه چی شد فلان وعدت. کجاست فلان کارخونه. بنظرم نه تنها آقای خسته بند بلکه تمام نماینده های پیشین این شهر نتونستند کاری از پیش ببرندو ما حالا باید شاهد این وضعیت تاسف بار شهر باشیم.

پاسخ

انزلیچی

انزلیچی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

شما چند وقت پیش متن یه طومار رو تنظیم کرده بودید نتیجش چی شد اصلا واسه هیچ ارگانی ، نهادی فرستادینش؟

پاسخ

mohamadi

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

باز هم بایداحسن گفت به این خوش غیرتای انزلی بایدتاسف خوردبه این به اصطلاح مسئولین تحصیل کرده ودلسوزاین شهرکه حتی ۱ادم بیسوادمیفهمه چه بلایی دارن برسر اقتصاداین شهر میارن اصلاچه توجیح اقتصادی داره که با۱ فاصله کمتراز۱۰کیلومتر۲بندردرکناریکدیگه باشن مگه اینکه افکاردیگه ای پشتش باشه .اوناحتی به ورزش این شهرهم رحم نکردن.جالبه وقتی به بعضی ازاین اقایون میگیم چی جنایتای اخلاقی دارن درحق بعضی ازاین جوونای این شهر میارن “هیچ عکس العملی نشون نمیدن.امامطمئاباشیداین جورنمیمونه وبالاخره تمامه این خیانتارومیشه وسیاهی برای زغال میمونه

پاسخ

HAMED

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

این درد دل تک تک مردم سینه سوخته انزلیه.نماینده ما که تو این ۷سال ارزوبدل موندیم یه بار تو مجلس از این شهر حرفی بزنه. حتمآ باید توماری به دست رهبر برسونید شاید بلکه این شهر سر وسامون گرفت

پاسخ

جوانان متحد انزلی چی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

دلمون خیلی پره
هر وقت خواستیم اعتراضی کنیم مارو به جناح های دیگه وابسته دونستن
انقدر حرف و درد و دل تو دل مردم این شهره که دیگه کسی حال گفتنشو نداره
فقط سکوت میکنیم
سکوت تلخ
همه میدونن چه خبره
چی بگیم؟
کی برای مردم وقت میذاره
سر و ته همه یه کرباسن
وقتی مردم ما رای شونو میفروشن همین میشه
آدم با سواد و غیرتی و جوون نمیتونه با مافیای اینا مقابله کنه
…………………….
………………………….
خیلی وقته که فقط میام و به انزلی کلاب سر میزنم و نظری نمیدم
فقط سری تکون میدم و میرم
چون همه مونو فیلم کردن
همه دنبال بازی سیاسی خودشونن
و در آخر:
از ماست که بر ماست

پاسخ

مریم2

مریم2 پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۰۷:

من فکر میکنم دیگه باید این قضیه رای فروختن رو بستش
اینجوری عملا داریم به رفتار مسئولین و کم توجهی هاشون مجوز میدیم
من خودم خیلی از این مسئله گله دارم ولی بهتر تموم بشه
مردم هر شهری ممکنه این اشتباهات رو انجام بدن اما بی کفایت ترین مسئولین همیشه تو انزلی وجود دارن خب چرا؟

نعیم

نعیم

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

فقط می تونم متاسفم . دلم برای خودم,شهرم,همشهریانم می سوزه . انزلی و مردمش شده اند مثل یک اهوی زخمی وتنها که کفتارها دورش کرده اند و به پیگر نیمه جانش هم رحم نمی کنند.

مظلومیت این روزهای انزلی ومردش چقدر به وضعیت مظلومیت امام حسین ویاران اندکش در صحرای کربلا شبیه است و…………………………….
به خدا سوگند اگر حال روز اکنون انزلی وجوانانش را بخواهید به صورت کتاب بنویسند یکی از غم انگیز ترین کتابهای جهان خواهد شد

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

پاسخ

دلاور انزلی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

حاجی بیا جواب این مردم رو بده . حاجی این مردم ازت جواب میخوان . یه کاری بکن . یه حرفی بزن . یه اقدامی کن . گزارش عملکردی که توش فقط جلسه و بازدید از فلان طرح باشه اسمش گزارش عملکرد نیست به خدا . اگه نمیدوستی باید چیکار کنی این مقاله بهت گفت . به داد این مردم برس.
یه بار هم شده حق این مردم رو از حلقوم این مرکز استان نشینا و منطقه آزادی ها بکش بیرون.
منطقه آزادی که انزلی رو در بر نگیره و به درد این مردم نخوره و منفعتش به شهرهای دیگه مثل رشت و کیاشهر بیشتر از انزلی برسه ، پشیزی نمی ارزه
جونای انزلی بیکارن و منطقه آزاد پر شده از کیاشهری و رشتی تو هیچ حرفی نزدی
فرماندار رودبار گفت رودبار میخواد جر منطقه آزاد بشه و تو هیچ حرفی نزدی.
ندیمی گفت منطقه آزاد گیلان و تو هیچ حرفی نزدی
پل انزلی ۱۰ سال خوابیده تو حرفی نزدی
حق انزلی رو تو یه اتاق سه در چهار خوردن و تو حرفی نزدی
صدا و سیما نسبت به انزلی جهت دار عمل کرد تو حرفی نزدی
مسئولان زیر دستت خوردن و بردن و الان ازشون هیچ خبری نیست و تو حرفی نزدی
نهاد علمی دارن ورشکست میشن تو هیچ حرفی نزدی
کنار گذر انزلی طرحش موندو تو هیچ حرفی نزدی
تالاب خشک شد و تو حرف زدی اما عمل نکردی
همین کارات باعث شده که مردم دل خوشی از کارات ندارن دیگه
یه بنده خدایی بود به یکی گفته بود مار جان تو مر رای فنده ای که می پول مر رای بورد . پس الان چی خیی از من ؟
حاجی هر کاری میخوای بکن . فقط به داد این مردم برس . بازم میگم کاری کن مردم اسمت رو شنیدن دعات کنن نه اینکه …

پاسخ

سارنگ پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۷:۱۳:

دلاور انزلی، اگه فکر میکنی با این حرفای به حق تلنگری به این آقا وارد میشه، سخت در اشتباهی
***. خدا میدونه در این اثنا چه خیانتهایی در حق مردم انزلی اتفاق میوفته.

3eyedAli

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

شاعر می گه:
گوش اگه گوش تو و ناله اگه ناله من *** آنچه به جایی نرسد فریاد ست

****
===
انزلی کلاب: سید عزیز، شما که از همراهان قدیمی انزلی کلاب هستید در ارسال کامنتها قوانین سایت را نیز مد نظر قرار دهید. با تشکر

پاسخ

سارنگ

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

جناب فرماندار، تا اینجا که مرد و مردونه با مردم انزلی بودی، تو رو به شرفت تو رو به همه مقدسات، روز انتخابات هم با مردم انزلی باش، مردم این شهر عزمشون رو جزم کردن تا حقوقشون رو باز پس بگیرند. مردم انزلی عزمشون رو جزم کردند تا بیش از این غرورشون لگدمال نشه.

پاسخ

شبکه استانی چکه (ناودان سابق)

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

چندین نفر خیلی دقیق و جالب کامنت گداشتن که باید به رهبر معظم انقلاب نامه بنویسیم.
همه ما در جریانیم که اگه دستور شخص رهبر انقلاب نبود شاید تا حالا پل غازیان ساخته نمیشد.!!!!
به نظرم فکر بسیار بسیار خوبیه.
نامه نگاری به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای تنها راهیه که میتونه نماینده شهر رو از خواب زمستانی بیدار کنه.
جمع آوری امضا و طورمار و رسوندش به دست رهبر عظیم الشان انقلاب فکر بسیار عالی و خوبیه.
من شخصا اعلام آمادگی میکنم برای یکی از امضاها.

پاسخ

امید

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

حاجی بارها نشون داده سیستم دفاعی خوب بلده البته فقط واسه منافع خودش از این سیستم استفاده میکنه نمونه بارزش برخورد با امام جمعه سابق بنده خدا فقط گفت مسئولین شهر تو جریان برف کم کاری کردن بنده خدا رو شست گذاشت رو بند

پاسخ

میم

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

… با من اکنون چه نشستنها، خاموشیها، ***
===
انزلی کلاب: دوست گرامی با عرض پوزش به علت قوانین سایت کامنت شما حذف گردید.

پاسخ

طه

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

واقعا خیلی بی انصافی میکنین که در مورد حاج حسن اینجوری حرف میزنیدبنده خدا اینهمه کار کرده که داخل ایران که هیچ تو منطقه هم نظیر نداره؛

١- احداث پل کابلی و اتصال خیابان اطباء به خیابان پاسداران با چشم انداز رویایی
٢-احداث کارخانه اتوبوس سازی در حالیکه این سرمایه گذار کارخانه را با زحمت زیاد از شهرستان های دیگه گرفته اندبا ظرفیت اشتغال مستقیم ۴۵٠٠ نفر
٣-احداث کارخانه کشتی سازی با ظرفیت اشتغال مستقیم ٣٠٠٠ نفر با تکنولوژی روز و سرمایه گذاران ترکیه
۴-تغییر و جابه جایی مدیران غیر بومی شهر به طوری که حتی یک مورد هم از تالش و شرق گیلان وجود ندارد
۵-رفع مشکل و بهره برداری از پروژه عظیم کنارگذر با تلاش شبانه روزی ایشان
۶- عدم دخالت درتصمیمات شورا و حفظ استقلال کامل شورای شهر
٧-بالاترین آمار سخنرانی و تاثیر گذاری در تصمیمات کلان و خرد در مجلس شورای اسلامی در بین تمام نمایندگان استان
٨-کمترین آمار فساد در بین مدیران ادارات در مقایسه با سایر دوره های نمایندگی
٩-…

پاسخ

جوون این شهر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۲۱:۳۰:

این ها بی انصافی نیستند طه ی عزیز . فقط درخواست مردمی از نماینده ی شهرشونه که اگه خواست واسه مردمش کاری بکنه بدونه باید چیکارا بکنه
۱٫ پل کابلی ؟؟ اصلا این پروژه کلید خورده ؟ خودتون اشاره کردید «رویایی» اصلا میتونه که کلید بخوره؟؟؟
۲٫آدرس کارخانه اتوبوس سازی لطف کنید
۳٫آدرس کارخانه کشتی سازی را لطف کنید
۴٫ حق باشماست اکثرا یا خمامی هستند با اهل ماسوله . حرف اینجاست که چرا انزلی چی نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۵٫ کنار گذر طرحی بود که بی تدبیرانه استارت خود.بی تدبیری بعضی از آقایان نیز به این موضوع دامن زد . امیدواریم تا بهمن سال دیگر افتتاح بشه
۶٫ عدم دخالت درتصمیمات شورا ؟؟؟؟؟؟ ***.
۷٫ فیلمش را منتشر کنید . نه حد اقل صوتش را منتشر کنید . چرا سایت نماینده یکی از غیر فعال ترین سایت ها در انزلی به حساب می یاد ؟؟
چرا اخبار حرف های ایشون در مجلس رو پوشش نمیده که ما به عنوان جزئی از مردم عادی بتونیم بفهمیم این سخنرانی و تاثیر گذاری در تصمیمات کلان و خرد در مجلس شورای اسلامی در بین تمام نمایندگان استان چیه و چی گفتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۸٫ کمترین رو خوب اومدی . قیمت زمین دورو بر طالب آباد چند الان؟ خود حاجی رو کار ندارم اما ***
۹ . بگو طه جان . تعارف نکن . شما خبر داری بگو ما هم خبر دار شیم

3eyedAli پاسخ در تاريخ شهریور ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۲۲:۳۵:

جوون این شهر ، طه مزاح کرده

سارنگ پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۰۱:۵۷:

خیلی جالب بود
طاها جان قبول داری که حداقل یک دوره دیگه هم باید وقت بدیم تا طرح های نیمه کاره تموم بشه؟
بدون شک نماینده بعدی که نمیتونه اینارو تکمیل کنه
( و این قصه همچنان ادامه دارد…)

شبکه استانی چکه (ناودان سابق) پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۰۲:۱۸:

جوون این شهر،واقعا متوجه نشدی داره مطالبش رو بصورت تمسخر و تلخند میگه.؟؟؟ :| :| :|
عجبا عجبا عجباااا

جلال مرادی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

یه زمانی اخبار فقط از روزنامه و دهن به دهن به گوش مردم میرسید ولی امروز با توسعه فضای مجازی همه زیر ذره بین هستند
جای تاسف که راه آهن آستارا از انزلی شروع نمیشه و احتمالا انزلی ایستگاه مسافری نخواهد داشت
جای تاسف که هنوز ایستگاه راه آهن انزلی شروع نشده
جای تاسف که مساحت منطقه ازاد انزلی بیشترش رفته سمت کیاشهر و رشت
جای تاسف که انزلی استادیوم استاندارد نداره که به AFC معرفی کنه
جای تاسف که استادیوم چراغ پشتان ساخته نشد
جای تاسفه که بعضی ها نگذاشتند توی بشم استادیوم ساخته بشه
جای تاسف که بعضی ها برای خارج کردن رقیب، در جاده کنارگذر پای محیط زیست رو آوردند وسط و نگذاشتند اون موقع این جاده ساخته بشه، حالا انزلی به واسطه نداشتن کنارگذر اهمیت ترانزیتی رو از دست داده و حتی اتوبوسهای اردبیل رو هم از جاده صومعه سرا میرن و هنوز جاده کنارگذر ساخته نشده است
جای تاسف که مرداب انزلی داره با اسمهای جعلی در شبکه باران نامگذاری میشه
جای تاسف که وضعیت ملوان این قوی زیبای خزراینطوریه
جای تاسف که بیشترین بیکاری رو در ایران داریم
جای تاسف که توی رجال این شهر یه استاد دانشگاه پیدا نمیشه
جای تاسف که تو رجال این شهر یه مدیری که تجربه مسئولیت در مگاپروژه ها یا سازمانهای بزرگ رو داشته باشه نیست
جای تاسف که هیچکدوم از رجال این شهر جایگاه علمی و یا مقاله ISI ندارند
جای تاسف که بچه من باید تو بیمارستان آریای رشت بدنیا بیاد
جای تاسف که دومین بندر فعال ایران پر از غریبه است
جای تاسف که نگهبان منطقه آزاد قزوینیه
جای تاسف که شیلات دیگه انزلیچی نداره
جای تاسف که همین انزلیچیها نمیزارند انزلیچیهای دیگه تو استان قدرت بگیرند
جای تاسف که حاضرند رییس منطقه ازاد از شرق گیلان بیاد ولی یه انزلیچی نباشه
جای تاسف که اینقدر دنبال حفظ امپراطوریمون هستیم
جای تاسف که نماینده شهر میره دنبال دکترهای صومعه صرایی که بیان تو این شهر مطب بزنند و لابد همه میدونیم چرا از انزلیچیها وحشت داره
جای تاسف که بازار ماهی در رشت ساخته میشه
جای تاسف که شهر باران رشته ولی انزلی پرباران ترین شهر ایرانه
جای تاسف که حاجی هر چند سال یکبار تو مجلس نطق میکنه اونم میاد از رییس جمهور انتقاد میکنه که چرا میخوای به بعضیها پست و مقام بدی. حاجی بهتر نبود از انزلی میگفتی چقدر نگران رقبا هستی آبای؟
جای تاسف که هر کی اعتراض کنه بطور خودجوش سریع نسخشو میپیچند
جای تاسف که از انزلیچیها فقط خاطره ای باقی مونده
حاجی خیلی به این مردم بدهکاری، آره حاجی بدهکاری، به من، به ما، به انزلیچیها

پاسخ

رضا پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۰۰:۵۵:

:yes:

جوون این شهر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۰۱:۰۱:

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

سارنگ پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۰۱:۵۹:

:yes: :yes: :yes:
داداش عجب حافظه ای داری بخدا

نعیم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۱۷:

:yes: :yes: :yes:

جوانان متحد انزلی چی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۴:

احسنت دادا

a.n.z

a.n.z

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

:dazed: :hypnotized: :sweat:

پاسخ

سیاوش

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

:yes:

پاسخ

آشنای دور

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

وقتی مسئولین از خارج از بندر انزلی انتخاب میشن وضعیت همینه که هست متاسفانه

پاسخ

dena

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

انزلیچی مدیر هم داریم
انزلیچی با سواد هم داریم
انزلیچی دارای مقاله ISI هم داریم
فقط انزلی زندگی نمیکنند چون ازشون می ترسند
بخواهید تا بیایند….

پاسخ

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۰۷:۴۱:

:yes:

علی صیاد

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

***.
امید دارم که این راه آغاز شده تداوم یابد . پیشنهاد ارایه طومار مورد بسیار خوبیست ، بنده هم به عنوان یکی از اهالی کوچک این شهر حاضر به امضا هستم . منتها پیشنهاد دارم در صورت تنظیم متن . ابتدا در سایت منتشر شود ونیز از همین روش فراخوان جهت گردآوری امضا اعلام گردد که هرچه محکم تر آماده ارایه باشد ونیز از مشکلات دیگری هم که یقینا وجود دارند و در این محال ذکر نگردید هم در طومار گفته شود .

با سپاس فراوان از عوامل و دوستان انزلی کلاب که به مانند چراغی پرنور سعی در روشن کردن افکار عمومی دارند و در این راه نیز به میزان شایسته ای پیروز بودند . دست مریزاد و خدا قوت

===
انزلی کلاب: با عرض پوزش قسمتی از کامنت ارسالی شما حذف گردید.

پاسخ

abai

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

سلام آبایان
خدایا مرا آن ده که آن به

پاسخ

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

بیشنهاد میکنم دوستداران انزلی دروازه ماهی رو دوتکه کنند یک تکه انرادر حسن رود لیجارکی نصب نموده وتکه دیگر انرادر زیباکنار. منطقه ازاد متعلق به انزلیه غیر از این باشه مشروعیت نداره ایا میدانید چرا وچگونه منطقه ازاددرانزلی اعلام شد

پاسخ

3eyedAli پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۰۰:

:yes: :yes: :yes:

نعیم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۲۰:

اگه در مورد چرا وچگونگیش اطلاع رسانی کنید ممنون می شیم اقا محمود

3eyedAli پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۱۸:۰۱:

یعنی شما هنوز تو چراییش گیر کردین

جلال مرادی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ ۲۱:۰۰:

دروازه ماهی باید منتقل بشه

مهندس

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

تنها را فشار مضاعف برای الحاق تمام محدوده شهری انزلی به منطقه آزاده!۱عده تو سازمان منطقه آزاد میگن نشدنیه!اما خواست مردم شدنیه!

پاسخ

Shahin

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

قابل توجه دوست عزیزی که مشاا… از وقتی شاسی بلند سوار شدن سر سنگین شدن :D و معتقدن این مطلب روی هوا نگاشته شده و بخش خمام جزء شهرستان انزلی نبوده، به اطلاع میرساند: سال ۱۳۷۴ و دوره چهارم مجلس به نمایندگی آقای شجاع، بخش خمام پس از ۱۵ سال از شهرستان بندر انزلی منفک و به شهرستان رشت بازپس داده شد و حتی تدابیری برای بازنگری در تقسیمات روستاهای این بخش برای جلوگیری از تداخل های امروزی در کنار گوش شهر انزلی اندیشیده نشد. در حالی که منطقا انزلی باید به سمت شرق توسعه و رشت به سمت جنوب توسعه میافت.

پاسخ

مهندس

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

روستاهای الحاقی به منطقه آزاد که تابعه رشت هستند:
۱٫فتاتو۲٫فشتکه اول۳فشتکه دوم۴کویشا۵جفرود بالا۶گورابجیر صحرا۷چاپارخانه۸چپر پرد,زیباکنار…..
به انزلی فقط حسن رود؛لیجارکی و طالب آباد و جفرود پایین رسیده…دقت کنید روستایی مثل فتاتو وسط کمربندی خمامه!!!!!!!!!!!!!واقعا این انصافه؟تازه تو روستاهای رشت باب شده از لفظ منطقه آزاد ک ا س پ ی ن استفاده میشه!!!!من تمام این روستا هار شخصا برای پروژه ای رفتم.

پاسخ

majid

MAJID

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

یه پیج به اصطلاح گیلان که ادمینش رشتیه پرسیده شما انزلیچیا چرا میگین حقتون مالیده شده.یکی از اباین ا.ر همچین کامنتی گذاشته***********

من یک انزلی چی هستم با پدری رشتی و مادری انزلی چی و متولد شهر انزلی و عاشق انزلی .
من عاشق گیلان هستم و همیشه به گیلانی بودن خودم افتخار میکنم .
چه داخل خونه و چه خارج از خونه با عشق گیلکی حرف میزنم و هیچ وقت هم خجالت نمیکشم .
در خارج از انزلی همیشه سینه سپر کردم و گفتم انزلی چی هستم و گیلانی و در جوای رشتی هستی دیگه ؟ با تعصب گفتم آره رشتی هستم .

گاها بحث هایی بین رشتی ها و انزلی چی ها شکل میگیره و عده ای از دوستان میگن چرا انزلی چی ها همیشه مدعی هستن ؟

من میخوام تو این پست چند نمونه برای شما از اجهافی که به انزلی میشه مثال بزنم.
۱- چرا هر وقت صحبت پیشرفت یک شهر خاص هستش ما باید بحث گیلانی بودن رو مطرح کنیم ؟

۲- چرا وقتی عده ای دست به جعل میزنن مثل : شهر باران – تالاب ص و م ع ه س ر ا و … دوستان ادمین در این پیج با این مسائل برخورد نمیکنن ؟

۳- چرا صدا و سیما مرکز گیلان برای تهیه یک برنامه از شهرداری بندرانزلی ۲۰۰ میلیون درخواست میکنه ولی هر شب در مورد مشکلات محلات رشت در شبکه باران صحبت میشه ؟

۴- چرا وقتی سعی میشه وسعت شهر انزلی کوچک بشه شما از ما انزلی چی ها به عنوان یک شهروند گیلان حمایت نمی کنید ؟

۵- چرا وقتی جفرود بالا – خمام و زیباکنار و از انزلی جدا کردند در حمایت از ما پستی ارسال نکردید ؟

۶-چرا وقتی جناب آقای ندیمی نماینده لاهیجان در مجلس در جشن منطقه آزاد انزلی اعلام می کنند نام گذاری انزلی بر روی منطقه آزاد اشتباه بود شما این حرف رو محکوم نکردید ؟

۷- چرا انزلی باید در انزوا باشه ؟ اونم شهری که بیش از ۷۰ درصد تجارت استان گیلان از طریق این شهره ؟

۸- چرا مردم شهر انزلی به عنوان فوتبالی ترین مردم ایران نباید ۱ استادیوم در شان خودشون و تیمشون داشته باشند اما مرکز استان ۲ استادیوم داشته باشه ؟

۹- چرا خط راه آهنی که قرار بود از رشت به انزلی و از انزلی به آستارا بره مسیرش عوض شد و به صومعه سرا رفت ؟

۱۰- چرا وقتی اینهمه اجهاف در حق مردم انزلی شد شما هیچ اعتراضی نکردید و در حمایت از این شهروندان گیلانی پستی ارسال نکردید ؟

چطور اینهمه مظلومیت مردم انزلی رو نمیبیند اما چهارتا کامنت یه عده جوان که دارن از درد ظغیان میکنن رو ملاک گیلانی بودن و نبودن ما انزلی چی ها قرار میدید ؟

هم شهری ، دوست ، برادر ، این ها رو گفتم که بدونی ما انزلی چی ها چیزی بجز حق خودمون نمیخوایم ، مطمئن باش اگه روزی حق شما رو ازتون بگیرن مثل ماها پرخاشگر میشید .

ولی میخوام به هم استانی های خودم بگم ما به گیلانی بودن و ایرانی بودن خودمون افتخار میکنیم و هیچ وقت نگفتیم گیلانی نیستیم.

زمانی که همه دستارو بردن بالا ما جلوی روسها جنگیدیم و شهید دادیم .
زمانی که به گیلانی میگفتن بی غیرت ماها با سینه های سپر کرده جلوشون ایستادیم و هیچ وقت هویت خودمون و پنهان نکردیم .

عزیز ما گیلانی هستیم خیلی بیشتر از اونهایی که ادعا دارن .

پاسخ

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵:

:yes: :yes: :yes:

بلبل زبان پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۰۰:۴۰:

پیله آبای زیباکنار کی جزو انزلی بوو؟؟!؟!

علي

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

چرا از نماینده وقت انزلی اقای شجاع کسی سوال نمی کند.البته پاسخی ندارد که بدهد.

پاسخ

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۰۷:۵۵:

جفایی که شجاع به انزلی کرد هیچ کس نکرد.فقط دو نمونش انتقال استقلال انزلی به تالش و تغییر نام تیم به چوکای تالش.جداشدن خمام و زیباکنار و …. در زمان ایشون.

فرهاد

farhadsayyadi پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸:

یادمه همیششه میگفت انزلی داره زیره اب میره. ومن با گرفتن کمک و ریختن سنگ از این فاجعه به گفته خودش جلوگیری میکنم .الان هزینه برداشتن همان سنگهای ریخته شده به اندازه ساخت یه موج شکن هستش. یا اون یکی نمایندمون پول بی زبان را صرف دیوار کشی در ساحل کرد که الان همان دیوارها جان مردم را میگیرد.دنیا دار مکافاته پس دادن یکی را دیدیم ……

ebad

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

azizan etelaate ghalat nadin
khomam va zibakenar az nazar taghsimate keshvari az ebteda joze rasht boode.
jalebe kasi ke dorane namayandegie mohandes shoja 10 salesham nist nazar mideh.

پاسخ

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۵۳:

وقتی کلمه به کلمه ی جلسه ای که سه تن از نمایندگان رشت به همراه نماینده انزلی حضور داشتن به ثبت رسیده و دکتر نوبخت که الان معاون رئیس جمهوره به عنوان نماینده رشت سخنانش رو مطرح میکنه و بدون هیچ مخالفی بخش خمام و متعلقاتش کامل از حوزه انتخابیه انزلی خارج میشه وجود داره، چه فرقی میکنه اون زمان چند سالت بوده باشه، اگه میگیم تاریخ قضاوت خواهد کرد یعنی کسی هم که این دوران حضور نداره سالها بعد میتونه قضاوت کنه.

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۱۵:

ضمن اینکه ما اصلا دنبال نگاه تاریخی به مسئله تقسیمات استانی نیستیم، زمانی تهران دشتی هموار جهت گذار زائرین شهر ری و حرم شاه عبدالعظیم حسنی بود که دراختیار راهزنان بود. اما الان شهر ری یکی از مناطق ۲۲ گانه تهرانه.
حتی در تقسیمات قدیمی ایران شهر رشت مرکز استان یکم حتی تا خود زنجان هم زیر مجموعه رشت گذاشته بودن، البته نه به معنای و تاثیر تقسیمات امروزی، اما با گذر زمان و اصلاحات برای رشد یکسان مناطق کشور و متاسفانه با جدا کردن اراضی نظیر: رضوانشهر، خمام، زیبا کنار و … از انزلی، کماکان هیچ تناسب و عدالتی در تقسیمات ارضی استان گیلان به چشم نمیخوره. شهرستان انزلی با این پتانسیل اقتصادی کمترین اراضی خشکی رو داره و شده کوچکترین شهرستان استان. چرا؟!!

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۳۰:

http://anzaliclub.ir/wp-content/uploads/2014/09/zibakenaranzaliorrasht.jpg

اینم عکسی که خودش بیانگر حقیقته.

مریم2

مریم2 پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۴:۴۷:

چه ربطی داره که یکی چه زمانی چند ساله بوده؟!
یعنی یه بچه که الان ۱۰ سالشه ۲۰ سال دیگه حق نداره
در مورد اتفاقاتی که میتونست تو این دوره برای شهرش بیفته و نیفتاد اظهار نظر کنه؟ چرا اونوقت؟
مثلا ماها که جوونیم الان, یا شما که احتمالا میانسالی چه گلی داریم به سر شهرمون میزنیم؟

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۵:۳۸:

ebad :-D :evilgrin: :-D

sinaclub

sinaclub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۱۹:۱۰:

ای بابا.به فکر شهر باش آقا عباد نه افراد
انزلی دروازه اروپا

سعید

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

انزلی از این عوام فریبی ها ضربه خورده… انزلی سالهای بعد از آبگرفتگی سال ۷۲ ( که کل شهر زیر آب بود)بسیار آباد تر از حال حاضر بود… برید از ساکنان جزیره طالقانی بپرسین که آقای شجاع اون زمان چه خدمتی بهشون کرد..
بگذریم از اینکه ایشون در مجلس به عنوان تنها نماینده استان تاکنون به عنوان رئیس یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس (کشاورزی و منابع طبیعی) در کشور نقش آفرینی می کردند.

پاسخ

محراب

محراب

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

چرا کامنت من تایید نشد؟

پاسخ

AnzaliClub

AnzaliClub پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۲۳:۱۷:

محراب جان لطفا انتقادات را محترمانه تر مطرح کنید و ما را در کنترل سایت همراهی کنید.
ممنون از همکاری شما

محراب پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸:

بد نیست یه سر به کامنت هایی که در بخش ضرب و شتم نجات غریق تایید شده بزنید

علي

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

اقا سعید اقا ی شجاع چه نقش مثببتی ایفا کرده

پاسخ

سعید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۰۳:

سالها کمک مالی به ملوان .. نجات انزلی از شرایط وحشتناک آبگرفتگی سال ۷۲ با کمک وزیر مسکن و استاندار وقت آقای طاهایی … گسترش بندر و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سال ۷۳ که زمینه ساز منطقه آزاد شد.. ایجاد شهرک صنعتی حسن رود … اخذ عوارض از کامیون های ورودی به بندر( تنها شهری که از این مزیت برخورداره) … شروع پروژه کنارگذر که انزلی رو از این تنگنای جغرافیایی نجات میده و …
البته از نظر سیاسی هم ایشون اولین حامی آقای خاتمی بین نمایندگان مجلس گیلان در سال ۷۶ و رئیس ستادهای آقایان هاشمی و روحانی در استان بودن

جلال مرادی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

بحث داره به بیراهه میره
اون مرد که خمام را بخشید ۲۰ سال است که رفته است.
بیایید در باره مردی صحبت کنیم که ۱۶ سال از عمر جوانان این شهر را جدی نگرفته است.

موضوع این مطلب شفافه

پاسخ

MAJID پاسخ در تاريخ شهریور ۲۵ام, ۱۳۹۳ ۲۳:۳۱:

بایکلا اقای بامرادی

سعید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۱۱:

خمام از نظر تقسیمات کشوری یکی از بخش های رشت بوده و الان هم هست .. تنها آن زمان جزو حوزه استحفاضی نماینده انزلی بود و هیچ مزیت دیگه ای برای انزلی نداشت..
از اینها گذشته دوستان … این همه دزدی و زمین خواری که در سالهای اخیر توسط *** در این شهر صورت گرفته موضوع جالبتری برای صحبت نیست ؟!

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ شهریور ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۲۳:

سعید جان هیچ مزیتی نداشت یعنی چه برادر من، همه اعصاب خوردی و بدبختی های امروز بخاطر همین تداخل شهرستانی و تقسیمات ارضی نا متعادل توی گیلانه. من حتی این موضوع رو از چشم مردم رشت نمیبینم و فکر میکنم در آینده بعد از تحکیم قدرت در منطقه آزاد باید منتظر شکل گیری شهرستان جدیدی از آستانه و خمام باشیم که برخی نماینده های فعلی رشت پرونده ش رو دنبال میکنن تا در شهرستان جدید دستشون باز تر باشه و دست هر دو شهر رشت و انزلی رو توی پوست گردو بذارن. در اون جلسه آقای شجاع باید با اینده نگری خواستار بازنگری توی تقسیمات استان میشدن و تا بخاطر چند تا روستا که بغل گوش انزلیه فرماندار رشت اینجوری تو زحمت نیفته!!!

majid پاسخ در تاريخ شهریور ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۴۵:

خمام مال انزلی بود و زمان شجاع به رشت دادنش.به همراه زیباکنا رو چپرپرد و حاجیبکنده و امین آباد و فتا تو و ……زمین خاری تو انزلی جای خود.چرا طرف *** رو میگیری؟یا انزلیچی نیستی یا منافعت اینجوری ایجاب میکنه.برای مثال شهید فاتحی که بچه چپرپرده طبق تمام سوابق بنیاد شهید کشور جزوشهدای انزلی .ولی الانشده چپرپرد رشت.یا برای مثال شهردار انزلی اهل روستای شهرستان از توابع زیباکناره که به گفته خود شهردار تا بچه بودم بچه انزلی بودم،نمیدونم یهو چی شد شدیم اهل رشت؟؟ اگر هم سند میخای تو دانشگاه ازاد رشت پل تالشان تو کتابخونه دانشکده انسانیش مجلات و نشریات سازمان های مربوط به آمار و نفوس قدیمی هست که میتونی مراجعه کنی و ببینی که خمام و زیباکنار مال کدوم شهرستان بودن.

Shahin

شاهین پاسخ در تاريخ شهریور ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۱۳:۵۸:

زادگاه دایی شهید یکی از مدیرای انزلی کلاب الان جزء صومعه سرا محسوب میشه در حالی که قبلا جزء انزلی بوده. فکر کن حتی شرم نکردن نیمی از محله زادگاه شهید نامجو رو با دروازه ماهی از شهر انزلی انداختن بیرون

اشكان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

از خسته بند اگه ابى گرم میشد تو این همه سال میشد،بهترین کار همون نامه نوشتن به بیت رهبرى و از اون مهمتر اینکه از الان واسه دور بعدى انتخابات یکى رو که واقعا بدرد این شهر بخوره رو روش سرمایه گذارى کنیم،موقع انتخابات هم همه شرکت کنیم و به اون ادم راى بدیم،

پاسخ

احسان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

اقای جلال مردای منظورتون از ١۶ سال چیه؟یعنی خسته بند الان ١۶ ساله که نماینده است؟یعنی چهار دوره تمام؟!!!

پاسخ

بصیر

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

نماینده ای که توان دفاع از حقوق مردم فهیم شهرستان انزلی رانداردوباعملکردضعیف خود درمجلس شورای اسلامی باعث تاخیرویا نادیده گرفته شدن اعتبارات برای طرح های نیمه تمام واز جمله طرح کنارگذرویا پل انزلی و…خواهد بوداگر درایام انتخابات مردم شریف فریب حرفها وقول های توخالی وپوشالی این افرادرانخورند وبادقت به افراد اصلح رای دهندبه آرای آنان خیانت نخواهد شد.

پاسخ

جوانان متحد انزلی چی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

ما جوانان انزلی چی از سایت انزلی کلاب میخوایم که به دور از هیاهوی سیاسی و جانب داری از فرد یا گروهی خاص فقط یه کمپین یا یه موضوع یا یه مطلب در مورد رای نفروختن در زمان انتخابات راه بندازه و از الانم روش کار کنه و رای جمع کنه. مردم ما اگه جوگیر بشن خوب کار میکنن اگه یه جوی راه بندازید که رای فروختن بده ایشالا شاهد انتخاب افراد لایق تر خواهیم بود. نه مثل بعضی آقایون که تو دوران مسئولیتشون هیچ دردی از مردم انزلی دوا نکردن

پاسخ

احسان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

اقای جلال مرادی چرا جواب سوال من رو نمیدی برادر؟ میخوام بدونم چه مشکلی داری با این بابا؟ چرا اینطور خصمانه دروغ میگی؟ این بابا کلا کمتر از از دو نماینده عزیز شما اقایون شجاع و حق شناس که جمعا ١٢ سال نماینده بودن نماینده بوده ولی عملکردش در همه حوزه ها از مجموع این اقایون قابل دفاع تره، البته برخی از نقد های مندرج در مقاله رو قبول دارم اما دوستانی که مشکل شخصی دارن یا اهداف فردی رو تعقیب میکنن سوء استفاده نکنن.
اقای جلال مرادی …

پاسخ

سارنگ پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۰۳:۱۸:

“ولی عملکردش در همه حوزه ها از مجموع این اقایون قابل دفاع تره”
منظورتون جناب آقای خسته بند هست؟
” البته برخی از نقد های مندرج در مقاله رو قبول دارم”
واقعاً؟ امیدوارم حرف و عمل همه ما یکی باشد.
” اما دوستانی که مشکل شخصی دارن یا اهداف فردی رو تعقیب میکنن سوء استفاده نکنن.”
جناب احسان از کامنت های شما در مباحث مختلف سایت چه استنباطی می توان نمود؟ شما اهداف چه کسی را دنبال میکنید؟
امیدوارم همه ما اهداف کسی را که در عمل دلش برای این شهر میسوزد را دنبال کنیم.

محراب پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۹:

:no: :no:

جوانان متحد انزلی چی پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷:

خسته بند قابل دفاعه؟؟؟؟!!!!
لطفا جانب داری سیلسی نکنید. اینجا داریم مرد و مردونه حرف میزنیم و نمیخوایم همو فیلم کنیم

محراب پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۷:۴۷:

متاسفانه تا حرف از عملکرد میشه آقایون سکوت اختیار می کنن.میشه بگی چه کاری واسه این شهر انجام داده تو همین دوره اخیر که حالا بخواد قابل دفاع هم باشه؟؟؟

بلبل زبان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

دوستان عزیز
جناب خسته بند تو کار مجلسش مونده بعد میره رئیس هیئت قایقرانی میشه
یکی نیست این سیاسی ها رو از ورزش بندازه بیرون؟!
خداییش مدیر کل تربیت بدنی هرچی سیاسی و غیر ورزشی رو آورده تو ورزش و بع ژست میگیره که من ورزشی هستم و از پ.ست و گوشت ورزش!

پاسخ

جلال مرادی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

خدا رو شکر که فضای مجازی این فرصت رو ایجاد کرد که بی لیاقتی ها و سواستفاده ها معلوم بشه.

متاسفانه در ۲۵ سال گذشته، همه چیز در انزلی سیاست زده شد و جالبه که هیچکدوم از گروه ها دانش و شایستگی اداره انزلی رو نداشتند.
برای مثال بریم نماینده، فرماندار، شورای شهر، شهرداری و … این شهر رو با اصفهان، تبریز، شیراز و حتی شهرهای کوچکتر مثل قم، قزوین، ارومیه و … مقایسه کنید میبینید که به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند.
برای مثال تو شهر ما اعضای شورای شهر عمدتا یا آموزش و پرورشی بودند یا بازاری و کارمند اداره بندر و … ولی در عین حال انسانهای شریفی هم هستند ولی برعکس تو شهرهای دیگه میبینید که مدیران اجرایی سازمانهای بزرگ، مجری طرح های چند صد میلیاردی، مدیر پروژه های بزرگ (مگا پروژه)، اساتید دانشگاه های مهم بوده اند. بدیهی که چنین آدمهایی میتونند بزرگ فکر کنند سرمایه گذار جذب کنند و جهش اقتصادی ایجاد کنند و پروژه های بزرگ رو کلید بزنند. ولی وقتی یه عده آدم سیاست زده اجازه نمیدن چنین آدمهایی وارد تصمیم گیری دومین بند فعال کشور بشن معلومه که مدیرعامل منطقه آزاد هم از یه عده آدم که بزرگترین پروژه ای رو که اداره کردن کمتر از چند میلیارد بوده، حساب نمیبره.

واقعا خودمونیم بیاییم از سه ویژگی دانش، سمت و مدیریت رجال این شهر رو بررسی کنیم.
۱- تعداد کل مقالات ISI رجال شهر ما چند تاست. اصلا چنین مقالاتی دارند. کدوم یکی از این مدیران فعلی که اتفاقا بیشترشون به این گروه اقلیت وابسته هستند مدرک PMP ،PMBOK ،MBA و یا DBA رو دارند.
۲- کدام یک از رجال شهر ما تجربه مدیریت سازمانها و شرکتهای بزرگ رو دارند. کدمشون مدیرکل بودند، رییس نیروگاهی بودند، معاون وزیری، معاون استانداری و …
۳- چند تا از رجال این شهر تجربه حضور در پروژه های هزار میلیاردی، چند صد میلیاردی و یا چند ده میلیاردی رو دارند.
رجال فعلی شهر ما خیلی هم آدمهای دلسوزی هستند ولی اینکاره نیستند چون اصلا فضاهای بزرگ رو تجربه نکردند. بودجه شهرداری انزلی سال گذشته فقط ۱۶ میلیرد بوده، باور کنید این پول فقط نصف حق الزمه طراحی متروی قم هستش. فقط طراحی حالا اجرا و ساخت اون بمونه. این بودجه برای شهری که منطقه آزاد داره، توریستی، دومین بندر فعال داره، اداره کل گمرک و شیلات استان در اون قرار داره خجالت آوره. این شهر نیاز به آدمهای بزرگ داره. کسانیکه تجربه حضور در شرکتها، سازمانهای بزرگ و پروژه های چند صد میلیاردی رو داشته باشند.

ولی واقعا هیچ انزلیچی استاد دانشگاه های مهم نیست، مدیر کل نیست، مدیر عامل شرکت های بزرگ نیست، مدیر پروژه های بزرگ نیست. چرا هست همه ما کسانی رو میشناسیم. پس چرا کار دست یه گروه دیگر افتاده؟ مشکل خود ما هستیم.

متاسفانه نماینده شهر بجای استفاده از شایسته ها و آدمهای بزرگ به سمت کسانی رفت که بله قربان گوی او باشند. حاجی حتی نتونست در داخل استان از حقمون دفاع کنه. آیا یکبار نماینده شهرمون اومده وضع موجود شهر رو با اهدافی که ادعا کرده بود مقایسه کنه، همه جای دنیا برای بررسی عملکرد مدیران، میان و شاخصها و استانداردهای عملکردی او رو نقد میکنند تا سبب بهبود مستمر عملکرد خودش بشود.
با صدای رسا فریاد میزنیم ما طرفدار گروه خاصی نیستیم چون مثل این گروه اقلیت ذینفع نیستیم. ما به دنبال اعتلای انزلی و انزلیچی هستیم. در این راستا هر شخص یا گروهی که بتواند با ایحاد توسعه پایدار و حفظ همکاریها با تمام نخبگان برای انزلی ارزش افزوده ایجاد کند، دستش را میبوسیم.
این نسل دیگه خریدنی نیست.

پاسخ

سارنگ پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۰۲:۵۷:

:yes: :yes: :yes:
جناب مرادی متاسفانه کسانی در این شهر عهده دار امور هستند که بدلیل ضعف علمی حتی در فارسی حرف زدن هم مشکل دارند، حال شما چه انتظاری از اینچنین افراد دارید. به نظر من خیلی از این افراد حتی در فهم مسائل مشکل دارند، چه برسد راهکار ارائه کنند، مدیریت کنند و یا مطالبات مردم انزلی را به طور صحیح انتقال دهند. نزدیکانشان هم که مشاور نیستند بله قربان گو هستند، بدیهی است که این اوضاع شهرمان می شود.
شهری پر از سوپر مارکت، نانوایی، آژانس و کارواش که بخش عمده مردم از ناچاری به این کارها مشغول هستند.

محراب

محراب

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

مرسی آقای مرادی.حرف ما هم همینه.دیگه دوره رای دادن به فک ئ فامیل و بازاری و کسبه ای که عموم بشناسن تموم شده.آقا جون بیاین یه انقلاب انتخاباتی راه بندازیم.بیاین از نخبه ها استفاده کنیم

پاسخ

جلال مرادی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

جناب خسنه بند امروز ملوان دوباره باخت و به رده چهاردهم سقوط کرد. فقط برای اینکه بعضی ها از یک ملوان بزرگ و قوی وحشت دارند. وحشت دارند که اگر ملوان دوباره پرواز کند مبادا مجددا مانند ابتدای دهه ۷۰، معادلات سیاسی شهر را عوض کند.
آقا مردم انزلی اشتباه کردند که اون سالها بخاطر ملوان به رقیب شما رای دادند (البته بگذریم که ایشون هم قدر موهبت ندونست)، لطفا این کینه رو از دل بیرون کنید.

حاجی عزیز ای کاش شما هم ملوان را دوست داشتید.

پاسخ

احسان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

اقای جلال مرادی برادر بزرگوار، شما علنا داری اینجا رو بلند گوی برادر شجاع میکنید . این چه اتهام کودکانه ای هست که سعی میکنید به خسته بند وارد کنید؟ یعنی چی که خسته بند میخواد ملوان ضعیف باشه تا از نو شجاع نماینده نشه اقا؟پس چرا اون موقع که ملوان تا فینال جام حذفی رفت و تو لیگ هم رتبه خوبی داشت شما حنجرتو پاره نکردی که ای داد ای بیداد خسته بند چه تیمی ساخته؟ چرا سال قبل که تیم نتایج بی نظیر گرفت و همه چیز خوب بود و از دراگان عزیز با عنوان شهروند افتخاری یاد کرد شما نگفتی دم خسته بند گرم ؟
چرا هر وقت ملوان نتیجه میگیره ربطی به خ نداره ولی وقتی میبازه فقط خ مقصره؟
ملوان از وقتی نابود شد که جنابعالی و دوستانتون از یک طرف گفتید ایران ملوان عبداغفار شجاع و طرفداران أونا از طرف دیگه داد زدن ایران ملوان حاج حسن خسته بند!!!!

پاسخ

احسان

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

در ضمن اقای مرادی عزیز ایکاش شما ارزوی سیه روزی ملوان نمیکردید تا ثابت کنید حاجی نالایقه، ایکاش شما فقط ملوان رو دوست داشتید نه ملوان عبداغفار شجاع رو که تو دسته دو دست وپا میزد و ممی احمد زاده با کمک همین حاجی همیشه مقصر اوردش بالا . ایکاش سن وسال شما رو میدونستم تا بتونم راحتتر جواب بعضی از …. شما رو بدم.

پاسخ

جلال مرادی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

«باز باران٬ با ترانه

میخورد بر بام خانه»

خانه ام کو؟ خانه ات کو؟

روزهای کودکی کو؟

فصل خوب سادگی کو؟

یادت آید روز باران

گردش یک روز دیرین؟

پس چه شد دیگر٬ کجا رفت؟

خاطرات خوب و شیرین

کوچه ها شد، کوی بن بست

در دل تو٬ آرزو هست؟

* * *

کودک خوشحال دیروز

غرق در غمهای امروز

یاد باران رفته از یاد

آرزوها رفته بر باد

* * *

باز باران٬ باز باران

میخورد بر بام خانه

بی ترانه ٬ بی بهانه

شایدم٬ گم کرده خانه

باز هم شکر که این فضای مجازی بوجود اومد که نقاط ضعف و نقدها منعکس شود.

پاسخ

یه همشهری دلسوخته پاسخ در تاريخ مرداد ۱۶ام, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱:

:yes: :rain:

guilak

گیلک

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

تحلیل بسیار خوبی بود.نظرات دوستان هم جالب و قابل تامل بودند.اما علل بوجود آمدن معضلات را همه میدانیم و طبیعتا اولین و در دسترس ترین مقصر ها مسئولان شهر و استان هستند.انصافا قضاوت درستی است و گناهکارند.با پوزش از مسئولان مسئول و متعهد باید عرض کنم :آنها مقصرند زیرا برای ابقا و حفظ پست و مقام خود بیش از حد مصلحت اندیشی میکنند.مقصرند زیرا به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک میکنند.مقصرند چون بی قانونی و تخطی از قانون را می بینند و اغماض میکنند.وقتی همه مردم شهر میدانند و علنا می بینند که چگونه با بیشرمی تمام با تطمیع و خریدن آرا به همه مقدسات و ارزشهای مادی و معنوی یک ملت دهن کجی میشود و اقدامی نمیکنند باید از خود خجالت بکشند.ای خاک بر سر مسئولی که نتواند از حریم قانونی شغل خود دفاع کند و همچنان بسان یک مترسک بر صندلی ریاست خود تکیه بزند.حرامش باشد پولی را که از بابت آن شغل دریافت میکند البته اگر به حلال و حرام بودن آن بیاندیشد.گناهکارند چون از موقعیت و شرائط کشور اسلامی و انقلابی ما بیخبرند یا خود را در زمان قبل از انقلاب که نه بلکه قبل از آن یعنی زمان قاجار تصور میکنند.فکر میکنند که با مشتی عامی و بیسواد و بیخبر طرف هستند.گناه اصلی و بزرگ بعضی مسئولان این است که بین خود و مردم که قرار بود ولینعمتشان باشند فاصله ایجاد کرده اند و همچنان در حال عمیق تر و عریض تر کردن این شکاف هستند در نتیجه حرفهای مردم که ناشی از اعتقاد بی آلایش آنها به معنویات و مقدسات است را درک نمیکنند.نگارنده مقاله بر قضاوت تاریخ بر عملکرد مسئولان و در مورد خاص نماینده انزلی تاکید داشتند.آیا مطمئن هستیم که همه به برجای گذاشتن نام نیک و عاقبت بخیری معتقدند؟!! با پوزش از مسئولان مومن و متعهد عزیز شهر و استان. مثل این است برای کسی که آشنایی به اسلام تشیع ندارد قسم حضرت عباس بخوریم.اما گناه نابخشودنی ما شهروندان بیتفاوتی و رخوت ماست.گناه ما این است که از یک سوراخ چندین بار گزیده میشویم.خداوند بنده و همه را به راه صلاح و رستگاری رهنمون باشد.

پاسخ

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

یکی از مشکلات شهرمان که هنوز هم ادامه داره ناشی از اینه که قافله ای همیشه ازسر بغض وکینه این یکی وبدون شناخت دنبال دیگری دویدند ومجدد ان دیگری دردسر شده همه مشکلات شهرمان ازبی تدبیری مردمانش ناشی میشود

پاسخ

گیلک پاسخ در تاريخ مهر ۵ام, ۱۳۹۳ ۱۸:۴۹:

:yes:

محراب

محراب

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

بعد مدتها دوباره این مقله رو خوندم به همراه کامنت های دوستان
و یه سوال از احسان عزیز:
ما اگه از نماینده شهر؛برادر خسته بند انتقاد داریم پس حتما مدارک و کاستی های ایشون دارند که ما داریم جلز ولز یکنیم
کاستی هایی که با یه چرخ چند دقیقه ای در سطح شهر میتونی به وضوح ببینی
حالا یه سوال و اون اینکه شما که داری ازایشون دفاع می کنی چه ادله و بیلان موفقی ازایشون داری که بتونی نظر ما رو برگردونی
کدوم پروژه عمرانی رو میخوای به رخ ما بکشی
با کدوم آمار میخوای دهن مارو ببندی؟
میشه صادقانه جواب بدید؟
البته اگر……….

پاسخ

م.ع

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

ما مردم این شهر شدیم مثل جماعت کوفی.چقد جالب بود همزمانی این اخبار با ایام محرم. مقایسه کردنش قیاس اشتباهی نیست . در تب وتاب یه مصاحبه گر گرفتیم و با یه مصاحبه از مسئول شهرمون که فقط در حد یه حرف بوده ذوق زده شدیم و آتشمون خاموش میشه.در تمام زمینه ها و مسائل شهرمون ما ملت این شهرهمینطوری بودیم و هستیم. اون روزی رو یادتون بیاد که شهرمون رو همین جوانان به اصطلاح با دانش و فهمیده ما به پنج هزار تومان فروختن.انتظار درست شدن این شهر با این مردمان انظار بعیدیست مگر تغییر در نگرش و تغییر در روش( از حرف زدن به عمل کردن) نه با قلدری و جنگ و احساسی رفتار کردن بلکه با همان روش بدخواهان این شهر(اندیشه-سیاست-زمان) دسیسهها رو خنثی نمودن و راه پیشرفت زادگاه عزیزمان را هموار کنیم. به امید روزی که تغییر نگرش و رفتار مردم ما باعث تغییر و تحرک و غیرتمندی مئسئولین شهرمان را منجر شود.

پاسخ

مریم محسنی

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

دوستان خوب و عزیز انزلی کلاب از دلسوزی و توجه و تلاش شما نسبت به شهر بندر انزلی بسیار ممنون و تشکر میکنم ، همه مطالب ذکر شده در فوق و مشکلات بسیار دیگری از دغدغه ها و ناراحتی اینجانب بوده و هست . امیدوارم بتوانیم در شرایطی قرار بگیرم و بتوانیم از حقوق حقه شهر انزلی که حق ساکنین آن بوده و هست اما همواره از اختصاص و تعلق آن محروم بوده و نتیجه آن نیز بیکاری و یا اشتغال فرزندان تحصیل کرده و متخصص در مشاغل بسیار ضعیف مشغول و فقط برای اینکه بتوانند ادعا نمایند که مشغول به کار هستند و نه غیر از آن ، به راستی به دفعات از خودم میپرسم راستی چرا در گذشته به آستانه اشرفیه میرفتیم بیشتر به مانند یک روستا بود اما اکنون چرا انزلی اینگونه است البته من بسیار خوشحال خواهم شد همه شهرهای گیلان و ایران مدرن و پیشرفت نمایند اما با آنچه که اقتضاو امکانات شهری و محدوده جغرافیای خود به آن دست یافته باشند و نه آنکه مانند انزلی از آن محروم باشند و فقط سهم مردم این شهر سخنان ، جملات ، و کلماتی زشت و به ناحق که از هر جای گیلان یا سایر مناطق به آن نسبت میدهند را شاهد باشیم. به امید آن روز و البته با تلاشی خارج از گروه بازی و باند بازی و سیاسی کاری . انشاالله .

پاسخ

زرخه پوتال

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

باسلام
۱ – با کلیت مطلب شدیداً موافقم
۲ – یک نگاه به سایر شهرهای استان ما را به این نتیجه میرساند که به لحاظ پیشرفت از همه شهرها عقب افتاده ایم
پا نوشت : کلمه ” همزاد پنداری” اشتباه است صحیح آن ” هم ذات پنداری ” است
موفق باشید

پاسخ

۲۳ شهریور ۱۳۹۳

خدمت همه ی مدیران بی لیاقت و بی کفایت عرض کنم ** موقتیه از این کرسی ها و مقام ها چیزی براتون نخواهد موند. پس از شما هم عده ای دیگر میان و دارو دسته ی شما رو قلع وقمع می کنن..
اونوقت شما تیشه به دست به جون ریشه اونا می افتید… هییییی این دهر از شما سیاست زده ها زیاد دیده…
بی چاره مردم ساده دل که هر دم به سازی جدید می رقصن و نمیدونن چه خبره…

پاسخ